خروج محققان ناسا از محیط شبیه سازی شده مریخ پس از گذشت یک سال تحقیقاتی

خروج محققان ناسا از محیط شبیه سازی شده مریخ پس از گذشت یک سال تحقیقاتی

پایان یافتن آزمایش‌های ناسا اکنون محققان این آژانس فضایی پس از یک سال حضور در محیط شبیه سازی شده مریخ، از این محیط خارج شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ناسا در روز شنبه آزمایش مربوط به حیات در مریخ شبیه سازی شده را به پایان رساندند. این افراد دارای […]

با پایان یافتن آزمایش‌های ناسا اکنون محققان این آژانس فضایی پس از یک سال حضور در محیط شبیه سازی شده مریخ، از این محیط خارج شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ناسا در روز شنبه آزمایش مربوط به حیات در مریخ شبیه سازی شده را به پایان رساندند. این افراد دارای تجربیات زندگی در مریخ هستند که می‌تواند در آینده برای زندگی انسان در ماه و سیاره سرخ مورد استفاده قرار بگیرد. چهار داوطلب ناسا اکنون از منطقه ساخته شده به صورت آزمایشی خارج شدند که پیش از این حدود ۳۷۸ روز را به صورت انزوا از دنیای عادی در آن حضور داشتند.

طبق گزارش منتشر شده منطقه مورد نظر دارای ساختار ۱۶۰ متر مربعی در مرکز فضای جانسون در هیوستون بوده که با تقلید از شرایط زیستی سیاره مریخ ساخته شده بود. این زیستگاه به صورت سه بعدی چاپ شده و در آن اتاق خواب ،سالن ورزشی، مناطق مشترک و یک مزرعه عمودی وجود داشت تا بتوان مواد غذایی را پرورش داد. فضای بیرونی این سازه نیز از طریق یک قفل هوا از یکدیگر جدا شده بودند. در محیط بیرونی ماسه‌های قرمز قرار داشت و افراد باید با استفاده از لباس‌های مخصوص شبیه‌سازی راه رفتن روی سطح خاک مریخ را در آن اجرا می‌کردند.

دانشمندان ناسا در زمان طی شده در این مکان به پرورش سبزیجا و راهپیمایی‌های مریخی پرداختند و دیگر آزمایش‌های علمی نظیر قرار گرفتن تحت فشارهای اضافی را پشت سر گذاشتند. همچنین ارتباط این افراد در طول این مدت با دیگر انسان‌ها و حتی خانواده با تاخیرهایی روبرو بوده است. این ماموریت اولین مورد از مجموعه‌ای به نام آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه محسوب می‌شود که برای آماده سازی افراد برای ارسال انسان به ما و با هدف کمک به ناسا صورت گرفته بود.