دوپینگ منابع وام ازدواج | افزایش اعتبار برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

دوپینگ منابع وام ازدواج | افزایش اعتبار برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

با توجه به بالا بودن تقاضا برای وام‌های ازدواج و فرزندآوری، ۵۰همت اعتبار جدید برای پرداخت وام به این دو سرفصل اختصاص داده شد. با اضافه شدن این رقم امسال جمعا ۲۵۰همت وام ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آن‌طور که آمارها نشان می‌دهد، در سال گذشته جمعا رقمی بالغ بر ۱۳۸همت وام ازدواج و ۳۶.۴همت برای فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است. با این حال، آن‌طور که مقامات بانک مرکزی می‌گویند، حجم تقاضا برای دریافت این وام‌ها امسال افزایش یافته و همین عامل موجب شده تا بانک مرکزی حجم اعتبار تخصیص‌یافته به وام ازدواج و فرزندآوری را ۵۰همت افزایش دهد. براساس قانون، میزان اعتبار منظورشده در سال‌ جاری برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری ۲۰۰هزار میلیارد تومان است که با مصوبه هیأت عالی بانک مرکزی، ۵۰هزار میلیارد تومان دیگر نیز به اعتبار اولیه اضافه شد.

به این ترتیب، امسال ۲۵۰هزار میلیارد تومان وام برای ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت خواهد شد، در حالی ‌که سال قبل جمعا ۱۷۴همت به این کار اختصاص یافته بود.

بیشتر بخوانید

وام به خودی ؛ کارمندان بانک‌ ها پارسال چقدر وام گرفتند؟

وام ازدواج نقدی می‌ ماند؟ | همتی شفاف سازی کرد

مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در این باره گفت: براساس مصوبه هیأت عالی بانک مرکزی، مقرر شد ۵۰هزار میلیارد تومان اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها به رقم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری سال ‌جاری تخصیص داده شود. شبکه بانکی فقط طی ۱۰روز ابتدایی شهریورماه ۱۵همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است.

او با بیان اینکه روند ثبت نام سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد گفت: با ابلاغ این مصوبه، روند پرداخت تسهیلات نسبت به ۵‌ماه ابتدایی سال نیز تسریع پیدا خواهد کرد. همچنین ثبت نام متقاضیان در ۵ماه ابتدایی سال که با مشکلاتی به‌دلیل سهمیه‌های تخصیص‌یافته به شبکه بانکی براساس توان آنها بود، برطرف می‌شود.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تأکید کرد: از ابتدای امسال تا ۱۰شهریورماه ۱۴۰۳ حدود ۹۰هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. بر این اساس، حدود ۲۱۳هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۲۱۰هزار نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری دریافت کرده‌اند.