سه کتابی که باید درباره مدافعان حرم بخوانید

سه کتابی که باید درباره مدافعان حرم بخوانید

مدافعان حرم، راه و رسمی را در زندگی خود انتخاب و عملیاتی کردند که الگویی شد برای عاشقان و علاقه‌مندان ائمه اطهار(ع) و حالا سیره و سبک شهدای مدافع حرم، الگوی شایسته ای برای بسیاری شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) است.

همشهری آنلاین– علی‌الله سلیمی: مدافعان حرم، راه و رسمی را در زندگی خود انتخاب و عملیاتی کردند که الگویی شد برای عاشقان و علاقه‌مندان ائمه اطهار(ع) و حالا سیره و سبک شهدای مدافع حرم، الگوی شایسته ای برای بسیاری شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) است. برای آشنایی با مراحل مختلف زندگی تعدادی از این شهیدان والامقام، کتاب زندگی سه شهید مدافع حرم را با هم می‌کنیم.

سه کتابی که باید درباره مدافعان حرم بخوانید

  • راه سفید

کتاب «راه سفید» زندگینامه داستانی شهید محمــدجعفـر حسینـی (ابوزینب) مدافع حرم لشکر فاطمیون از زبان همسر اوست که به قلم فاطمه سادات کیایی به نگارش درآمده و از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است. شهید محمــدجعفـر حسینـی، از شهدای فاطمیون و از نخستین نفراتی بود که قبل از اینکه فاطمیونی تشکیل شود، به‌عنوان یک افغانستانی از ایران به سوریه می‌رود. همسر شهید در کتاب «راه سفید» از زندگی مشترک شان و ماجرای رفتن به سوریه و جانبازی او می‌گوید. همسر شهید روایتگر این کتاب است؛ قصه این کتاب از زمان ازدواج تا شهادت او را تشکیل می‌دهد؛ طی داستان، گریزهایی هم به دوران قبل از ازدواج و کودکی او می‌زند.

سه کتابی که باید درباره مدافعان حرم بخوانید

  • شهید حمید سیاهکالی مرادی

کتاب «شهید حمید سیاهکالی مرادی» روایتی است از روش و منش زندگی این شهید مدافع حرم که عاشقانه زیست، عاشقانه رفتار کرد و عاشقانه به شهادت رسید. او چهارم اردیبهشت ‌ماه سال۱۳۶۸ در آبگیلک قزوین به دنیا آمد. وی بعد از اتمام دوره دبیرستان و شرکت در کنکور سراسری، در رشته مهندسی نرم‌افزار دانشگاه امام‌حسین(ع)پذیرفته شد. این شهید بزرگوار به عضویت سپاه پاسداران درآمد و فرمانده مخابرات گردان سیدالشهدا(ع)، فرمانده توپ 23 و مسئول فرهنگی گردان سیدالشهدا(ع) بود.

سه کتابی که باید درباره مدافعان حرم بخوانید

  • شهید عزیز

کتاب«شهید عزیز» خاطراتی از زندگی شهید مدافع حرم، محمود رادمهر به قلم مصیب معصومیان است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. شهید رادمهر سال1359 در شهر ساری به دنیا آمد. وی پس از پایان تحصیلات دبیرستان، در دانشگاه شرکت کرد و با مدرک فوق‌دیپلم از دانشگاه افسری اصفهان فارغ‌التحصیل شد. وی در سپاه ناحیه ساری و لشکر 25 کربلا مشغول به‌کار بود. در مرحله دوم اعزام سال1394 به‌همراه تعدادی از رزمندگان غیور مازندران در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید.‌