عکاس نجومی لکه‌های خورشید را با جزئیات بی‌نظیر به ثبت رساند

عکاس نجومی لکه‌های خورشید را با جزئیات بی‌نظیر به ثبت رساند

یک عکاس نجومی به نام اندرو مک کارتی توانست نواحی مختلفی از شراره‌های خورشیدی را که بر فراز بخش جنوب شرقی خورشید ظاهر شده بودند از حیات خلوت خانه‌اش در آریزونا به ثبت برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لکه‌های خورشیدی ثبت شده توسط اندرو مک کارتی از دلایل اصلی ایجاد شفق‌های […]

یک عکاس نجومی به نام اندرو مک کارتی توانست نواحی مختلفی از شراره‌های خورشیدی را که بر فراز بخش جنوب شرقی خورشید ظاهر شده بودند از حیات خلوت خانه‌اش در آریزونا به ثبت برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لکه‌های خورشیدی ثبت شده توسط اندرو مک کارتی از دلایل اصلی ایجاد شفق‌های خورشیدی هستند. این عکاس نجومی با زیر نظر گرفتن لکه‌های خورشیدی بر فراز بخش جنوب شرقی خورشید توانست یک فیلم باورنکردنی از بخش آشفته لکه‌های خورشیدی با جزئیات بسیار زیاد به ثبت برساند.

طبق گزارش‌های منتشر شده خورشید در روزهای مختلف کاملاً متفاوت بوده و برخلاف بسیاری از اجرام آسمانی ممکن است شامل رویدادهای هیجان انگیزی از قبیل پرتاب‌های جرم تاجی یا شراره‌های آتش باشد. به گفته مک کارتی در این ستاره همیشه یک چیز جالب برای مشاهده وجود خواهد داشت.

در روزهای اخیر نواحی مربوط به لکه‌های خورشیدی توجه رسانه‌ها و تماشاگران آسمان را پیش از گذشته به خود جلب کرده بود. زیرا این لکه‌ها باعث انجام انبوهی از پرتاب‌های جرم تاجی و خارج شدن پلاسما و به طور همزمان تغییر میدان مغناطیسی برای زمین بوده اند. برخورد جرم‌های تاجی به مغناطیس زمین باعث طوفان ژئومغناطیسی در قوی‌ترین کلاس شد و در نهایت شفق‌های قطبی بسیار فراتر از محدوده طبیعی را ایجاد کرد. محققان معتقدند در آینده ممکن است آب و هوای فضایی ناآرامتری را مشاهده کنیم. لکه های خورشیدی در روزهای آینده در حال چرخش به سمت زمین بوده و مک کارتی نیز قصد دارد بازگشت آنها را ز طریق تایم لپس‌های روزانه در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر کند.

مک کارتی در این تصاویر توانست برای نخستین بار منطقه لکه خورشیدی را در زمان کوتاهی پس از پرتاب شراره خورشیدی عظیم ثبت کند. تصاویر نتایج پس از پرتاب شعله با جزئیات قابل توجه دیده می‌شود. این عکاس نجومی با تماشای لکه تاریخی خورشیدی حلقه‌های پلاسما را نیز به ثبت رساند که در تصاویر همانند حلقه‌های رقصنده در سطح خورشید هستند.