دانشمندان می‌گویند احتمالاً نقاط پلنگی روی صخره‌های مریخ پیش از این توسط حیات مریخی ایجاد شده‌اند

دانشمندان می‌گویند احتمالاً نقاط پلنگی روی صخره‌های مریخ پیش از این توسط حیات مریخی ایجاد شده‌اند

محققان با بررسی تصاویر و نقاط پلنگی که روی صخره‌های مریخ مشاهده می‌شود احتمال می‌دهند این نقاط در اثر حیات مریخی باستانی ایجاد شده باشند. به همین دلیل بررسی این خال‌های پلنگی روی صخره های مریخ آغاز شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر خال‌های پلنگی روی صخره‌ها در مریخ توسط […]

محققان با بررسی تصاویر و نقاط پلنگی که روی صخره‌های مریخ مشاهده می‌شود احتمال می‌دهند این نقاط در اثر حیات مریخی باستانی ایجاد شده باشند. به همین دلیل بررسی این خال‌های پلنگی روی صخره های مریخ آغاز شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر خال‌های پلنگی روی صخره‌ها در مریخ توسط مریخ نورد استقامت ناسا در اوایل این ماه کشف شد. اما چه چیزی باعث شده تا این خال‌های روشن روی صخره‌های مریخ ایجاد و به شکلی غیرمعمول در بیاید. این نقاط پلنگی که شباهت زیادی به خال‌های شکارچیان معروف در زمین دارد، احتمالاً توسط حیات مریخی باستانی ایجاد شده و به همین دلیل توسط دانشمندان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. خال‌های کشف شده دارای قطرهای چند میلیمتری بوده و در حال حاضر در آبشار چیاوارا روی صخره‌های بزرگتر مشاهده می‌شود.

تاکنون حدس و گمان‌های هیجان انگیز اما اثبات نشده‌ای در مورد این تصاویر به وجود آمده که احتمال می‌دهد مدت‌ها پیش واکنش‌های شیمیایی توسط میکروب‌ها در این مکان ایجاد و باعث تولید انرژی شده و با تاثیر روی رنگ سنگ‌ها آنها را از قرمز به سفید تغییر داده است. همچنین حلقه‌ای تیره در این سنگ‌ها ایجاد شده و از آن زمان تاکنون نیز باقی مانده است. این لکه‌ها درست مانند لکه‌های روی سنگ‌های زمینی هستند. کلیه فرضیات دانشمندان تاکنون اثبات نشده و آنها بررسی این لکه‌ها را آغاز کردند. اگرچه امکان دارد در آینده یک سری توضیحات غیر زیستی برای این عکس‌ها ارائه شود. اما حتمال تمرکز روی منشا بیولوژیکی می‌تواند باعث ایجاد نظریات جالبی در مورد این سنگ‌ها شود.

خال‌های روشن و نقاط پلنگی که روی صحراهای مریخ کشف شدند همگی به شکلی است که در اطراف هر کدام از آنها مرز تاریکی وجود داشته و خال‌های روشن را احاطه کرده است. مریخ نورد استقامت ناسا این خال‌های روشن را در اوایل ماه جاری و در زمان بررسی صخره‌های آبشار چیاوارا کشف کرده است.