شی مرموز رها شده توسط هواپیمای فضایی چین در مدار زمین چه بود؟

شی مرموز رها شده توسط هواپیمای فضایی چین در مدار زمین چه بود؟

طبق گزارش‌های اخیر هواپیمای فضایی چین که هنوز نام آن به طور مشخص فاش نشده است یک شی مرموز را به فضا پرتاب کرد. ممکن است این شیء ناشناخته که اکنون در مدار قرار دارد یک زیر ماهواره یا سخت‌افزار ناخواسته باشد که در زمان خروج هواپیما از مدار و یا بازگشت آن به زمین […]

طبق گزارش‌های اخیر هواپیمای فضایی چین که هنوز نام آن به طور مشخص فاش نشده است یک شی مرموز را به فضا پرتاب کرد. ممکن است این شیء ناشناخته که اکنون در مدار قرار دارد یک زیر ماهواره یا سخت‌افزار ناخواسته باشد که در زمان خروج هواپیما از مدار و یا بازگشت آن به زمین رها شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشی که نیروی فضایی آمریکا منتشر کرده است نشان می‌دهد این شیء ناشناخته توسط یک هواپیمای فضایی چین که بیش از ۱۶۵ روز در مدار قرار داشته رها شده است. پرتاب آن در تاریخ ۲۴ می انجام شد و این هواپیما نیز برای نخستین بار در سال ۲۰۲۳ درون مدار زمین قرار گرفته بود.

در این گزارش اعلام شد هواپیمای فضایی مورد نظر به دور زمین چرخیده و اشیای عجیبی را در آن مستقر می‌کند و همچنین سیگنال‌های عجیبی نیز توسط آن منتشر می‌شود. در این بین افرادی مانند جاناتان مک داول اختر فیزیکدان در مرکز اختر فیزیک هاروارد ایده‌هایی را در این زمینه بیان کردند.

مکداول در صفحه ایکس خود در این مورد نوشته است: این شی می‌تواند یک زیر ماهواره یا قطعه سخت افزاری بوده و همچنین این شی ممکن است برای انجام مانورهای نزدیکی و یا گرفتن در مدار رها شده باشد. این هواپیمای فضایی برای انجام مانورهای متعدد بازپسگیری در آزمایش مداری در دومین پرواز خود از این شیء رها شده استفاده کرده بود. این شیء جدید در مدار فهرست‌بندی شده قرار دارد و این هواپیما نیز حدود تاریخ ۲۴ می پرتاب شده بود.

به گفته وی شی مورد نظر احتمالاً پس از پایان ماموریت از مدار خارج شده است. چین اطلاعات بسیار زیادی را در مورد ماموریت‌های هواپیمای فضایی خود محرمانه نگه داشته است. همچنین مقامات نیروی فضایی این کشور توضیح یا تصویری را در مورد این هواپیمای فضایی منتشر نکردند و تنها یک گزارش رسمی و مختصر پس از پرتاب منتشر شده بود.