سال ۲۰۲۹ همزمان با عبور یک سیارک به بزرگی برج ایفل از کنار زمین خواهد بود

سال ۲۰۲۹ همزمان با عبور یک سیارک به بزرگی برج ایفل از کنار زمین خواهد بود

دانشمندان می‌گویند در سال ۲۰۲۹ یک سیارک به بزرگی برج ایفل از کنار زمین عبور خواهد کرد. بررسی شرایط توسط دانشمندان نشان می‌دهد این سیارک تنها از کنار زمین عبور کرده و وضعیت خطرناکی را ایجاد نمی‌کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با بررسی شرایط مربوط به گذر یک سیارک بزرگ […]

دانشمندان می‌گویند در سال ۲۰۲۹ یک سیارک به بزرگی برج ایفل از کنار زمین عبور خواهد کرد. بررسی شرایط توسط دانشمندان نشان می‌دهد این سیارک تنها از کنار زمین عبور کرده و وضعیت خطرناکی را ایجاد نمی‌کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان با بررسی شرایط مربوط به گذر یک سیارک بزرگ در سال ۲۰۲۹ اعلام کردند این سیارک حتی بزرگتر از برج ایفل بوده و قرار است از کنار زمین عبور کند. پیش از این موضوع مربوط به این سیارک باعث نگرانی دانشمندان شده بود. زیرا آنها احتمال برخورد سیارک با زمین را داده بودند. اکنون بررسی وضعیت این سیارک به نام 99942 Apophis نشان می‌دهد قرار است این سیارک از کنار زمین عبور کند.

آژانس فضایی اروپا قرار است بودجه‌ای را برای ماموریتی با نام رامسس اختصاص دهد که در آن زمین برای عبور سیارک آماده خواهد شد. در این ماموریت قرار است ز ماهواره‌های جی پی اس برای مطالعه سیارک آپوفیس در زمان عبور از کنار زمین استفاده شود.

ماموریت رامسس همراه با ارسال فضاپیمایی به سمت سیارک است تا بتواند اطلاعاتی را در زمینه شکل، جرم، میزان چرخش و اندازه این سیارک به دست آورد. همچنین ترکیب و ساختار داخلی سیارک نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هدف از انجام این ماموریت درک بهتر سیارک‌ها و خطرات احتمالی آنها برای زمین توسط دانشمندان است.

پروفسور مونیکا گریدی از محققان مطالعه روی سیارک در این مورد می‌گوید: ممکن است سیارک‌هایی که از نزدیک زمین عبور می‌کنند روزی با زمین برخورد کرده و یک فاجعه بزرگ را به بار آورند. البته ناسا روی این موضوع تاکید داشته است که در سال 2029 و 2036 آپوفیس با زمین برخورد نخواهد کرد. همچنین تحقیقات بیشتری برای مواجهه با تهدیدات فضایی در حال انجام است. ناسا بیش از این ماموریت دارت را با هدف بررسی میزان انحراف سیارک‌ها در زمان ارسال یک فضاپیما به سمت سیارک مورد بررسی قرار داده بود. همچنین ماموریت دفاع سیاره ای هرا نیز با هدف مطالعه بیشتر نتایج این برخورد امسال راه‌اندازی می‌شود.