سامسونگ گلکسی واچ ۶ در مقابل گلکسی واچ ۴؛ زمانی برای تغییر

سامسونگ گلکسی واچ ۶ در مقابل گلکسی واچ ۴؛ زمانی برای تغییر

به نقل از دیجیکالا:

در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند پرطرفدار از برند سامسونگ یعنی گلکسی واچ‌ ۶ و گلکسی واچ ۴ می‌پردازیم. سال ۲۰۲۳ برای سامسونگ با معرفی خانواده ساعت‌های هوشمند سری ۶ همراه بود. گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ‌ ۶ کلاسیک به عنوان پرچم‌داران ساعت‌های هوشمند در این سال به بازار عرضه شدند تا تغییرات جذاب و قابلیت‌های پیشرفته جدید را به نمایش بگذارند. در سوی دیگر این مقایسه، گلکسی واچ ۴ قرار دارد، ساعت هوشمندی که شروعی دوباره در دنیای ساعت‌های هوشمند سامسونگ بوده است. اگر قصد خرید یکی از این دو ساعت هوشمند را دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه باشید، چرا که هر دو این گجت‌های پوشیدنی جزو محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند برند سامسونگ در فروشگاه دیجی‌کالا هستند.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 44mm
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 40mm
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm بند سیلیکونی
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm بند سیلیکونی

مشخصات گلکسی واچ‌ ۶ و گلکسی واچ‌‌ ۴

خصوصیات گلکسی واچ ۶ گلکسی واچ ۴
ظرفیت باتری ۳۰۰ میلی آمپر برای مدل ۴۰ میلیمتری
 و۴۲۵ میلی آمپر برای مدل ۴۴ میلی متری
۲۴۷ میلی آمپر برای مدل ۴۰ میلیمتری
 و ۳۶۱ میلی آمپر برای مدل ۴۴ میلیمتری
جنس بدنه آلومینیوم آلومینیوم
نمایشگر صفحه ۱.۳ اینچی سوپر امولد برای مدل ۴۰ میلیمتری و صفحه ۱.۵ اینچی برای مدل ۴۴ میلیمتری- پشتیبانی از قابلیت همواره روشن- محافظ صفحه از نوع یاقوت کبود نمایشگر سوپر امولد ۱.۲اینچی برای مدل ۴۰ میلیمتری
 و صفحه ۱.۴ اینچی برای مدل ۴۴ میلیمتری- محافظ صفحه از نوع گوریلا گلس
چیپست اگزینوس W930 اگزینوس W920
حافظه رم ۲ گیگابایت ۱.۵گیگابایت
حافظه داخلی ۱۶گیگا بایت ۱۶گیگابایت
قابلیت اتصال NFC، GPS، بلوتوث نسخه ۵.۳،
 قابلیت اتصال به Wi-Fi
NFC، GPS، بلوتوث نسخه ۵.۰،
 قابلیت اتصال به Wi-Fi
ضد آب بودن بله ضد آب تا عمق ۵۰ متری بله ضد آب تا عمق ۵۰ متری
نرم افزار Wear OS 4 با رابط کاربری One UI 5 Wear OS 3 با رابط کاربری One UI 3
حسگرها سنسور BioActive سامسونگ، سنسور دما،
شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ،
سنسور ژئومغناطیسی، سنسور نور
BioActive، شتاب‌سنج، بارومتر، ژیروسکوپ،
سنسور ژئومغناطیس، سنسور نور
وزن ۲۸.۷ گرم برای مدل ۴۰ میلیمتری
 و ۳۳.۳ گرم برای مدل ۴۴میلیمتری
۲۵.۹گرم برای مدل ۴۰ میلیمتری و
 ۳۰.۳گرم برای مدل ۴۴ میلیمتری

گلکسی‌ واچ‌‌ ۶ و گلکسی‌‌ واچ‌‌ ۴: طراحی و ساخت

طراحی گلکسی واچ 6 در مقایسه با گلکسی واچ ۴

تفاوت دیگر در میزان روشنایی نمایشگرهای دو ساعت است. گلکسی واچ‌ ۶ دارای پنل سوپر امولد با حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت است این رقم در گلکسی واچ ۴ برابر با ۱۰۰۰ نیت است. این موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید از گلکسی واچ‌ ۶ به راحتی در نور مستقیم خورشید استفاده کنید، در حالی که اگر از گلکسی واچ ۴ استفاده کنید، احتمالا در نور مستقیم تا حدی با چالش مواجه می‌شوید. در نهایت تفاوت آخر به محافظ صفحه نمایش باز می‌گردد، سامسونگ در گلکسی واچ ۴ از گوریلا گلس DX+  استفاده می‌کند در حالیکه در گلکسی‌ ‌واچ‌ ۶ کریستال یاقوت کبود نقش شیشه محافظ را برعهده دارد.

گلکسی‌ واچ‌‌ ۶ و گلکسی‌‌ واچ‌‌ ۴: عملکرد و عمر باتری

مقایسه باتری گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 4

سامسونگ تا پیش از انتشار گلکسی واچ‌ ۶ به مدت دو سال از چیپست اگزینوس w920 در ساعت‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد. این چیپست در کنار حافظه ۱.۵ گیگابایتی رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی به عنوان هسته و قلب تپنده گلکسی واچ ۴ عمل می‌کند. سامسونگ در گلکسی واچ‌ ۶ از چیپست اگزینوس w930  در کنار حافظه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است.

این تغییر چیپست بهبود عملکرد ساعت هوشمند را به همراه دارد اما در مجموع تاثیر زیادی روی افزایش عمر باتری نگذاشته است. در واقع گلکسی واچ ۴ بر اساس بررسی‌های صورت گرفته با هربار شارژ چیزی در حدود ۳۰ ساعت کار می‌کند. این میزان در گلکسی واچ‌ ۶ در صورت استفاده معمولی ۴۰ ساعت و در صورت استفاده از حالت نمایشگر همیشه روشن به ۳۰ ساعت می‌رسد.

گلکسی‌ واچ‌ ۶ و گلکسی واچ ۴: نرم افزار

نرم افزار به کار رفته در گلکسی واچ 6

گلکسی واچ‌ ۶ با سیستم عامل Wear OS 4 با رابط کاربری One UI 5 راهی بازار شده است. سیستم عامل در گلکسی واچ ۴ در زمان ارائه به بازار جهانی از نوع Wear OS 3 و سیستم عامل One UI 3 بوده است و تاکنون به Wear OS 3.5 و One UI 4.5 بروزرسانی شده است. شرکت سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند خود تا چهار سال بروزرسانی ارائه می‌کند و در نتیجه گلکسی‌ واچ‌ ۴ تا سال ۲۰۲۶ و گلکسی واچ ۶ تا سال ۲۰۲۸ آپدیت دریافت خواهند کرد. نکته جالب توجه این است که رابط کاربری گلکسی‌ واچ ۶ در مقایسه با نسخه پیشین خود از نظر ظاهری تفاوت زیادی ندارد و عمده تفاوت به موضوعاتی نظیر بهبود مصرف انرژی تعلق دارد.

گلکسی واچ‌‌‌ ۶ و گلکسی‌ واچ‌ ۴، زمان تغییر فرا رسیده است؟

سامسونگ به عنوان یکی از برندهای پیشتاز در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند در جهان است و همواره سعی کرده هر نسخه از محصولات خود را بهتر از محصول قبلی ارائه کند. گلکسی واچ‌ ۶ نیز در این زمینه مستثنی نیست. در این مقاله به بررسی نکات مختلف پیرامون گلکسی واچ‌ ۶ و گلکسی واچ‌‌ ۴ پرداخته شد. در واقع ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایش پرنورتر و بزرگتر، باتری بهتر و حتی شارژ سریعتر باعث شده تا این ساعت تبدیل به گزینه مناسبی برای ارتقا باشد.

این در حالی است که گوشی گلکسی واچ ۴ نیز هنوز در صدر علاقمندی‌های بسیاری از افراد قرار دارد. با توجه به مقایسه صورت گرفته می‌توان نتیجه گرفت هر دو این گجت‌های پوشیدنی ارزش خرید بالایی دارند اما اگر امکان بروز رسانی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار نیست، گلکسی واچ ۴ به دلیل داشتن قیمت مناسب گزینه جذابی به نظر می‌رسد. نظر شما در مورد این دو ساعت هوشمند چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 44mm
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 40mm
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm بند سیلیکونی
ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm بند سیلیکونی

 

نکات مثبت گلکسی‌ واچ ۶
  • صفحه نمایش بزرگتر
  • باتری با طول عمر بالاتر
نکات منفی گلکسی‌ واچ ۶
  • قیمت بیشتر
نکات مثبت گلکسی واچ ۴
  • ظاهر شیک و جذاب
نکات منفی گلکسی واچ ۴
  • باتری کوچکتر
  • مدت زمان شارژ طولانی‌تر

منبع: androidpolice

سوالات متداول
آیا ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۴ قابلیت مکالمه دارند؟
بله هر دو این ساعت‌های هوشمند از قابلیت مکالمه پشتیبانی می‌کنند.
آیا ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۴ از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؟