رئیس جمهور متشکریم!

رئیس جمهور متشکریم!

تشکل‌های فرهنگیان کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور از اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان بعد از گذشت ۱۳ سال  تقدیر و تشکر کردند.

همشهری آنلاین: در بخشی از این نامه که به امضای ۱۲ تشکل اصلی فرهنگیان کشور رسیده، آمده است: «رتبه‌بندی در معنا بخشی به فعالیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان و افزایش بهره وری مدرسه تاثیر بسزا دارد، با اینکه در برنامه ششم توسعه به دولت قبل تکلیف شده بود اما با اولویت قائل نشدن به آموزش و پرورش و پس از سال‌ها توقف، سرانجام در دولت سیزدهم و با عملی شدن وعده جنابعالی به فرهنگیان به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر مهم تخصیص داده شد.»

۱۲ تشکل فرهنگیان اصولگرا در ادامه این نامه ضمن تقدیر از رئیس جمهور بابت اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان آورده اند از طریق اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی نظام را با همتی انقلابی، عملیاتی شده و با اجرای رتبه بندی در مجموع انگیزه‌های اجتماعی و فرهنگی هزاران معلم دل سوخته ارتقا یافت و حضور آنان در کلاس‌های درس جلوه‌ای دیگر به خود گرفت.

علیرضا کربلایی میرزا معلم و مدیرگروه علوم انسانی دبیرستان ماندگار البرز در گفتگو با همشهری با بیان این که یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در کشور با آن روبرو هستیم این تفکر است که گمان می شود آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفی است که بودجه های کشور را با ۹۰۰ هزار نیروی انسانی که دارد می بلعد این در حالی است که آموزش و پرورش درواقع یک دستگاه مولد نسل کارامد است و در جهت ساخت و پرورش انسانهایی که قرار است در آینده در مسند امور اجرایی قرار بگیرند تلاش می کند بنابراین با این نگاه هر چه د ر راستای ارتقا جایگاه معلمان فعال در این حوزه سرمایه گذاری شود ما شاهد نتایج بهتری در تربیت نسلی کارآمد خواهیم بود. او معتقد است سند تحول بنیادین بر ارتقای مقام و منزلت معلم که عنصر اصلی تربیت می‌باشد تاکید دارد و اجرای طرح رتبه بندی معلمان به تحقق اهداف تعریف شده در این سند کمک می کند بدیهی است وقتی می خواهیم آموزش و پرروش کشور ارتقا یابد نمی توان جایگاه معلم و معیشت او را نادیده گرفت مسئله مهم و اساسی که دولت سیزدهم با توجه به آن موجب دلگرمی معلمان شد.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شد | اعلام زمان واریز معوقات رتبه بندی معلمان

جزئیات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان ؛ ۱۰ چرخش اصلاحی | ارزیابی سالانه و هر ۴ سال یک بار معلمان برای چیست؟