سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست
سرم آزلائیک اسید دارویی برای درمان آکنه و کاهش جای جوش است. این دارو با از بین بردن یا جلوگیری از رشد باکتری‌ های روی پوست و همچنین مهار تولید ملانین، به روشن شدن لک‌ های تیره پوست کمک می ‌کند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست را توضیح خواهیم داد.
​داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب (داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com خریداری نمائید.

🌟لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

برای خرید سرم آزلائیک اسید و مشاوره از داروخانه مهتاطب از طریق برنامه واتساپ ، تلگرام ، ایتا و روبیکا: 09302007587

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست مین

در دنیای شلوغ امروز، مراقبت از پوست به امری ضروری تبدیل شده است. افراد به دنبال محصولاتی هستند که نه تنها به سلامت پوست شان کمک کند، بلکه زیبایی آن را نیز به ارمغان بیاورد. بنابراین در عصر حاضر که زیبایی و صافی پوست یکی از ملاک های مهم مردم خصوصا خانم ها شده است سرم آزلائیک اسید به عنوان یک محصول شگفت ‌انگیز، خود را به عنوان گزینه ‌ای ایده ‌آل برای انواع پوست، به ویژه پوست ‌های چرب و مستعد آکنه معرفی کرده است. آزلائیک اسید یک اسید طبیعی است که می توان آن را در غلاتی مانند جو و گندم پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم درمورد سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست بیشتر توضیح دهیم.

آزلائیک اسید و درمان سریع جوش

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست اولی

اسید آزلائیک با چندین مکانیسم به درمان جوش کمک می‌ کند.

  • پاکسازی منافذ پوست: این ماده باکتری ‌های عامل تحریک و جوش را از منافذ پوست پاک می ‌کند.
  • کاهش التهاب: اسید آزلائیک با کاهش التهاب، باعث کم ‌رنگ شدن و بهبود قرمزی ناشی از آکنه می ‌شود.
  • تسریع در نوسازی سلولی: این اسید به شکل ملایمی باعث نوسازی سلولی شده و به پوست در ترمیم سریع ‌تر و از بین بردن جای جوشکمک می‌ کند.

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست یک ماده مراقبت کننده قوی است. همچنین اسید آزلائیک با جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست، به طور مستقیم در پیشگیری از آکنه نقش دارد. آکنه ناشی از تجمع سلول‌ های مرده‌یپ پوست و سبوم (چربی) ایجاد می ‌شود. اسید آزلائیک به حفظ باز بودن منافذ کمک کرده و در نتیجه، التهاب پوست را کاهش می ‌دهد و احتمال ایجاد جوش ‌های جدید را به حداقل می ‌رساند.

تاثیر آزلائیک بر روی لک و جای جوش

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست دومی

علاوه بر درمان جوش‌ های فعال، برخی افراد از اسید آزلائیک برای بهبود جای جوش نیز استفاده می‌ کنند. این اسید با تسریع در نوسازی سلولی، به کاهش شدت ظاهری جای جوش کمک می ‌کند.
همچنین، اسید آزلائیک از فرآیندی به نام «ملانین ‌سازی» جلوگیری می ‌کند. ملانین رنگدانه ‌ای است که در پوست ساخته می ‌شود و می ‌تواند باعث ایجاد لکه ‌های تیره شود. بنابراین، اسید آزلائیک با مهار این فرآیند، به کاهش تغییر رنگ پوست ناشی از جای جوش کمک می‌ کند.  اگر از دارو های موضعی دیگر برای درمان جای جوش یا لکه ‌های دیر خوب شده استفاده کرده‌ اید و نتیجه‌ مطلوب نگرفته ‌اید، اسید آزلائیک می‌ تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای معین کردن اینکه این درمان برای چه افرادی موثرتر است و میزان تاثیر آن نیاز است.

عوارض احتمالی آزلائیک اسید

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست سومی

تا اینجا درمورد سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست گفتیم. اما حال خوب است که با برخی از عوارض احتمالی که ممکن است پس از مصرف آزلائیک اسید با آن ها رو به رو شوید را نام ببریم. برخی از این عوارض احتمالی عبارت اند از:

یکی از دلایل بروز عوارض سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست ، کاهش تولید نوعی پروتئین پوستی توسط اسید آزلائیک است. این کاهش تولید می  ‌تواند به تجزیه‌ لایه خارجی پوست منجر شود و در نتیجه خشکی و تحریک پوستی به وجود می آورد.
استفاد از لایه بردار ها، پاک‌ کننده ‌های حاوی الکل، تنتور ها یا اسکراب ‌ها می ‌تواند این وضعیت را تشدید کند.
اگر رنگ پوستتان تیره است، در مصرف اسید آزلائیک محتاط ‌تر باشید، چرا که این ماده ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شود. در صورت مشاهده‌ روشن شدن برخی نواحی پوست، حتما با پزشک خود صحبت کنید.
عوارض جانبی جدی ‌تر و نادر تر عبارت اند از:

  • تاول زدن
  • زخم شدن
  • قرمزی شدید
  • تورم
  • پوسته پوسته شدن شدید

اسید آزلائیک همچنین ممکن است باعث تشدید آسم شود. در صورت مشاهده‌ هرگونه تغییر در وضعیت آسم خود، با پزشک مشورت کنید. در صورت بروز تنگی قفسه سینه، مشکل در تنفس یا بلع، با اورژانس تماس بگیرید یا به بیمارستان مراجعه کنید.
هنگام استفاده از ژل آزلائیک اسید ممکن است بعضی از غذا ها و نوشیدنی ها حساسیت پوستی شما را افزایش دهند. امکان دارد پزشک شما را از مصرف موادی مانند: غذاهای تند و ادویه دار نوشیدنی های گرم (چای یا قهوه) منع کند.
برخی از عوارض جانبی اسید آزلائیک، به ویژه موارد موقتی یا زمانی که فواید بر مضرات می ‌چربد، قابل تحمل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی، با متخصص پوست خود مشورت نمایید.

بهترین سرم های حاوی آزلائیک اسید

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست چهارمی

انتخاب نوع سرم برای مراقبت پوستی می ‌تواند کمی گیج کننده باشد. ساده‌ ترین راه برای انتخاب، در نظر گرفتن مشکل پوستی شماست‌ که برای درمان آن می‌ خواهید اقدام کنید. محصولات گوناگونی در مدل های مختلف مثل سرم، پماد یا ژل حاوی آزلائیک ‌اسید تولید می شوند.
سرم آزلائیک اسید: می توانید اسید آزلائیک را در بعضی از محصولات مراقبت از پوست مانند سرم های صورت پیدا کنید. آن ها حاوی مقدار زیادی از اسید آزلائیک هستند و می توانند به سرعت در پوست شما جذب شوند.
ژل آزلائیک اسید: این نوع از آزلائیک اسید اغلب برای بهبود روزاسه پوستی تجویز می شود.
کرم آزلائیک اسید: پزشک ممکن است این نوع را برای کمک به رفع آکنه پیشنهاد کند.
همچنین شما می ‌توانید اسید آزلائیک را در برخی صابون ‌های شوینده صورت نیز پیدا کنید. سرم، ژل یا کرم آزلائیک اسید می تواند به رفع جوش ها کمک کند. البته ممکن است مدت زمانی برای اثر گذاری درمانی بر مشکل پوستی شما طول بکشد. بعضی از از افراد هفته ها نتیجه مورد نظرشان را نمی بینند. اما نتیجه مطالعات متعدد نشان داده است که حدود 70 تا 80 درصد از افراد بهبود می یابند.

سرم آزلائیک اسید برایت مکس

سرم ضدجوش آزلائیک اسید برایت مکس دارای ترکیباتی می باشد که باعث عملکرد چندگانه در این سرم برای درمان آکنه و لک می شود . ازاین سرم ضد آکنه جهت درمان انواع آکنه به خصوص آکنه‌های التهابی خفیف و ملایم و درمان رزاسه استفاده می‌شود.

سرم آزلائیک اسید برایت مکس

سرم ضد آکنه لافارر

سرم ضد آکنه لافاررحجم 20میل دارد و برای انواع پوست مناسب می باشد .این سرم دارای ترکیبات موثری از جمله آزلائیک اسید و روغن درخت چای  در زمینه درمان جوش ها و جای جوش ها می باشد که حساسیت ایجاد نمی کند و با انواع پوست سازگار است و باعث  تنظیم ترشح چربی و از بین رفتن جوش ها می شود .این محصول دارای خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهابی وضد باکتری می باشد و همچنین درکنار این ها دارای خاصیت لایه برداری نیز می باشد که باعث صاف و یکدست شدن پوست شما می شود.

سرم ضد آکنه لافارر

نحوه مصرف سرم های آزلائیک اسید

سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست پنجمی

برای بهره مندی از سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست باید قبل از این که شروع به مصرف دارو کنید، موضوع را با پزشک یا داروساز خود در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند. در صورتی که دارای مشکلات یا شرایط زیر هستید، حتما پزشک یا داروساز خود را از این موضوع مطلع سازید.

  • ابتلا به هرگونه عفونت، به ویژه عفونت‌ های ویروسی مانند آبله مرغانیا تبخال
  • بیماری ‌های ریوی یا تنفسی مانند آسم
  • حساسیت‌ غیر معمول یا آلرژی به آزلائیک اسید، سایر دارو ها، غذا ها، رنگ ‌ها یا مواد نگهدارنده
  • بارداری یا قصد بارداری
  • شیر دهی

درمورد نحوه مصرف نیز باید گفت که به طور معمول، مصرف آزلائیک اسید برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال، دو بار در روز تجویز می ‌شود. با این حال، با توجه به تجویز پزشک میزان مصرفی این دارو متفاوت است. برای اطمینان از صحت مصرف، حتما برچسب دارو را به دقت مطالعه کنید و در صورت وجود دستور العمل ‌از سوی پزشک، آن ‌ها را رعایت نمایید..
هنگام استفاده از سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پیش از مصرف دارو، دستان خود را به خوبی بشویید.
  • صورت خود را با یک پاک ‌کننده ملایم بشویید. سپس به طور کامل آبکشی کرده و با ضربات آرام، پوست را خشک کنید.
  • لایه نازکی از کف، کرم یا ژل آزلائیک اسید را روی نواحی آسیب دیده بمالید. در صورت استفاده از فوم، آن را ابتدا تکان دهید.
  • به آرامی مواد را ماساژ دهید.
  • مجددا دستان خود را با آب و صابون بشویید. پس از خشک شدن دارو، از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • در صورت استفاده از لوازم آرایشی، می‌ توانید پس از خشک شدن دارو، آن ‌ها را به کار ببرید.

به دقت دستورالعمل‌ های پزشک خود را دنبال کنید. از مصرف بیش از حد مجاز یا بیشتر از دفعات توصیه شده توسط پزشک خودداری نمایید. در صورت تماس دارو با چشم، بینی، دهان یا واژن، بلافاصله با آب شستشو داده و با پزشک خود تماس بگیرید به خصوص اگر چشمانتان قرمز و دردناک شد.
همچنین اگر یک دوز از مصرف دارو را فراموش کردید، سعی کنید مطابق زیر عمل کنید:
سعی کنید دارو را هر روز در زمان مشخصی استفاده کنید. در صورت فراموش کردن مصرف آزلائیک اسید، به محض یادآوری، آن را مصرف کنید. تنها در صورتی که زمان مصرف نوبت بعدی نزدیک است، از مصرف نوبت فراموش ‌شده صرف نظر کنید.

جمع بندی
سرم آزلائیک اسید دارویی برای درمان آکنه و کاهش جای جوش است. این دارو با از بین بردن یا جلوگیری از رشد باکتری‌ های روی پوست و همچنین مهار تولید ملانین، به روشن شدن لک‌ های تیره پوست کمک می ‌کند. آزلائیک اسید به طور معمول دو بار در روز برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال تجویز می ‌شود. قبل از مصرف، دست ‌ها را بشویید، پوست را با پاک ‌کننده ملایم بشویید و خشک کنید. سپس لایه نازکی از کف، کرم یا ژل آزلائیک اسید را روی نواحی آسیب دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پس از مصرف، مجددا دست‌ها را بشویید و استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید تا بیشترین بهره را از این سرم ببرید. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد سرم آزلائیک اسید و تاثیرات فوق العاده آن روی پوست توضیح دادیم.