سازه های تبلیغاتی پایتخت دیجیتالی می شود| جمع آوری بنرهای قدیمی از سطح شهر

سازمان زیباسازی شهرداری تهران از مدرن‌سازی سازه‌های تبلیغات شهری تهران بر اساس فناوری‌های روز خبر داد.

معاون زیباسازی

همشهری آنلاین: محسن طارمیان، معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران از مدرن شدن سازه‌های تبلیغات شهری خبر داد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سازه‌های سه بعدی تبلیغاتی در سطح دنیا به همت سازمان زیباسازی، برای اولین بار سازه‌های تبلیغاتی پایتخت نیز به سازه‌های مدرن و دیجیتالی دو بعدی و سه بعدی تبدیل می‌شود.

او با اشاره به قوانین مصوب در این زمینه از سوی مدیریت شهری، ادامه داد: شورای شهر تهران در سال‌های گذشته مصوباتی مبنی بر دیجیتال سازی و ایجاد سازه‌های نوین تبلیغاتی داشته است اما در دوره‌های گذشته مدیریت شهری، این مصوبات اجرایی نشده و ما در این دوره مدیریت شهری تلاش کرده‌ایم این اتفاق عملی شود.

۳۰۰۰ سازه تبلیغاتی در پایتخت

معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران تعداد سازه‌های تبلیغاتی پایتخت را ۳هزار سازه اعلام کرد و افزود: سازمان زیباسازی با منتشر کردن فراخوانی در تلاش است ۱۰۰ سازه تبلیغاتی از این ۳۰۰۰ سازه شامل عرشه پل‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، برایت بورد و استرابورد را در بخش های مختلف پایتخت دیجیتالی کند.

به گفته طارمیان، پروژه دیجیتال‌سازی احتمالا تا یک ماه آینده در سطح پایتخت اجرایی خواهد شد و تا پایان سال نیز در سطح شهر تهران ۱۰۰سازه سنتی به سازه دیجیتالی تبدیل خواهد شد.

۴۰ نمایشگر سه بعدی

او ایجاد نمایشگرهای سه بعدی جدید را دستاورد دیگری از سازمان زیباسازی دانست و ادامه داد: همزمان با پروژه دیجیتالی کردن و تبدیل سازه‌های سنتی به سازه‌های مدرن، سازمان زیباسازی در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۰ سازه سه بعدی در پایتخت است که به لحاظ زیر ساختی جذابیت بصری بسیار بالایی نسبت به سایر سازه‌های تبلیغاتی دارد.

رونمایی از اولین سازه سه‌بعدی در میدان تجریش

طارمیان از رونمایی اولین سازه سه بعدی در اواخر آبان ماه خبر داد و اضافه کرد: اولین سازه سه بعدی در میدان تجریش در حال نصب و جای‌گذاری است و تا اواخر آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد. امیدواریم با توجه به ظرفیت تهران و محدودیت‌های مکان یابی این نمایشگرها و محل دید مخاطبان در تهران، ۴۰ سازه سه بعدی تبلیغات تجاری تا اوایل سال آینده در سطح پایتخت نصب و جانمایی شوند.

تولیدمحتوا با کمک دانش‌بنیان‌ها

وی در توضیح سازه‌های سه بعدی بیان کرد: تولید محتوای سازه‌های سه بعدی بسیار هزینه‌بر و متفاوت با سازه‌های سنتی و مدرن است و در ایران چون برای اولین بار است که این سازه‌ها در حال راه اندازی است، تولید کننده محتوا برای این سازه‌ها وجود ندارد. اما ما برای راه اندازی این سازه‌ها از تولید کنندگان محتوای خلاق دانش‌بنیان استفاده کرده‌ایم.