دیکته اصلاح طلبی | مسئولیت سنگین پزشکیان بر دوش اصلاح طلبان

دیکته اصلاح طلبی | مسئولیت سنگین پزشکیان بر دوش اصلاح طلبان

اصلاح‌طلبان در حال تجربه جدیدی از حضور خود در فضای سیاسی هستند. آنها نامزد اختصاصی خود را دارند که ۲ روی سکه دارد. خوب و بد مسئولیت نامزدشان مستقیم به پای خود آنها نوشته می‌شود.

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: مسعود پزشکیان در بیشترین هماهنگی انتخاباتی میان یک نامزد انتخاباتی رسمی اصلاح‌طلبی و احزاب پشتیبان او در جبهه اصلاحات، تلاش می‌کند مرتب سبد رای خود را برآورد کند. او به انتقادات بدنه رای تشکیلاتی و حامیان اصلاح‌طلبان درباره اولین برنامه تلویزیونی‌اش واکنش نشان داد و به دنبال اصلاح شیوه تبلیغات خود برآمده است.

او در اولین نطق تلویزیونی خود در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه برنامه هفتم در دولت شما در چه جایگاهی قرار دارد، گفت ما قرار نیست که برنامه جدید بنویسیم و قرار نیست که سیاست جدیدی را در کشور اعلام کنیم. سیاست های کلی رهبری مشخص است و نهایتا کاری که دولت محترم در گذشته براساس کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده است. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند.

این اظهارات او سوال هوادارانش را به دنبال داشت که پس قصد پزشکیان برای حضور در ریاست‌جمهوری چیست وقتی برنامه تغییر ندارد. او هم در توییتی خطاب به منتقدانش نوشت که پیام شما را شنیدم؛ «دیدگاه‌های شما درباره اولین برنامه تلویزیونی را شنیدم. نگرانی، همدلی و همراهی شما را ارج می‌نهم. ما برای اداره کشور نیاز داریم صدای مردم را بشنویم، ایرادات را بپذیریم و اصلاح کنیم. با هشتگ «برای ایران» گوش شنوای شما در فضای مجازی هستم و خود را پاسخگو می‌دانم. با من حرف بزنید.»

این نامزد اصلاح‌طلبان قرار است فردا شب در میزگرد اقتصادی شبکه یک، دومین برنامه انتخاباتی خود را برگزار کند.

عبدالله گنجی مشاور شهردار تهران توصیه‌ای در ارتباط با همین فضای نقادی میان اصلاح‌طلبان و نامزدشان داشت. او خطاب به عباس عبدی که از پزشکیان خواسته بود در رقابت‌های انتخاباتی «خودش» باشد، در توییتی نوشت: در فرهنگ ما توصیه درستی است باید به بقیه هم گفت، اما اگر او خودش باشد برای سکولار دمکراسی خواهان آبی گرم نخواهد شد.

یک بخش از خاطرات سوم شهریور ۱۳۷۸ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرتبط با مسعود پزشکیان هم خیلی دیده شد. رهبر انقلاب در دیدار با دولت سیدمحمد خاتمی به آقایان مصطفی معین، مسعود پزشکیان، وزرای علوم و بهداشت به خاطر وضع مدیریت دانشگاه‌ها و وضع نامناسب دانشجوها به خاطر از دست دادن اولویت‌های سیاست انقلاب و بزرگ کردن مسئله قتل‌های زنجیره‌ای اعتراض کردند.

چهره‌ها تشکیلاتی و دانشگاهی مطرح شبکه‌های اجتماعی نیز فضای حمایتی از مسعود پزشکیان را تقویت می‌کنند. آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات توییت زد که مجمع عمومی این تشکیلات تصمیم گرفته تا پایان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، همراه ستاد مرکزی پزشکیان همه ظرفیت‌های خودش رو برای پیروزی پزشکیان ۷۰ ساله پای کار بیاورد.

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم هم برای پزشکیان نوشت «صدای حق‌طلبانه پزشکیان در مجلس همواره برایم الهام‌بخش بود. طی چهار سال حضور در مجلس و انس از نزدیک، او را انسانی با صداقت، بی‌پیرایه، حق طلب و وطن‌خواه یافتم.»

محمد فاضلی استاد دانشگاه و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان هم توییت زد درخصوص پزشکیان فقط راستی، درستی و زندگی شخصی سالم روایت می‌شود.

«برای ایران» و «زندگی شایسته برای همه ایرانیان» نیز همچنان به‌عنوان شعارهای انتخاباتی پررنگ پزشکیان دنبال می‌شوند.

نامزد شماره ۲۲ انتخابات، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی ۸ ساله بوده و تصاویر مختلف حضورش در جنگ هم مرتب در حال انتشار است.