رفع شوری آش با ترفندهای ساده و کاربردی

رفع شوری آش با ترفندهای ساده و کاربردی

به دلیل داشتن رشته و کشک، ممکن است آش رشته شور شود. اگر شما نمک هم به آن بیفزایید، شوری آن بیش از اندازه خواهد گردید. پس حتما بعد از اضافه کردن رشته طعم آن را بچشید و مطمئن شوید اندازه میباشد. اضافه شدن کشک که شور است را نیز در نظر بگیرید و بعد نمک آن را اندازه کنید. اینها تنها تعدادی از دلایل بیشمار شور شدن آش میباشد. با ما در ارکیده همراه باشید تا با هم رفع شوری آش را با ترفندهای ساده و کاربردی یاد بگیریم.

 

چگونه شوری آش را از بین ببریم؟

آش رشته یک غذای خوشمزه به خصوص در هوای سرد میباشد. در این غذا حبوباتی مثل نخود، لوبیا، عدس و غیره استفاده می گردد. شما هنگام تهیه آش باید نمک کمتری به آن اضافه نمایید، به دلیل اینکه هم کشک و هم رشته شور میباشند و ممکن است آش شما را شور نمایند. اگر این اتفاق برای شما افتاد و راه حل آن را نمیدانید، پیشنهاد می کنیم ترفندهای رفع شوری آش رشته را بخوانید.

ترفندهای رفع شوری آش رشته

  1. اضافه کردن دو تکه سیب زمینی به آش رشته موجب کاهش شوری آن می گردد. سیب زمینی نمک اضافه را به خود جذب کرده و شوری را کم مینماید. فقط توجه نمایید که وقتی سیب زمینی ها شوری را گرفتند، آن ها را از آش خارج نمایید تا مجدد شوری را به آش پس ندهد.
  2. در یک قابلمه دیگر کمی آب جوش و سبزی پخته و به آش خودتان اضافه نمایید. شاید آش تان کمی رقیق شود، که میتوانید به آن کمی آرد اضافه نمایید.
  3. افزودن کمی نوشابه به آش شور شده، شوری آن را کاهش خواهد داد.
  4. اگر کشکی که درست کردید شور میباشد، به آن کمی خامه اضافه نمایید تا شوری آن کم شده و آش شما را شور تر نکند.
  5. روش دیگر  برای کاهش شوری آش اضافه کردن کمی شکر یا قند به آش میباشد. فقط مقدار آن را باید کم کم اضافه نمایید تا آش تان را شیرین نکند.