حمله دوباره به آثار هنری!

حمله دوباره به آثار هنری!

انگار فعالان محیط‌زیست، این روزها برای جلب توجه و شنیده‌شدن حرف دلشان، به‌دنبال مسیرهای متفاوتی‌اند؛ مسیری مثل حمله به آثار هنری! البته این روش، دل عاشقان هنرهای تجسمی را به درد می‌آورد.

همشهری آنلاین – سیدسروش طباطبایی‌پور: اما از نگاه این گروه‌ها اعتراض آنها نسبت به تغییرات آب و هوایی و نداشتن غذای سالم و پایدار، مهم‌تر از لبخند ژکوند «داوینچی»، آثار «مونه» و دیگر آثار هنری است.

همین چند روز پیش، یکی از اعضای گروه‌های حامی محیط‌زیست به‌نام گروه «ریپوست آلیمانتر»، سراغ نقاشی «دشت گل‌های خشخاش» مونه، در موزه «اورسه» شهر پاریس رفت و پوستری عجیب را روی این اثر آرامش‌بخش چسباند؛ پوستری قرمزرنگ که روی آن، آینده فاجعه‌بار همان روستایی را نشان می‌دهد که مونه آن را در نهایت آرامش نقاشی کرده بود. او معتقد است اگر اقدامی جدی و جهانی در برابر تغییرات اقلیمی صورت نگیرد، گرمای خورشید و خشکسالی، این روستا را که هیچ، بلکه جهان را به ویرانه‌ای تبدیل خواهد کرد.

بیش‌تر بخوانید:

زندگی زن آمریکایی در عجیب ترین جای ممکن؛ نینجای سقفی!

پلیس فرانسه البته این زن را بازداشت کرده؛ اما هنوز معلوم نیست این اثر نقاش امپرسیونیست، آسیب‌دیده یا نه!

در گذشته هم فعالان محیط‌زیست، برای جلب توجه و شنیده‌شدن حرفشان، چنین روشی را انجام داده‌اند؛ پاشیدن سوپ کدو تنبل روی مونالیزا در موزه لوور یا سوپ گوجه‌فرنگی روی اثری به نام «گل‌های آفتابگردان» ون‌گوگ یا حمله با پوره سیب‌زمینی به تابلو «کلبه‌های یونجه» یکی دیگر از آثار مونه از این نمونه‌هاست.