دوچرخه‌سواری برای بانوان چه مزایایی دارد؟

دوچرخه‌سواری برای بانوان چه مزایایی دارد؟

دوچرخه‌سواری ازجمله ورزش‌های هوازی است که فارغ از جنسیت و سن و سال برای تمام اشخاص در همه سنین توصیه می‌شود؛ اما به‌گفته کارشناسان سلامت این ورزش ضمن کمک به بهبود شرایط جسمی و روحی همه افراد، برای بانوان فواید و مزایای بیشتری دارد.

همشهری: در ادامه به برخی فواید این ورزش مفرح برای بانوان پرداخته‌ایم.

حفظ سلامت قلب

دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک ورزش قلبی-عروقی شناخته شده است؛ وقتی بانوان به‌طور منظم دوچرخه‌سواری کنند، قلب خون را به‌طور مؤثرتری به حرکت درمی‌آورد و از حملات قلبی و سکته در آینده جلوگیری می‌کند.

افزایش قدرت بدنی

افزایش استقامت بدنی با رکاب‌زدن از مزایای این ورزش برای بانوان است؛ البته این موضوع به معنی رکاب‌زدن طولانی نیست بلکه می‌توان برای افزایش استقامت خود یک تا ۲ ساعت در روز ورزش کرد.

کاهش وزن

یکی از محبوب‌ترین فواید دوچرخه‌سواری برای بانوان کمک به کاهش وزن است. دوچرخه‌سواری مداوم می‌تواند جایگزین باشگاه‌های ورزشی و رژیم غذایی شود و تا حد زیادی به کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم کمک کند. یک دوچرخه‌سوار می‌تواند تقریبا به‌ازای هر ساعت ۳۰۰ کالری بسوزاند.

دوچرخه‌سواری برای بانوان چه مزایایی دارد؟

تقویت عضله‌ها

هنگام رکاب‌زدن همه عضله‌ها درگیر هستند؛ پس به جای اینکه چند رشته ورزشی را برای تقویت همه عضلات دنبال کنید با دوچرخه‌سواری مداوم در درازمدت صاحب عضلات قوی و ورزیده می‌شوید.

افزایش شادی

دوچرخه‌سواری، مانند سایر تمرینات، باعث ترشح یک انتقال‌دهنده عصبی به نام سروتونین می‌شود؛ این حالت حس شادی را افزایش می‌دهد و احساسات را تنظیم و متعادل می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

دوچرخه‌سواری با افزایش تولید گلبول‌های سفید و آنتی‌بادی‌ها تقویت سیستم ایمنی را انجام می‌دهد که هر دو برای مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌ها شناخته شده‌اند. عرق کردن و گرم کردن بدن بعد از دوچرخه‌سواری نیز به از بین بردن میکروب‌ها کمک می‌کند.

افزایش سلامت روان

از مزایای دوچرخه‌سواری برای بانوان نیز می‌توان تولید هورمون‌های مانند اندورفین و آدرنالین را دانست که به افزایش حس خوب و افزایش سلامت روان کمک می‌کنند.