شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو با چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شدند

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو با چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شدند

بالاخره شیائومی ساعاتی قبل از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خود به نام شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو رونمایی کرد که هر دو اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هستند و در ادامه به مشخصات آن‌ها می‌پردازیم.

شیائومی ۱۴

در پنل جلویی شیائومی ۱۴، با نمایشگر ۶.۳۶ اینچی روبرو هستیم که رزولوشن ۱.۵K، رفرش‌ریت متغیر تا حداکثر ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. بر روی این نمایشگر، شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده است. از نظر دوربین، شیائومی ۱۴ به لطف بهره‌گیری از دوربین‌های لایکا حرف زیادی برای گفتن دارد.

شیائومی 14

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و در ضمن باید به اولترا واید و تله‌فوتو هم اشاره کنیم که هر دو دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی هستند. در حفره‌ی نمایشگر، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که می‌تواند سلفی‌های خیلی خوبی ثبت کند. قلب تپنده‌ی هر دو گوشی این خانواده، چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که در کنار آن حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5x و ۱ گیگابایت حافظه مبتنی بر فناوری UFS 4 وجود دارد.

ظرفیت باتری به ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد که از شارژ سیمی ۹۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی دارای سیستم‌عامل جدید HyperOS هستند که البته مبتنی بر اندروید ۱۴ است. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۵۴۶ دلار راهی بازار چین می‌شود.

شیائومی ۱۴ پرو

مدل پرو با وجود اینکه اندازه‌ی بزرگ‌تری دارد، ولی از همان زبان طراحی برادر کوچک‌تر خود بهره می‌برد. هر دو گوشی از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار استفاده می‌کنند و بر روی نمایشگر این مدل، شیشه محافظ گوریلا گلس ۲ قرار دارد.

از نظر نمایشگر، با پنل ۶.۷ اینچی ۱۲ بیتی با رزولوشن ۲K، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت روبرو هستیم. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی سنسور بزرگ‌تری نسبت به مدل استاندارد دارد و در کنار اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی، باید به تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم که فاصله کانونی و دیافراگم متغیر ارائه می‌کند.

شیائومی 14

این گوشی هم دارای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است و از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. ظرفیت باتری به ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد که از شارژ سیمی ۱۲۰ وات، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. طبیعتا شیائومی برای این مدل هم از سیستم‌عامل جدید HyperOS استفاده کرده است. مدل پایه این گوشی با قیمت ۶۸۳ دلار راهی بازار چین خواهد شد.

منبع: GizmoChina