سیل کهگیلویه و بویر احمد بدون مرگ و میر | صدور هشدار زرد در استان

سیل کهگیلویه و بویر احمد بدون مرگ و میر | صدور هشدار زرد در استان

وقوع سیل به برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، روز یکشنبه و دوشنبه (22 و 23 مرداد) بازدیدی از مناطق سیل زده استان صورت گرفت که نشان می‌دهد سیلاب خسارت چندانی به این مناطق وارد نکرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نیکروز به همشهری می گوید: «بارش ها به صورت رگباری همراه با تگرگ را شاهد بودیم. همین عامل سبب وقوع سیلاب شده بود که باغات و مزارع ماش و برنج را تحت تاثیر قرار داد. بارش ‌های رگباری در مناطقی مانند دم چنار بویراحمد به باغات و مسیر ارتباطی روستاها خسارت‌هایی وارد کرد.» او یادآور می شود: «بعد از آن بلافاصله نیروهای امدادی و تیم های کارشناسی وارد منطقه سیل زده شدند تا ارزیابی های لازم برای میزان خسارت صورت بگیرد که کارشان را به خوبی انجام دادند. بارش‌های لحظه‌ای و سیلاب، منازل مسکونی مناطق روستایی و عشایری شهرستان‌های مارگون و دنا را تحت تأثیر قرار داده بود.»

نیکروز ادامه می دهد: «همچنین کارشناسان جهاد کشاورزی و بیمه استان نیز وارد عمل شدند و خوشبختانه عده ای بسیاری از مردم بیمه هستند و این موضوع کار ما را آسان می کند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان می کند: «انتظار ما این است که مردم خودشان و خانه و خودروی خود را بیمه کنند تا در هنگام وقوع بلایای طبیعی مشکلات چندین برابر نشود. در مناطق مختلف استان ممکن است تا پایان شهریور ماه شاهد بارش‌های لحظه‌ای باشیم و رعایت نکات ایمنی توسط مردم ضروری است.»

او می گوید: «هشدار سطح زرد در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است. ما هم در مدیریت بحران استان برای آمادگی در برابر سیل احتمالی به دستگاه های ذیربط از جمله امور عشایر، جهاد کشاورزی، شیلات و… ابلاغ کردیم.»‌