دوچرخه سواری دور دریاچه خلیج فارس

دوچرخه سواری دور دریاچه خلیج فارس

دریاچه خلیج فارس جاذبه های متعددی دارد رفتن به دریاچه خلیج فارس برای گذران یک روز گرم تابستانی هم فال است و هم تماشا، قایقرانی، شهربازی و آلاچیق هایی که اطراف دریاچه تعبیه شده اند می توانند یک روز به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان بیاورند.

همشهری- مهدیه تقوی راد:پیست دوچرخه سواری 7 کیلومتری دور دریاچه یکی از بهترین پیست های دوچرخه تهران است که می توانید در آن رکاب بزنید البته که در روزهای پایانی هفته به دلیل ازدحام جمعیت در اطراف دریاچه دوچرخه سواری کمی سخت تر می شود باید با احتیاط بیشتری رکاب بزنید اما در طول هفته به دلیل خلوت تر بودن اطراف دریاچه، رکاب زدن دور دریاچه لذت بخش تر است.

دریاچه خلیج‌فارس

نشانی: ‌بزرگراه شهیدهمت غرب، بزرگراه شهید خرازی

منطقه: ۲۲

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان ساحل

امکان اجاره دوچرخه: دارد

هزینه کرایه دوچرخه: از ۵۰تا ۱۰۰هزار تومان

مناسب رده سنی: همه رده‌های سنی

معرفی: دریاچه خلیج‌فارس امکانات متعددی برای مراجعان دارد که دوچرخه‌سواری یکی از آنهاست. شما می‌توانید با دوچرخه به اینجا بروید یا در ورودی‌های غربی و شرقی دریاچه دوچرخه اجاره کنید.

یک ساعت دوچرخه‌سواری دور دریاچه

پیست ۷کیلومتری اطراف دریاچه که مانند یک حلقه به دور دریاچه کشیده شده به شما این امکان را می‌دهد که در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز دور دریاچه رکاب بزنید و از ورزش و تفریح در مناظر زیبای اطرافتان لذت ببرید. در کیوسک‌هایی که برای کرایه دوچرخه در اطراف دریاچه تعبیه شده انواع دوچرخه‌های دنده‌ای و برقی برای استفاده همه رده‌های سنی هم وجود دارد که می‌توانید آنها را کرایه کنید. مدت زمان به امانت گرفتن هر دوچرخه، یک ساعت است، اما می‌توانید آن را زمان بیشتری در اختیار داشته باشید؛ فقط یادتان بماند به ازای هر ۲۰ تا ۶۰ دقیقه تأخیر باید کرایه یک ساعت اضافی را بپردازید.

مدارک هویتی فراموش نشود

برای اجاره این وسیله نقلیه همراه داشتن یکسری مدارک هویتی الزامی است و با وجود هر یک از مدارک گواهینامه، کارت ملی یا کارت پایان خدمت هوشمند کارتان راه میفتد. اگر تمام ۷ کیلومتر مسیر این پیست را رکاب بزنید از تاج سد دریاچه نیز عبور خواهید کرد؛ مسیری که در ساعات پایانی روز هنگامی که چراغ‌های شهر روشن می‌شوند در کنار تنفس و لذت بردن از تماشای مناظر دریاچه می‌توانید از فضایی که نورماه روی دریاچه ایجاد می‌کند هم عکس‌ بگیرید.

ورزش، تفریح و سرگرمی در یکجا

قسمتی از پیست دوچرخه‌سواری دریاچه در کنار ساحل شنی قرار دارد که حوالی این بخش نرده و محافظی نیست، اما استفاده از ساحل شنی محدودیت سنی دارد و کودکان ۲ تا ۶ ساله می‌توانند در این محل آب بازی کنند. این ساحل در کنار پارکینگ غربی دریاچه واقع شده است. قایق سواری در دریاچه هم از اسکله‌های غربی یا شرقی دریاچه امکان‌پذیر است. با قایق‌سواری در دریاچه چیتگر می‌توانید در کنار لذت بردن از قایق‌سواری، ماهی‌های مختلفی که در اینجا زندگی می‌کنند را نیز مشاهده کنید. سافاری پارک وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ و بسیاری دیگر از دستگاه‌های تفریحی از وسایل شهربازی دریاچه چیتگر است که برای استفاده از این امکانات باید به ضلع شمالی، شرقی و غربی دریاچه خلیج‌فارس مراجعه کنید.