زندگینامه: مبینا نعمت زاده (متولد ۱۳۸۴)

زندگینامه: مبینا نعمت زاده (متولد ۱۳۸۴)

مبینا نعمت زاده در سال ۱۳۸۴ در تهران بدنیا آمد. نعمت زاده دارای مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته تکواندو است.

به گزارش همشهری آنلاین، مبینا نعمت زاده، متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ در تهران تکواندو کار ایرانی و دارای مدال برنز بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ است. وی برنز بازیهای آسیایی هانگژو را نیز در کارنامه دارد.

زندگینامه: مبینا نعمت زاده (متولد ۱۳۸۴)

المپیک ۲۰۲۴ پاریس

مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار زن اهل ایران که اولین المپیک دوران ورزشی خودش را در ۱۹ سالگی آغاز می‌کرد ابتدا در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. در دیدار رده‌بندی مقابل دنیا ابوطالب از کشور عربستان سعودی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت. مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.

زندگینامه: مبینا نعمت زاده (متولد ۱۳۸۴)

تحصیل در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد که دانشگاه تهران خانم “مبینا نعمت زاده” مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدون کنکور پذیرش می‌کند. دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با تبریک به این مدال‌آور کشورمان، اعلام کرد: در پی درخواست خانم نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه تهران از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران استقبال می‌کند. رئیس دانشگاه تهران افزود: بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفت و قوانین اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخار تکواندوی ایران را می‌دهد.

آخرین بروزرسانی Aug ۹, ۲۰۲۴ – جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳