نویتکس

طبق اعلام ناسا فضانوردان فضاپیمای بوئینگ با کمک کپسول دراگون باز می‌گردند

طبق اعلام ناسا فضانوردان فضاپیمای بوئینگ با کمک کپسول دراگون باز می‌گردند

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ که در ماه خرداد به ایستگاه فضایی رسال شده بود اکنون مسافران خود را با کمک فضاپیمای کرودراگون به زمین باز می‌گرداند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مسافران فضاپیمای استارلاینر متعلق به شرکت بوئینگ اقامت خود را تا اوایل سال ۲۰۲۵ ادامه خواهند داد. با توجه به اینکه ناسا در حال ارزیابی گزینه‌ها برای بازگشت دو فضانورد این فضاپیما است، همچنین با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه ایمنی فضاپیمای استارلاینر احتمالاً این مسافران تا اوایل سال ۲۰۲۵ در ایستگاه فضایی باقی مانده و سپس با فضاپیمای کرودراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس به زمین باز می‌گردند.

مقام‌های ناسا طی جلسه مطبوعاتی اعلام کردند قصد دارند در اواسط ماه جاری به بررسی بیشتر بازگرداندن فضانوردان با فضاپیمای استارلاینر بپردازند. به گفته آنان در صورتی که قرار باشد این دو فضانورد بدون استارلاینر به زمین بازگردند. در این صورت فضاپیما باید بدون سرنشین و به صورت خودران از ایستگاه فضایی جدا شده و سپس به زمین بازگردانده شود.

بدین ترتیب ماموریت جدید کرو ۹ به جای ۴ نفر با دو نفر انجام می‌گیرد. سپس در اوایل سال ۲۰۲۵ خدمه کرو ۹ همراه با دو فضانورد استارلاینر به زمین باز می‌گردند. هنوز اعضای خدمه کرو ۹ که قرار است از این ماموریت کنار گذاشته شوند توسط مقام‌های ناسا اعلام نشدند.

ناسا نگرانی‌های بسیاری در مورد عملکرد پیشرانه‌های سامانه کنترل و واکنش در فضاپیمای استارلاینر دارد. به همین دلیل سناریوهای مختلفی را برای بازگرداندن این فضاپیما و مسافران آن به زمین بررسی می‌کند. چند پیشرانه این فضاپیما در هنگام نزدیک شدن به ایستگاه دچار نقص عملکرد شده بودند. هرچند یکی از آنها چنان مشکل‌دار بوده و بقیه بازیابی شده‌اند.

ناسا به دلیل عدم قطعیت در مورد کارکرد درست و عملکرد مناسب پیشرانه‌ها در مورد ایمنی خدمه این فضاپیما در زمان بازگشت به زمین نگران است. آزمایش‌های انجام گرفته روی پیشرانه‌های این فضاپیما که در ماه گذشته در تاسیسات آزمایشی وایت سندز ناسا انجام شد نشان داد گرم شدن پیشرانه‌ها و انبساط آنها موجب بیرون آمدن پمپ تفلون شده و این موضوع جریان سوخت را محدود می‌کند. گرم شدن سوخت و تبخیر آن می‌تواند باعث کاهش عملکرد پیشرانه شود.

ورود و ارسال آگهی

تا
دیگر ارسال مجدد رمز یکبارمصرف به شماره شما امکان پذیر می باشد.

ورود و ارسال آگهی