در انتخاب هیات رئیسه برخوردها عاطفی بود | تحمیلی از بیرون وجود نداشت

در انتخاب هیات رئیسه برخوردها عاطفی بود | تحمیلی از بیرون وجود نداشت

علیرضا سلیمی نماینده تهران به همشهری آنلاین گفت که برخلاف برخی ادعاها انتخابات هیات رئیسه مجلس بر اساس تصمیم خود نمایندگان انجام شد و تحمیلی از بیرون مطرح نبود.

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس دوازدهم درباره رای نمایندگان مجلس به ترکیب هیات رئیسه مجلس جدید به همشهری آنلاین گفت: انتخابات هیات رئیسه مجلس با اراده و اختیار نمایندگان محترم در یک فضای باز و دموکراتیک انجام شد؛ برای ریاست مجلس ۳ نفر نامزد شدند و برای نواب رئیس نیز ۶ نفر نامزد وجود داشت، برای ناظران هم بیش از ۳۰ نفر نامزد شدند.

نماینده تهران درباره اینکه آیا برای انتخاب هیات رئیسه از بیرون تحمیلی صورت گرفته بود یا خیر، گفت: نمایندگان مجلس براساس شناختی که از هم داشتند و براساس توانایی‌ها به هیات رئیسه رای دادند. براین اساس نمایندگان رئیس، نواب، دبیران و ناظران را انتخاب کردند و همیشه نیز چنین بوده است.

سلیمی تاکید کرد: رقابت‌ها در مجلس در عین رفاقت است. اگرچه تعدادی نامزد شدند، اما به محض اینکه رقابت تمام شد، نامزدها در یک فضای صمیمی برخورد بسیار عاطفی با یکدیگر داشتند و این نکته مثبتی در بین چهره‌های شاخص مجلس است.

او درباره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مبنی بر رعایت اخلاق در مجلس گفت: یکی از توصیه‌های حضرت آقا به نمایندگان این دوره مجلس رعایت فضائل اخلاقی بود. من بعد از اینکه انتخابات تمام شد، به چشم خود دیدم که نامزدهای هیات رئیسه مجلس با بزرگواری و کرامت به منتخبان هیات رئیسه تبریک گفتند و با یکدیگر خوش‌وبش می‌کردند. این نکته بسیار مثبتی در ابتدای تشکیل مجلس دوازدهم تلقی می‌شود و امیدوارم همین رویکرد در ادامه فعالیت مجلس بیشتر ترویج شود.

این نماینده تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به قانون شدن همه شعارهای مدنظر مجلس یازدهم، در مجلس دوازدهم به دنبال چه اهدافی هستید، گفت: اولویت‌ها را باید نمایندگان مجلس بعد از تشکیل کمیسیون‌ها تعیین کنند. پس از اینکه کمیسیون‌ها تشکیل شدند، اولویت‌ها به هیات رئیسه اعلام خواهد شد. اولویت‌های مجلس جدید همان مواردی است که توسط کمیسیون‌ها و نمایندگان پیشنهاد می‌شود.