طراح آیپاد: اجبار اپل به استفاده از USB-C درست بوده چون این شرکت انحصارطلب است

به نقل از دیجیکالا:

یکی از دنبال‌کنندگان تونی در توییتر به این موضوع نیز اشاره کرد که اپل مخالف استفاده از پورت USB-C است چرا که از راه برنامه‌ی MFi پول زیادی به جیب می‌زند (MFi مخفف عبارت Made for iPhone/iPod/iPad تائیدیه‌ای است که از سوی اپل به شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی داده می‌شود و آن‌ها لوازم جانبی متناسب با محصولات اپل را تولید می‌کنند). فیدل هم با اشاره به اینکه خودش پایه‌گذار چنین سیاستی بوده گفت که بالاخره زمانش رسیده که اپل کار درست را انجام دهد.

در ماه ژوئن امسال بود که اتحادیه‌ی اروپا بر سر استفاده از پورت USB-C به عنوان پورت شارژ واحد گجت‌های هوشمند به نتیجه رسید. در همین هفته هم بود که بالاخره نظر قطعی خود را در این زمینه اعلام کرد تا بدین ترتیب دیگر در سال ۲۰۲۴، هیچ محصولی با پورت شارژر غیر از USB-C راهی بازار نشود. (منظورمان محصولاتی هستند که به بازار اروپا ارسال شده و از طریق کابل شارژ می‌شوند). البته اتحادیه‌ی اروپا در این زمینه تنها نیست. مجلس سنای آمریکا و تنظیم کننده مخابرات برزیل هم به فکر این هستند که اپل را به استفاده از این پورت در گوشی‌های خود مجبور کنند.

در حال حاضر تمام کامپیوترهای مک و تقریبا تمام آیپدهای اپل از پورت USB-C بهره می‌برند. اما آیفون و یک سری از لوازم جانبی آن نظیر ایرپادز هنوز هم با پورت لایتنینگ در دسترس قرار دارند. لایتنینگ در سال ۲۰۱۲ به عنوان جایگزینی بهتر و سریع‌تر برای استاندارد Micro USB معرفی شد اما اکنون و با ورود USB-C دیگر دورانش به سر آمده است.

منبع: ۹to5Mac

راهنمای خرید آیفون