عوارض آلودگی هوا و راهکار مقابله با آن

عوارض آلودگی هوا و راهکار مقابله با آن

آلودگی هوا بزرگترین ارمغان عصر مدرن است که عوارض بسیاری بر ابعاد مختلف جامعه دارد . این پدیده با افزایش منابع آلایندگی از دهه 90 تاکنون وضعیت آلودگی در کلانشهرها رو به وخامت گذاشته است و به ویژه در کشورهای در حال توسعه مانند ایران ، به دلیل روند صنعتی شدن روز به روز در حال گسترش است .

به گفته کارشناسان آلودگی هوا ترکیبی خطرناک از مواد و ذرات مختلف با منشا طبیعی و مصنوعی است که از جمله آن می توان به عوامل طبیعی همچون آتش سوزی جنگل ها، ذرات معلق در هوا، هضم نامناسب غذای حیوانات به خصوص گاوها و همچنین ترکیبات آلی منتشر شده از گیاهان اشاره کرد. با این حال بیشترین میزان آلودگی هوا به خاطر فعالیت های انسانی است که شامل کشاورزی، دامپروری، تولید انبوه زباله و دفن نامناسب آنها، حمل و نقل و فعالیت های صنعتی و کارخانه ای می شود.

در این میان آلودگی های ناشی از سوختهای فسیلی و ترافیک وسایل نقلیه موتوری قابل تشخیص ترین نوع آلودگی هوا شناخته شده است.

براساس داده های سازمان بهداشت جهانی سالانه بیش از 9 درصد از جمعیت جهان یعنی معادل حدود 7 میلیون انسان در اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. به این ترتیب آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و میر در مقیاس جهانی به شمار می رود که این آمار به تنهائی عمق وخامت شرایط را بازگو می کند.

طبق این داده ها بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشورهای تحت توسعه مانند کشورما و همچنین کشورهای کم درآمد در سراسر جهان اتفاق می افتد. همچنین حدود 6 درصد از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در کشورهای کم درآمد به آلودگی در محیط های سربسته از جمله آلودگی هوای داخل ساختمان و خانه نسبت داده شده است.

عوارض آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن

عوارض آلودگی هوا

زمانی که شاخص کیفیت هوا یا شاخص آلودگی هوا با نام اختصاری AQI از حد استاندارد خود بالاتر می رود، کیفیت هوا از حالت عادی و مناسب برای سلامتی انسان ها خارج شده و درنهایت مشکلات عدیده ای ایجاد می گردد.

آلودگی هوا می‌تواند موجب ایجاد مشکلات خفیف تا شدید تنفسی، مشکلات شدید قلبی‌عروقی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین مشکلات دیگری مانند حساسیت پوستی شود. طبق تحقیقات انجام‌شده اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان در طولانی‌مدت می‌تواند موجب ایجاد موارد زیر شود:

  • بیماری های مزمن ریوی
  • سرطان ریه
  • بیماری قلبی‌عروقی
  • زایمان زودرس
  • انواع حساسیت‌ها
  • انواع سرطان
  • کاهش سیستم ایمنی بدن
  • ابتلا به عفونت ها
  • تشدید بیماری آسم
  • آسیب به چشم‌ها
  • تحریک پوست

همچنین علائم مسمومیت ناشی از آلودگی هوا در به طور کوتاه مدت عبارتند از سرفه ، درد قفسه سینه ، التهاب در گلو و سیستم تنفسی ، سرگیجه ، ضعف و خستگی مزمن ، استفراغ و تهوع ، سردرد ، تاری دید و …

راهکارهای کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا

همانطور که گفتیم مواجهه با آلودگی هوا موجب بروز علائم مختلفی در کوتاه مدت می شود و زندگی کردن در طولانی مدت در هوای آلوده نیز تاثیرات جدی تری بر سلامت دارد که بعضا جبران ناپذیر است.

اگر چه ممکن است راهکارهای کوتاه مدتی مانند کاشتن گل و گیاه ، نوشیدن شیر یا استفاده از دم نوش ها و ماسک های تنفسی نقش اندکی در کاهش علائم و عوارض شما داشته باشد اما قطعا کیفیت هوای تنفسی شما را تغییر نمی دهند.

در واقع بهترین راه کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا ، جلوگیری از مواجهه با آلاینده ها به ویژه در محیطهای سربسته مانند خانه و محل کار است . در شرایطی که در کشورهائی مانند ایران قوانین کنترل کیفیت هوا همچنان در حال تصویب و بررسی است و هنوز راهکارهای عملی برای کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران ، اهواز ، اصفهان و کرج ارائه نشده است ، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در محیطهای خانگی و اداری می تواند نقطه عطفی در این حل این معضل باشد.

دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

تصفیه کننده هوای خانگی دستگاهی است که با فیلترهای مختلف باعث از بین رفتن ذرات آلوده کننده هوا مانند گرد و غبار، دود سیگار و سایر آلاینده ها در محیط های سربسته می شود. نقش اصلی این  دستگاه حذف مواد مضر برای ریه از هوای خانه است که باعث تنفس راحت تر و خواب بهتر در شب می شود. خوشبختانه امروز تکنولوژی های مختلف در خدمت طراحی و تولید دستگاه های تصفیه کننده هوا بود و انواع مختلفی از این دستگاه در بازار وجود دارد که هریک ویژگی های مخصوص به خود را دارند و حتی برخی از آنها قدرت پاکسازی محیط از انواع ویروس و باکتری و سایر میکروارگانیسم های مضر در هوا را نیز دارند.

نحوه عملکرد دستگاه تصفیه هوا

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

مهمترین نکته در خصوص دستگاه های تصفیه هوا این است که بدانید این تکنولوژی فقط در محیطهای بسته مانند خانه ، اداره یا شرکت ، مطب ، باشگاه و … کارائی دارد و در محیط های باز مانند پاساژ عملکرد صحیح نخواهد داشت. دستگاه تصفیه هوا با کمک فیلتراسیون چند گانه خود آلاینده ها و ذرات معلق موجود در هوا را پاکسازی می شود. در این مکانیسم هوای موجود در محیط با گردش و عبور از میان فیلترهای کربنی و هپا پاکسازی می شود.

عملکرد دستگاه تصفیه هوا در سیستم های پیشرفته تر نیز با استفاده از تکنیک های متعدد مانند یونیزاسیون هوا، لامپ UV و همچنین استفاده از اوزون ساز با تغییر ماهیت مواد آلاینده و ذرات معلق و ضدعفونی هوای محیط ، دیگر خطرات ناشی از آلودگی هوا در سلامتی انسان را نیز کاهش می دهد.

بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار ایران

اگر شما هم دغدغه کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا در محیط زندگی را دارید و قصد دارید حداقل فضای خانه یا محل کار خود را با تصفیه هوا به محیطی سالم برای زندگی تبدیل کنید ، بدون شک دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410  پیشنهاد ما به شماست .

در حال حاضر دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410  یکی از کاملترین دستگاه های موجود در بازار ایران است که تمامی روش های ضدعفونی کننده و تصفیه هوای معمول را داراست .

دستگاه تصفیه هوا رپس RAP-410

به طور کلی این دستگاه تصفیه هوا را برای افرادی که می خواهند به شکل مطمئن محیط خانه یا دفتر کار خود را در زمانی اندک تماماً تصفیه نمایند، توصیه می شود؛ ضمناً با استفاده از اپلیکیشن دستگاه و اتصال آن به وای فای می توان در برنامه های زمانی مشخص یا قبل از رسیدن به خانه ، از راه دور دستگاه را روشن نموده تا بلافاصله پس از ورود به منزل از هوای تمیز و عاری از آلودگی بهره مند شوید. امکانات و قابلیت های گسترده این دستگاه، آن را در دسته بندی دستگاه تصفیه هوای هوشمند قرار داده است.

این سیستم تصفیه هوا قادر است به راحتی تا ۹۹ درصد آلودگی های محیطی شامل انواع ویروس ها و باکتری ها را حذف کند. ساختار تصفیه کننده آن شامل پیش فیلتر کتانی با مش آلومینیومی، فیلتر مرکب کربنی و فوتوکاتالیست، سیستم یون منفی ساز و حذف کننده ذرات می باشد. به لطف موتور ۲۲۰ ولتی با فرکانس ۵۰ هرتز که از توان ۸۰ وات بهره می برد، می توان انتظار داشت دستگاه مذکور بتواند بخش بزرگی از نیازهای شما را در فضاهای مختلف برطرف کند. دیگر قابلیت های مطرح این دستگاه شامل لامپ های رنگی نشانگر کیفیت هوا، نشانگر میزان درجه حرارت، نشانگر میزان رطوبت، نشانگر تعویض فیلتر، اتصال به وای فای، تایمر ۸ مرحله ای و قفل ایمنی کودک می باشد.

از دیگر نکات مهم در خصوص این محصول ؛ خدمات پس از فروش آن در ایران است به گونه ای که در اسرع وقت می توان به راحتی قطعات مصرفی دستگاه مانند لامپ یو وی و فیلترهای آن را تعویض کرد. دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410  دارای لیسانس رپس گلوبال انگلیس است و از نظر کیفیت ساخت و تکنولوژی تولید گوی رقابت را از محصولات موجود در بازار ربوده و همسطح محصولات رده بالا تولید امریکا و اروپا است.

ویژگی های دستگاه تصفیه هوا رپس

  • دارای سه مرحله فیلتر تصفیه هوا شامل فیلتر ذرات جامد، فیلتر کربن فعال، فیلتر هپا
  • دارای لامپ UV با طول موج 253 نانومتر
  • دارای خاصیت یون ساز ( قابلیت خاموش و روشن شدن دارد )
  • چهار دور فن به همراه حالت اتوماتیک
  • دارای ریموت کنترل و وای فای با اپلیکیشن اختصاصی برای موبایل
  • پنل نمایشگر تماماً لمسی
  • سنسور تشخیص وضعیت آلودگی هوا
  • صدای کم مجهز به حالت خواب
  • ارزش قیمت نسبت به کیفیت

دستگاه تصفیه هوا رپس ؛ دارای گارانتی اختصاصی

دارا بودن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب از دغدغه های خریداران همه کالاهای الکترونیکی است . این نگرانی در خصوص دستگاه های تصفیه هوا دو چندان است چرا که تهیه فیلترهای هر دستگاه با توجه به استانداردها و ابعاد مختلف سیستمها بعضا کاری دشوار است و حتی ممکن است در مقاطعی امکان پذیر نباشد.

خوشبختانه در دستگاه تصفیه هوا رپس این امر به دلیل گارانتی اختصاصی توسط گروه صنعتی ناین کاملا حل شده است. بنابراین از مهمترین مزایای دستگاه تصفیه هوای رپس که آن را به منحصر به فردترین دستگاه بازارهای داخلی تبدیل می کند، گارانتی و خدمات پس از فروش است. گروه صنعتی ناین با اولویت قرار دادن اصل حقوق و رضایت مشتری در خرید ، گارانتی کلیه قطعات و تامین خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه هوای رپس مدل RAP-410 را به صورت اختصاصی و انحصاری تضمین می نماید.

تصفیه-هوا-رپس-انگلیس

سخن پایانی

امروزه با توجه به آلودگی دائمی هوای شهرها استفاده از دستگاه تصفیه هوا خصوصا تصفیه هوای خانگی در کلان شهرها یکی ازمهمترین و ضروری ترین ملزومات خانواده ها در زندگی شهری محسوب می شود. کارشناسان نظرات مختلفی در مورد دستگاه تصفیه هوا دارند ولی همگان بر این باورند که با در نظر گرفتن استاندارد های مورد نیاز در هر دستگاه ، میتوان با استفاده از دستگاه تصفیه هوا تا حد قابل ملاحظه ای از آلودگی هوای محیطی را کاهش داد و به سلامت فرد و جامعه کمک موثری نمود.

در این بین برخی دستگاه های تصفیه هوا برای هر نوع آلودگی و گردوغبار کارایی دارند و برخی دیگر در مقابل برخی آلودگی‌ها اثرگذاری خوب و لازم را ندارند و یا بعضی از دستگاه ها علی رغم عملکرد عالی و خوب از خدمات پس از فروش خوبی در ایران برخوردار نیستند.

دستگاه تصفیه هوای رپس RAP-410 به دلیل تکنولوژی بالای تولید و قابلیت های بی نظیر خود از جمله امکان کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن اختصاصی از جمله کامل ترین انواع دستگاه های تصفیه در هوا در بازار ایران به شمار می رود که قادر به حذف و پاکسازی کلیه آلاینده های هوا محیط داخلی منزل مانند کرک و پرز فرش و لباس ها، بوی غذا و سیگار می باشد. این دستگاه علاوه بر حذف آلودگی ها در محیط منزل، با استفاده از لامپ یو وی هوای خانه را ضدعفونی کرده و از انتشار انواع ویروس و میکروب و دیگر میکرواورگانیسم های مضر پیشگیری می کند.


گروه صنعتی ناین با دارا بودن امکان گارانتی انحصاری و ارائه خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه هوای رپس، آمادگی قبول سفارشات بصورت تکی و عمده را دارد. برای خرید و یا پاسخ به سوالات فنی خود در حوزه این تجهیز از طریق راه های ارتباطی یا بخش دیدگاه ها با ما در تماس باشید.

 

 

.