به نقل از دیجیکالا:
اپل در زمینهی برندینگ یکی از قدرتمندترین شرکتهای جهان محسوب میشود و به همین خاطر پرطرفدار بودن ساعتهای هوشمند اپل واچ اصلا جای تعجب ندارد. اما برای افرادی که به اکوسیستم اپل قرار ندارند، به منظور خرید ساعت هوشمند میتوانند از بین چندین شرکت دست به انتخاب بزنند. این تنوع از یک جهت نکتهی مثبتی محسوب میشود اما از طرف دیگر انتخاب را سختتر میکند. در بین شرکتهای رقیب اپل در این بازار، سامسونگ حرف اول را میزند.
بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از طرف شرکت معتبر Counterpoint Research، سهم سامسونگ در بازار ساعتهای هوشمند در سهماههی دوم ۲۰۲۲ به ۹.۲ درصد رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار این شرکت ۷.۴ درصد بوده است.
از طرف دیگر سهم بازار اپل از ۳۰.۶ به ۲۹.۳ درصد رسیده که نشان میدهد استقبال از اپل واچ تا حد اندکی کاهش یافته است. اگر سرعت رشد سامسونگ قابل توجه است، اما بین این دو شرکت همچنان فاصلهی بسیار زیادی وجود دارد. بنابراین اگر سامسونگ یک رویکرد کاملا نوآورانهای اجرایی نکند و از طرف دیگر اپل هم مرتکب اشتباهات مرگباری نشود، به نظر میرسد به این زودیها شاهد پر شدن این شکاف نخواهیم بود.
سال گذشته اپل واچ سری ۷ با استقبال گستردهای روبرو نشد زیرا تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشت. باید ببینیم آیا سری ۸ این ساعت هوشمند قابلیتهای جذابتری ارائه میکند یا نه. همچنین باید به جدیدترین ساعتهای هوشمند سامسونگ اشاره کنیم که در کل امکانات بسیار جذابی را ارائه میکنند. در نهایت باید به سقوط هواوی در بازار ساعتهای هوشمند هم اشاره کنیم که سهم این شرکت از بازار ساعتهای هوشمند از ۹ درصد به ۶.۸ درصد رسیده است. اگرچه وضعیت هواوی در این بازار به وخیمی بازار گوشیهای هوشمند نیست، اما به نظر میرسد روند نزولی آن ادامهدار خواهد بود.
منبع: phandroid