درمان زود انزالی

درمان زود انزالی
انزال زودرس یک مسئله رایج سلامت جنسی است که درمان آن نیاز به صبر، پشتکار و درک جامع از روش های گفته شده در این مقاله دارد. با استفاده از این روش ها می توانید برای درمان زود انزالی و بازیابی روابط صمیمی که شایسته آن هستید، اقدام نمایید. با ترکیب صحیح تکنیک ها و تعهد به مراقبت از خود، توانایی آن را خواهید داشت که کنترل سلامت جنسی خود را به دست گرفته و از یک زندگی صمیمی و رضایت بخش لذت ببرید.

داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com  خریداری نمائید.

لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

⭐️می توانید برای خرید قرص های تقویت جنسی از طریق شماره های زیر اقدام کنید.

پشتیبانی و مشاوره در برنامه واتساپ ، ایتا ، روبیکا و تلگرام: 09302007587
شماره تماس: 02165389342


راهنمای جامع برای درمان زود انزالی به صورت موثر و صحیح

درمان زود انزالی مین

انزال زودرس PE)) یک مشکل رایج سلامت جنسی است که با ناتوانی در به تاخیر انداختن انزال در طول رابطه جنسی مشخص شده و می تواند تاثیر عمیقی بر روابط صمیمی و کیفیت کلی زندگی فرد داشته باشد. اگر این موضوع دائمی است و باعث ناراحتی یا مشکلاتی در روابط صمیمانه فرد شده است، ضروری است که به دنبال کمک حرفه ای باشید و گزینه های درمانی موجود را بررسی کنید. در این مقاله، ما رویکرد های مختلف برای درمان زود انزالی ، از جمله درمان های خانگی، تکنیک های فکری، مکمل های غذایی و مداخلات پزشکی را بررسی می کنیم.

آشنایی با انزال زودرس

درمان زود انزالی اولی

انزال زودرس به عنوان آزاد شدن غیر عمدی منی در طول فعالیت جنسی تعریف می شود که اغلب در عرض یک دقیقه یا کمتر بعد از دخول رخ می دهد. این وضعیت را می توان به عنوان اولیه (مادام العمر) یا ثانویه (اکتسابی) طبقه بندی کرد که اولی معمولا در دوران نوجوانی ایجاد می شود و دومی به دلیل عوامل مختلف در اواخر زندگی بروز می کند. علل انزال زودرس می تواند چند وجهی از عوامل بیولوژیکی و عصبی گرفته تا مسائل روانی و رابطه ای باشد. اختلالات هورمونی، حساسیت عصبی و حتی برخی دارو ها می توانند در ایجادPE  نقش داشته باشند. علاوه بر این، اضطراب عملکرد، تعارضات رابطه و سابقه ضربه جنسی نیز می تواند نقش مهمی در شروع و تداوم این وضعیت داشته باشد.

روش های خانگی و فکری برای درمان زود انزالی

درمان زود انزالی دومی

یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر انزال زودرس، اجرای انواع تکنیک های خانگی و فکری است. این رویکرد ها می توانند در کمک به افراد برای کنترل بهتر و درمان زود انزالی خود، بدون نیاز به دارو یا مداخله پزشکی بسیار موثر باشند:

  • تکنیک مکث-فشار

تکنیک مکث-فشرده روشی شناخته شده برای به تاخیر انداختن انزال است. این تکنیک شامل توقف فعالیت جنسی درست قبل از انزال و اینکه شریک جنسی به آرامی آلت تناسلی را نزدیک سر فشار می دهد و فشار را برای چند ثانیه نگه می دارد تا میل به انزال فروکش کند.

  • تکنیک توقف-شروع

در این روش، فرد به سادگی تمام تحریکات را تا زمانی که میل به انزال کاهش یابد، متوقف می کند. هنگامی که سطح برانگیختگی کاهش یافت، فرد می تواند به تدریج فعالیت جنسی را از سر گرفته و در صورت لزوم این روند را تکرار نماید.

  • تمرینات کف لگن

تمرینات کف لگن که به عنوان تمرینات کگل نیز شناخته می شوند، شامل انقباض و شل کردن ماهیچه هایی است که از مثانه، مجرای ادرار و راست روده حمایت می کنند. با انجام منظم این تمرینات برای درمان زود انزالی ، افراد می توانند هماهنگی و قدرت کف لگن را افزایش دهند که می تواند منجر به کنترل بهتر رفلکس انزال شود.

  • تکنیک های ذهن آگاهی و آرامش

گنجاندن تمرین ‌های تمرکز حواس و آرامش مانند تنفس عمیق، مدیتیشن و آرام سازی پیشرونده عضلانی می توانند به کاهش اضطراب عملکرد، کاهش استرس و ارتقای حالت ذهنی فعلی و متمرکز در طول فعالیت جنسی کمک کنند.

با خودارضایی که در آن فرد عمدا خود را به نقطه انزال نزدیک می کند و سپس تحریک را متوقف می کند، می تواند سطوح برانگیختگی خود را بهتر تشخیص داده و کنترل نماید.

مشکلاتی که زود انزالی به دنبال خواهد داشت

درمان زود انزالی سومی

انزال زودرس یک مشکل رایج جنسی است و می تواند منجر به مشکلات جسمی و روانی متعددی برای افراد درگیر شود که همین امر، نشان دهنده اهمیت درمان زود انزالی است.  در ادامه به تعدادی از مشکلاتی که به دلیل زودانزالی حادث می شوند، ادامه اشاره شده است:

  1. اولا، انزال زودرس می تواند به طور قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس فرد تاثیر بگذارد. مردانی که این مشکل را تجربه می کنند، ممکن است احساس خجالت یا بی کفایتی نمایند که منجر به کاهش ارزش کلی آن ها می شود. این مساله می تواند روابط صمیمانه آن ها را تحت تأثیر قرار دهد؛ زیرا آن ها ممکن است به دلیل ناامیدی یا ترس از قضاوت شریک زندگی خود، به طور کلی از برخورد های جنسی اجتناب کنند.
  2. ثانیا، انزال زودرس می تواند روابط بین زن و شوهر را تیره کند. ناامیدی و نارضایتی ناشی از عدم رضایت جنسی پتانسیل آن را دارد که منجر به افزایش تنش و درگیری در رابطه شود. این موضوع ممکن است سبب کاهش صمیمیت و ارتباط عاطفی شده و قطعا مشکلات را تشدید می کند.
  3. ثالثا، علاوه بر عواقب عاطفی و روانی، انزال زودرس ممکن است بر رضایت جنسی هر دو طرف نیز تاثیر بگذارد. کوتاه شدن مدت رابطه جنسی، از رسیدن هر دو فرد به ارگاسم جلوگیری می نماید و احساس نارضایتی را در آن ها ایجاد می کند. درمان زود انزالی می تواند به بهبود این امر مهم کمک نماید.
  4. رابعا، انزال زودرس نیز می تواند احساس اضطراب و افسردگیایجاد کند. نگرانی مداوم در مورد عملکرد و ترس از ناامید کردن شریک زندگی، سبب افزایش سطح استرس و احساسات منفی می شود. این اثرات روانی ممکن است تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد داشته باشد.


استفاده از مکمل برای درمان زود انزالی

درمان زود انزالی چهرمی

ترکیب مکمل های غذایی می تواند در درمان زود انزالی مفید باشد، که در زیر به شرح آن می پردازیم:

  • فلز روی

روی یا زینک یک ماده معدنی ضروری در سلامت باروری است و افراد با سطوح پایین روی، ممکن است بیشتر در معرض انزال زودرس باشند. مکمل روی می تواند به تنظیم تولید تستوسترون و بهبود عملکرد کلی جنسی کمک نماید.

جینسینگ یک داروی گیاهی سنتی است که جریان خون را بهبود می بخشد، استقامت جنسی را افزایش داده و از سلامت کلی جنسی حمایت می کند.

  • اسید های چرب امگا 3

اسید های چرب امگا 3 که در غذا هایی مانند ماهی، گردو و دانه کتان یافت می‌شوند، به بهبود گردش خون، کاهش التهاب و ارتقای تعادل هورمونی کمک می کنند و استفاده از آن ها سبب کنترل بهتر انزال و درمان زود انزالی خواهد شد.
توجه به این نکته مهم است که اثربخشی مکمل ها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و همیشه توصیه می شود قبل از گنجاندن مکمل های جدید در برنامه روزانه خود، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت نمایید، به خصوص اگر دارو های دیگری مصرف می ‌کنید.

خرید بهترین مکمل برای درمان زود انزالی

قرص تقویت جنسی سیکافارما یک مکمل 100% گیاهی از برند ایرانی بهداشت فارمد لوتوس می باشد که متشکل از گیاهان هورنی گوت وید، خارخاسک، جینسینگ کره ای و جینسینگ سیبری است و در جعبه های 10 عددی تولید میگردد. علاوه بر این ترکیبات گیاهی، قرص  سیکافارما دارای ویتامین B2,B3,E,B6 و مواد معدنی شامل زینک، منیزیم می باشد.
قرص سیکارفاما پلاس به واسطه ترکیباتی که نام برده شد برای اقایان دارای فواید زیادی از جمله افزایش میل جنسی ، درمان زودانزالی، کمک به باروری، افزایش انرژی و قدرت بدنی دارد.

قرص سیکافارما پلاس بهداشت فارمد لوتوس

عوارض دارو های تاخیری

درمان زود انزالی پنجمی

در حالی که دارو ها می توانند در درمان زود انزالی موثر باشند، ممکن است عوارض جانبی ای نیز داشته باشند که افراد باید از آن آگاه باشند. برخی از عوارض رایج ترین قرص های درمان زودانزالی عبارت اند از:

  • عوارض دارو های ضد افسردگی SSRI))

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین SSRI، مانند پاروکستین، سرترالین و فلوکستین که برای درمان زود انزالی تجویز می‌شوند، به صورت تاخیر در رفلکس انزال عمل نموده و می توانند منجر به عوارض جانبی مانند کاهش میل جنسی، حالت تهوع، خواب آلودگی و خشکی دهان گردند.

  • عوارض کرم ها و اسپری های بی حس کننده

دارو های بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین و بنزوکائین که اغلب برای کاهش حساسیت آلت تناسلی و تاخیر در انزال استفاده می شوند، می توانند باعث از دست دادن موقت حس، کاهش لذت جنسی و احتمال انتقال عامل بی حس کننده به اندام تناسلی شریک جنسی در طول مقاربت شوند.

  • مهار کننده های فسفودی استراز-5

دارو هایی مانند سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و واردنافیل (لویترا) که برای درمان زود انزالی تجویز می ‌شوند، ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد، گر گرفتگی صورت و سوء هاضمه نیز ایجاد کنند.

برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟

درمان زود انزالی ششمی

علاوه بر مداخلات مختلف پزشکی و رفتاری، گنجاندن غذا ها و مواد مغذی خاص در برنامه روزانه، می تواند در درمان زود انزالی نقش داشته باشد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم:

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ، سرشار از فلاونوئید ها و ترکیبات تقویت‌ کننده سروتونین، می ‌تواند به آرامش و تاخیر در انزال کمک کند. آنتی اکسیدان شکلات تلخ همچنین می تواند جریان خون را بهبود بخشد، که برای حفظ برانگیختگی و عملکرد جنسی ضروری است.

موز منبع عالی پتاسیم و ویتامین B است که هر دو برای حفظ سطح تستوسترون سالم مهم هستند. افزایش تولید تستوسترون می تواند به کنترل بهتر انزال و عملکرد کلی جنسی کمک کند.

گردو سرشار از اسید های چرب امگا 3 است که با بهبود جریان خون و افزایش عملکرد جنسی مرتبط است. آنتی اکسیدان های موجود در گردو همچنین می توانند به کاهش التهاب و حمایت از سلامت کلی جنسی کمک کند.

اسفناج سرشار از منیزیم است که این ماده معدنی، نقش مهمی در آرامش رگ های خونی و بهبود جریان خون سالم دارد. گنجاندن اسفناج در مناسب ترین رژیم غذایی می تواند نقش موثری در بهبود عملکرد جنسی و درمان زود انزالی داشته باشد.

صدف، منبع غنی روی و یک ماده معدنی ضروری برای سلامت باروری مردان است. سطح کافی روی با بهبود کیفیت اسپرم و عملکرد جنسی مرتبط است که به طور بالقوه به کنترل بهتر انزال کمک می کند.

جمع بندی
همان طور که گفته شد انزال زودرس یک مسئله رایج سلامت جنسی است که درمان آن نیاز به صبر، پشتکار و درک جامع از روش های گفته شده در این مقاله دارد. همچنین متخصصان مراقبت های بهداشتی، مانند اورولوژیست ها، درمانگران جنسی و متخصصان تغذیه می توانند در مسیر بهبود، یاری رسان باشند. با استفاده از این روش ها می توانید برای درمان زود انزالی و بازیابی روابط صمیمی که شایسته آن هستید، اقدام نمایید. با ترکیب صحیح تکنیک ها و تعهد به مراقبت از خود، توانایی آن را خواهید داشت که کنترل سلامت جنسی خود را به دست گرفته و از یک زندگی صمیمی و رضایت بخش لذت ببرید.