سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

داشتن مو‌ی سالم و شفاف، فقط با استفاده از محصولات مراقبتی مو امکان‌پذیر است. سرم مو یک محصول مراقبتی مغذی و نرم‌کننده است که به تار مو‌ نفوذ می‌کند و سلامت ‌آن را تضمین می‌نماید. با ما همراه شوید تا بدانید سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سرم مو چیست؟

مو یکی از عناصر زیبایی برای افراد به شمار می‌آید. مراقبت مداوم از مو مستقیماً بر شفافیت و زیبایی مو و چهره تاثیر‌گذار است. از این رو بیشتر افراد به دنبال راه‌حل‌هایی برای سلامت و زیبایی موهای خود هستند.

یکی از روش‌های مراقبت از مو، استفاده از سرم مو می‌باشد. سرم مو یک لایه‌ی محافظ روی موهای سر ایجاد می‌کند و می‌تواند وز مو‌ها را بگیرد. استفاده از این سرم‌ روی موهای خشک تاثیری ندارد و سبب هدر رفتن این محصول می‌شود.

از سرم باید پس از حمام و در حالی که موها مرطوب هستند، استفاده کرد. در این صورت، سرم به حفظ رطوبت مو، که از وظایف اصلی این محصول است، کمک می‌کند. این سرم‌ها با ویژگی‎‌های خود سبب تقویت ریشه و نرم شدن ساقه‌ی مو می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که باید از زدن سرم مو به کف سر و ریشه‌ی مو پرهیز نمایید به همین منظور بایستی سرم را به موی مرطوب بزنید و آن را ماساژ دهید تا بتواند حین ماساژ، جذب مو شود. در ادامه به كاربرد‌ها و ویژگی‌های سرم مو می‌پردازیم.

کاربرد‌ها و ویژگی های سرم مو چیست؟

اگر شما هم از افرادی هستید که تصور می‌کنند سرم مو فقط برای باز شدن موهای وز به کار می‌رود باید بدانید که سخت در اشتباه هستید زیرا سرم مو برای همه‌ی کسانی که به بهداشت و زیبایی موی سر خود اهمیت می‌دهند، به عنوان محصولی بی‌نظیر به شمار می‌آید. در ادامه به بیان کاربرد‌های فراوان سرم مو می‌پردازیم:

  • کاربرد‌ مهم سرم مو، کمک به زیباتر و صاف‌تر شدن موها (از هر جنسی) است.
  • خوش‌حالت شدن موها با استفاده از سرم مو امکان‌پذیر خواهد بود.
  • سرم مو تا حد زیادی از گره خوردن مو‌های بلند، جلوگیری می‌کند.
  • وجود سیلیکون در سرم مو، آن را مانند یک لایه‌ی پلاستیکی روی سطح مو قرار می‌دهد. این ویژگی سبب محافظت از مو می‌شود.
  • سرم مو، به دلیل اثر سطحی زیاد به داخل مو نفوذ نمی‌نماید، از این رو در ساختمان مو تغییری ایجاد نمی‌کند.
  • سرم مو حاوی عناصر غنی و شیمیایی مفید است از این رو عایق مناسبی برای مو در برابر اشعه‌های زیان بار خورشید خواهد بود.
  • سرم مو مانع تاثیر حرارت زیاد سشوار و اتو مو می‌شود و از موها در برابر گرمای زیاد این وسایل محافظت به عمل می‌آورد.
  • سرم مو اشعه‌ی خورشید را از روی مو بازتاب می‌کند و موها را شفاف و درخشان نشان می‌دهد.
  • سرم مو نقش عایق دارد و برخلاف روغن مو به موها حالت سبکی می‌دهد.
  • سرم مو، موها را چرب نمی‌کند و آن‌ها را چسبنده و خیس نشان نمی‌دهد.
  • چربی سرم مو، مدت کمی پس از استفاده، جذب ساقه مو می‌شود.
  • سرم مو دارای ویتامین و مواد مغذی از موخوره و خشکی مو جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید : چطور سرم موی مناسب خود را انتخاب کنید؟

چرا باید از سرم مو استفاده کرد؟

سرم مو برای حفاظت از ساقه‌ی مو، نقش مهمی را بر عهده دارد اما باید بدانید چه سرم مویی برای شما مناسب‌تر است؟ در واقع با انتخاب صحیح سرم مو از برند‌های معتبر می‌توانید:

  • از شر موخوره رهایی یابید.
  • خشکی و شکنندگی مو را رفع نمایید.
  • موهای خود را تقویت کنید.
  • موهایی درخشان و براق داشته باشید.

سرم موی مناسب برای شما چیست؟

معمولاً موهای سر در سه نوع چرب، معمولی و خشک هستند. افراد دارای انواع مو باید هنگام انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی مو، ابتدا از جنس مو‌های خود اطلاع کافی داشته باشند. در ادامه به راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب سرم موی مناسب برای هر گروه از این مو‌ها اشاره می‌شود:

موهای چرب

اگر موهای چربی دارید می‌توانید از انواع سرم مو استفاده کنید اما سرم مو را نباید به کف سر و ریشه‌ی موهای خود بزنید زیرا این اشتباه سبب تحریک ریشه‌ی مو شده و غده‌های چربی را بیشتر از گذشته فعال می‌کند. در این صورت موهای شما چرب‌تر از گذشته خواهد شد.

با انتخاب سرم موی مناسب موهای چرب پادینا از فروشگاه مژیتو، موهایی شفاف و زیبا خواهید داشت.

موهای شکننده و خشک

اگر موی شکننده و خشک دارید باید در انتخاب سرم موی مناسب دقت بیشتری کنید چون سرم موی مورد نظرتان باید حاوی ویتامین‌ها و روغن طبیعی برای رفع خشکی مو باشد. در مورد موهای خشک، بعضی سرم‌ها را باید قبل از خواب شبانه مصرف نمایید تا در طول مدت شب، چربی و رطوبت لازم را به موها برسانند.

با انتخاب سرم موی پادینا حاوی روغن‌های طبیعی و ویتامین‌ها، موهایی جذاب و سالم خواهید داشت.

موهای معمولی

برای موهای معمولی بهتر است از سرمی استفاده کنید که حاوی مواد مغذی و سیلیکون و روغن آرگان باشد. با انتخاب سرم موی پادینا حاوی روغن آرگان، مویی محبوب، نرم و شفاف خواهید داشت.

انواع سرم مو کدام است؟

انتخاب سرم مو باید هوشمندانه انجام شود تا بتوان از آن برای رفع مشکلات مو استفاده بهینه نمود. بسته به این‌که از سرم‌ مو برای رفع چه مشکلی باید استفاده شود در ادامه به معرفی انواع سرم مو برای رفع مشکلات مختلف می‌پردازیم:

  • سرم صاف کننده‌ی مو: این سرم در طول روز برای صاف و براق شدن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سرم تقویت کننده‌ی مو: این سرم دارای ویتامین B5، پوست سر را تقویت می‌کند و از شکنندگی آن جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • سرم ضد ریزش مو: این نوع سرم، تقویت کننده‌ی فولیکول‌های مو است.
  • سرم مو برای موخوره: این سرم با روغن آرگان از موخوره جلوگیری می‌کند و سبب تقویت مو می‌شود.

انواع سرم‌های موی پادینا را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مژیتو خریداری کنید. انواع سرم موی پادینا ضد ریزش مو، تقویت کننده، ضد موخوره و … در فروشگاه مژیتو موجود می‌باشند.

جمع بندی

برای خرید بهترین سرم مو اصل با ضمانت کیفیت از برند پادینا یا برند‌های ایرانی و خارجی دیگر می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مژیتو مراجعه نمایید. مجموعه‌ی فروشگاهی مژیتو بر آن است تا با بهره‌گیری از تجربه‌ی سی ساله در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، بستری امن برای خرید راحت محصولات با کیفیت مهیا نماید.

فروشگاه اینترنتی مژیتو در زمینه‌ی مشاوره و فروش محصولات مراقبت بهداشتی پوست و مو و لوازم آرایشی شامل انواع رژ لب، رژگونه، ریمل، سایه، خط چشم و … از برند‌های معتبر ایرانی و خارجی، همراه شما عزیزان خواهد بود. لذت خرید انواع لوازم بهداشتی و آرایشی را با مژیتو تجربه کنید.