زاکانی: نظافت تهران از امروز تغییر می کند | فعالیت ۲۰۰ دستگاه خودروی پسماند جدید در پایتخت

زاکانی: نظافت تهران از امروز تغییر می کند | فعالیت ۲۰۰ دستگاه خودروی پسماند جدید در پایتخت

شهردار تهران از تغییر شکل نظافت شهر خبر داد و گفت: امروز ۲۰۰ دستگاه خودروی پسماند به شهر خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، شهردار تهران در شنبه امید و افتخار با یاد شهدای کرمان گفت: خداوند این شهیدان را مورد عنایت قرار دهد و دشمنانش که یک روز از شهید قاسم سلیمانی و اکنون از زائران او ترس دارند را به قعر جهنم ببرد.

او افزود: شنبه‌ای دیگر را با افتخار برای خدمت و توسعه شهر پاس می‌داریم، برخی موضوعات هستند که مستقیما مسئولیت مدیریت شهری است و با مجموعه کاری که در شورای ششم و مدیریت شهری تحت عنوان تحول بیان شد، انتظار اجرایی شدن تحولات در شهر می‌رفت.

زاکانی تاکید کرد: ما مسیری را دنبال کردیم که هم باری از دوش شهر برداشته شود و هم منشأ تحول شود. در تهران محتوا و چارچوب پیمان‌ها معیوب بود و از این وضعیت سواستفاده می‌شد و بار شهر زمین میماند. ماموریت جدیدی که برای معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند تعیین شد این بود که تحول را در نظر داشته باشند. مدت‌ها زیرساخت‌های این کار مهیا شد و آثار این کار به زودی در شهر نمایان خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه هر ناحیه برای جمع آوری زباله تر و هر منطقه برای پسماند خشک پیمان جداگانه داشتند، گفت: درنتیجه نظام جامع مدیریتی برای پسماند در شهر وجود نداشت که آثار بدی می‌گذاشت و شبکه‌های متعددی از استثمار کودکان ایجاد شده بود. در چند سطح کار شد، در گام اول تمام این‌ها به مناقصه‌هایی تبدیل و اکنون ۱۴ پیمانکاران مشغولند. این پیمانکاران موظف شدند که مطابق با نیاز شهر تجهیزات داشته باشند و امروز ۲۰۰ دستگاه خودروی پسماند به شهر خواهد آمد.

او تاکید کرد: بسترهای کار آماده و تا ابتدای ماه آتی به شکل کامل اجرایی خواهد شد.

ادامه دارد…