خالق سایلنت هیل و سایرن یک بازی ترسناک غیر خطی می‌سازد

به نقل از دیجیکالا:

بازی Siren

وقتی صحبت از بازی‌های ترسناک و قصه‌گویی به زبان می‌آید، «کئیچیرو تویاما»، خالق سایلنت هیل، یک مغز متفکر واقعی است. او در مدت اخیر درگیر تأسیس و شکل‌گیری استودیو جدید خود یعنی «بوکه گیم» (Bokeh Game Studio) و همچنین ساخت اولین بازی این استودیوی تازه تأسیس‌شده بوده است. اثری که قرار است در ژانر ترسناک ساخته شود. به‌تازگی مدیر ارشد عملیاتی و دیگر مؤسس این استودیو یعنی «کازونوبو ساتو» (Kazunobu Sato) درباره‌ی استودیوی بوکه گیم و اولین بازی جدید آن توضیحات جالبی ارائه داده است و اطلاعات بیشتری را از آن منتشر کرده است.

از همان اوایل تأسیس استودیو، کانال یوتیوبی این استودیوی بازی‌سازی تصمیم گرفت تا مجموعه‌ ویدیوهایی با نام Focus منتشر کند که هر کدام از آن‌ها با تمرکز روی یکی از اعضای کلیدی این استودیو تهیه شده است. چند ماه پیش، اولین ویدیوی این مجموعه منتشر شد که به کئیچیرو تویاما اختصاص داشت و او در آن ویدیو توضیحاتی را درباره‌ی بازی جدیدشان ارائه می‌داد. اکنون، ویدیو جدیدی از این سری منتشر شده است که به کازونوبو ساتو اختصاص دارد. او در این ویدیو درباره‌ی پروژه‌های فعلی‌اش و مسیری که او را به این نقطه هدایت کرده صحبت کرده و همچنین نیم‌نگاهی به پشت پرده تولید بازی داشته است.

این ویدیو با سخنان ساتو درباره‌ی اولین باری که سعی کرد به‌عنوان یک نوجوان یا جوان به‌عنوان نیروی کار فعالیت کند، شروع می‌شود. او به دورانی قبل از اینکه هدف خود را در کارهای استاندارد یا امتحان کردن کار در هنرستان‌ها ببیند، رجوع می‌کند و می‌گوید که خود را در تصمیم‌های مختلف شناور می‌دیده است. او به خاطر می‌آورد که در آن زمان وقتی «داستان اسباب‌بازی» (Toy Story) و ویرچوا فایتر (Virtua Fighter) منتشر شده بود، تصمیم گرفته است که علاقه دارد در زمینه‌ی گرافیک سه‌بعدی فعالیت کند اما در آن زمان هزینه‌ی بالای ابزار لازم برای موفقیت در این زمینه مانع بزرگی بوده که در مقابل او وجود داشته است. این مانع او را ترغیب کرده در دوره‌های کوچک مدرسه‌ی آنلاین هالیوود شرکت کند تا چیزی نمایشی و کوچک خلق کند.

سفر بزرگ ساتو در این صنعت مسیر او را به‌سوی شرکت سرگرمی‌های سونی می‌برد، جایی که او با تویاما آشنا می‌شود. در لحظه‌ای خاص به یاد می‌آورد که خودش یکی از طرفداران بزرگ «سایلنت هیل» بوده است اما در آن زمان نمی‌دانسته که مردی که مقابلش نشسته همان فردی است که این ماجراجویی ترسناکِ محبوبش‌ را خلق کرده است. از آنجایی که متوجه نشده است تویاما چه کسی بوده، ساتو توانسته مصاحبه‌اش را بدون کوچک‌ترین نگرانی و اضطراب و مانند هر مصاحبه‌ی عادی دیگر انجام دهد.

ساتو تاکنون روی آثار بزرگ و زیادی از جمله مجموعه بازی ترسناک «سایرن» (Siren) کار کرده است. بعدها سبک کاری او در آن اثر الهام‌بخشی برای شیوه‌ی خاصش در تولید و تهیه‌کنندگی بازی‌های دیگرش شد که چگونه می‌خواهد بازی‌ها ارائه و تجربه شوند. او یادآوری می‌کند که یکی از افرادی بوده که در هنگام توسعه‌ی آن بازی‌ها به برنامه‌نویسان و طراحان ارشد پیشنهادها و ایده‌هایی داده است. شور و اشتیاق و میل به خلق در همان موقع وجود داشت. عشق او به ساخت مجموعه بازی Siren منجر به این شد که وی درباره‌ی تجربیات خود در روند ساخت‌ بازی‌ها فکر کند.

اکنون او به جایگاه فعلی‌اش در استودیوی Bokeh Game رسیده است؛ جایی که با تویاما همکاری می‌کند تا به ثمر رسیدن ایده‌هایش را ببیند. با وجود ساتو به‌عنوان تهیه‌کننده و تویاما به‌عنوان کارگردان، او می‌گوید: «این بسیار اهمیت دارد که ما ایده‌های خود را با همدیگر به اشتراک می‌گذاریم. آن ایده‌ها، آن چشم‌اندازهای متفاوت در طراحی کلی، چیزی است که اثر آن‌ها را به ترکیبی از ایده‌ها و چشم‌انداز‌های منحصربه‌فرد و خاص تبدیل می‌کند.»

ساتو در ادامه اضافه می‌کند که به‌عنوان یک تهیه‌کننده، همیشه به این فکر می‌کند که چه چیزهایی می‌تواند یک پروژه را بهتر کند. به این خاطر او گاهی اوقات در فرآیند ساخت بازی بین جلو بردن پروژه و هدایت شرکت گیر می‌کند. او اشاره می‌کند که همه چیز به تعادل این دو بستگی دارد و این چیزی است که ارزشش را دارد.

کازونوبو ساتو درباره‌‌ی اولین بازی استودیوی بوکه گیم می‌گوید که ذهن بازیکنان را درگیر خود می‌سازد. طبق گفته‌ی او، این بازی به‌گونه‌ای انتخاب‌ محور خواهد بود تا بازیکنان را به چالش بکشد و باعث شود اعمال آن‌ها را حدس بزند. به‌خصوص وقتی سیستم فداکاری در بازی در نظر گرفته شود. هر تصمیمی در بازی به شکلی طراحی شده است که بازیکن آن را هم به‌صورت حسی و هم به‌صورت روایی درک کند. این تأثیرگذاری عمیق خواهد بود و همواره بازیکن را مجبور می‌کند که هر قدم و تصمیمش را در بازی احساس کند.

اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های ترسناک و به‌خصوص آثاری مثل سایلنت هیل و سایرن باشید، منطقی است که برای ساخته‌ی جدید کارگردان این آثار بسیار هیجان‌زده باشید. با این حال، باید همچنان منتظر بمانیم تا در زمان مناسب از اولین بازی استودیوی بوکه گیم رونمایی شود.

منبع: Game Informer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ