عجیب‌ترین اتفاقات در پرونده حمید نوری

عجیب‌ترین اتفاقات در پرونده حمید نوری

حمید نوری از قضات سابق قوه قضائیه که چندی قبل در سوئد بازداشت و به حبس ابد محکوم شده بود سرانجام با تلاش‌های انجام شده از زندان آزاد شد و به کشور بازگشت. در این مدت اما اتفاقات عجیبی در پرونده او رخ داد که در این گزارش مرور می‌کنیم.

طولانی ترین انفرادی دنیا

۱۶۸۰ روز، معادل ۴۰۳۲۰ ساعت

عجیب‌ترین سند قضایی دنیا

دادستان سوئد در یکی از جلسات دادگاه، پیامک تبریک نوروزی حسن روحانی، رئیس‌جمهور وقت کشورمان را که به صورت سیستمی برای همه شهروندان ایرانی ارسال شده بود و در تلفن همراه نوری هم موجود بود، بعنوان مدرک مهمی برای اثبات اهمیت جایگاه و مقام نوری در ایران به قاضی اعلام کرد.

خشن ترین پلیس

پلیس سوئد، در یکی از شب‌هایی که نوری در حال مطالعه کیفرخواست پرونده بود تا بتواند روز بعد در دادگاه از خود دفاع کند، کیفرخواست را به زور از وی گرفت و او را به شدت کتک زد. به نحوی که یکی از گوش‌های نوری آسیب دید.

عجیب‌ترین اتفاقات در پرونده حمید نوری

بی‌خبرترین زندانی دنیا

حمید نوری در ۸ ماه اول حبس اجازه هیچ‌گونه تماس با خانواده‌اش را نداشت.

بی پزشک ترین زندان

نوری حدود ۵ سال از معاینه ساده توسط چشم‌پزشک محروم بود. او در زندان دچار کرونا و شکستگی پا هم شد.

عجیب‌ترین اتفاقات در پرونده حمید نوری

یک جانبه ترین دادگاه

در طول بیش از ۹۰ جلسه دادگاه، ۶۵ نفر از اعضایس منافقین علیه حمید نوری شهادت دادند ولی او اجازه نداشت حتی یک شاهد به دادگاه معرفی کند.

فریب کارانه ترین اقدام قضایی

پلیس سوئد در طول دوران بازداشت طولانی نوری، یک افسر ایرانی‌الاصل را که می‌توانست فارسی صحبت کند به نوری نزدیک کرد و از درد دل‌های نوری با پلیس ایرانی بعنوان مدرکی علیه او در دادگاه استفاده کرد.