ضرورت انتقال روان‌آب‌های تهرانپارس به سرخه‌حصار برای مقابله با سیل

ضرورت انتقال روان‌آب‌های تهرانپارس به سرخه‌حصار برای مقابله با سیل

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، تکمیل و بهره‌برداری از کانال انتقال روان‌آب‌های حوضه آبریز بالادست بزرگراه شهید بابایی و بخش‌هایی از منطقه ۴ شهرداری به کانال سرخه‌حصار را با توجه به نقش حیاتی آن در حفاظت از محدوده شرق پایتخت مقابل خطر سیلاب ضروری دانست.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصادق خیرخواه درباره طراحی‌ و تکمیل کانال C، با یادآوری اینکه بخش‌هایی از این کانال به عنوان یکی از مجاری شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی پایتخت طی سنوات گذشته به مرحله اجرا رسیده است، گفت: کانال C وظیفه انتقال رواناب‌های حاصل از حوضه آبریز بالادست بزرگراه شهید بابایی و نیز بخش‌هایی از حوضه آبریز منطقه ۴ شهرداری تهران به کانال سرخه‌حصار را بر عهده دارد.

وی مجموع مساحت این حوضه‌ها را حدود ۷۳۰ هکتار خواند و اظهار کرد: عدم تکمیل بخش‌هایی از شبکه فوق، مانع بهره‌برداری از آن شده است.

خیرخواه درباره بخش‌های تکمیل نشده کانال ‌C نیز گفت: مقطع موجود در خیابان شهید زهدی حدفاصل بزرگراه شهید زین‌الدین تا خیابان جشنواره به طول ۲۶۰۰ متر به دلیل مشکلات اجرایی، احداث نشده و از این رو کانال مذکور به دلیل انفصال در بخشی از مسیر خود هنوز وارد مدار نشده است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در ادامه تکمیل و بهره‌برداری از کانال C را با توجه به نقش حیاتی آن در حفاظت از محدوده وسیعی از شرق پایتخت مقابل خطر سیلاب ضروری دانست و یادآور شد: مطالعات تکمیل این کانال از چندی پیش در دستور کار کارشناسان گروه آب‌های سطحی این سازمان بوده است.

به گفته خیرخواه، مطالعات تکمیل کانال C در قالب مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران به سرانجام رسیده و نقشه‌های اجرایی پروژه ابلاغ شده است.