به نقل از دیجیکالا:
سامسونگ میخواهد برای اینکه در بازار گوشیهای هوشمند با اپل رقابت کند و آن را شکست دهد از یک استراتژی جدید استفاده کند و آن هم این است که نباید از هیچ هزینهای برای ساخت یک گوشی باکیفیت دریغ شود.
سالهاست که اپل در بازار گوشیهای هوشمند جایگاه به خصوصی داشته است. این شرکت آمریکایی اگرچه همیشه سامسونگ را بالاتر از خود میدیده و میبیند اما با این حال با در پیش گرفتن استراتژیهای استثنائی در زمینهی سختافزار، نرمافزار، تبلیغات و فروش توانسته این فاصله را کمتر و کمتر کند. این فاصله اکنون آنقدر کم هست که حتی گوگل که تأمینکنندهی سیستمعامل سامسونگ است و با آن رابطهی نزدیکی هم دارد احساس خطر کرده و فعالیت خود را در زمینهی سختافزار گسترش داده است. حالا به نظر میرسد سامسونگ هم متوجه این خطر شده و میخواهد استراتژی جدیدی را برای رقابت و البته شکست دادن یکی از بزرگترین شرکتهای جهان در پیش بگیرد.
طی جلسهای که سران سامسونگ با یکدیگر داشتند، نائب رئیس این شرکت یعنی هان جونگهی به افراد حاضر در جلسه گفته که «باید راهی برای رقابتی شدن گوشیهای هوشمند در پیش گرفته شود، نه اینکه صرفا قیمت آنها را کاهش دهیم یا از شرکتهای چینی کپیبرداری کنیم». این صحبتها در واقع نشان دهندهی مسیر جدیدی است که این شرکت کرهای در آن قرار گرفته؛ یعنی حرکت از سود-محوری به رقابتیتر شدن. آنچه که نائب رئیس سامسونگ میگوید این است که از هیچ هزینهای در ساخت یک محصول باکیفیت و رقابتی نباید دریغ شود.
ناگفته پیداست سیاست جدیدی که سامسونگ در پیش گرفته برای رقابت با اپل است چرا که این رقیب سنتی طی چند سال اخیر به شدت در بازار محبوبیت پیدا کرده به گونهای که امسال کاربران به شکل بیسابقهای به خرید گرانقیمتترین مدلهای سری آیفون ۱۴ یعنی ۱۴ پرو و پرو مکس علاقه نشان دادهاند.
این استراتژی جدید قرار است در سال ۲۰۲۳ آغاز شود و این یعنی در سال آینده تمام محصولات قدرتمندی که سامسونگ تولید میکند در راستای رقابت با یک شرکت و آن هم اپل خواهد بود. سری گلکسی S23 هم احتمالا یکی از این محصولات به حساب میآیند که قرار است با نسخه اورکلاکشدهی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار شوند. گلکسی زد فولد ۵، زد فلیپ ۵، گجتهای هوشمند و حتی سری گلکسی A هم میتوانند جز محصولاتی باشند که با هدف رقابت با اپل راهی بازار میشوند.
منبع: Android Authority