حالت جدید هیتمن ۳ آن را به یک روگ‌لایک عالی تبدیل می‌کند

حالت جدید هیتمن ۳ آن را به یک روگ‌لایک عالی تبدیل می‌کند

به نقل از دیجیکالا:

سه گانه هیتمن (Hitman Trilogy) همواره یک ارتباط کمی با سبک روگ لایک (Rogue Like) داشت. شما در نقش مأمور ۴۷ بازی کرده و باید یک مأموریت را انجام دهید. شما محدودیت زمانی داشته و از طرفی اگر اشتباهی رخ دهد به اول مرحله باز خواهید گشت. در هر مرحله شما باید به یک روش خاصی هدف را از بین می‌بردید و به همین دلیل جذابیت بازی بسیار زیاد بود.

شرکت IO نزدیک به ۲۲ سال است که در دنیای بازی‌سازی سابقه دارد. این شرکت همواره توانایی خود را در زمینه جذاب کردن یک حالت تکراری اثبات کرده است. حال با به روزرسانی جدید هیتمن، این بازی به طور کامل شکل و شمایل یک بازی روگ لایک را به خود گرفته است. به نوعی دیگر بازی به تکامل خود رسیده است.

حالت جدید اضافه شده به بازی فریلنسر (Freelancer) نام دارد. در اصل این حالت به جای اینکه به بازی محتوای خاصی اضافه کند، رویه آن را تغییر می‌دهد. بازی اصلی کاربر را مشتاق می‌کرد تا یک مرحله را تکرار کند. حالت فریلنسر مانع از تکرار می‌شود. شما باید یک مرحله را به اتمام رسانده و به سرعت وارد مرحله بعدی بشوید. به همین دلیل تکرار مرحله دیگر در این حالت معنایی ندارد.

حالت فریلنسر چیست؟

این چرخه گیم‌پلی جدید حول از بین بردن ۴ دشمن می‌گردد. مراحل نیز طولانی‌تر شده و بیشتر که باعث می‌شود بازی چالش برانگیز بشود. برای از بین بردن هدف اول شما باید دو مأموریت را انجام دهید تا رهبر گروه را از مقر خود خارج کنید. پس از اینکه او خارج شد شما به منطقه حضور او منتقل شده و باید با آرامش آن را نابود کنید. برای اینکه شما یک دور کامل این حالت را به اتمام برسانید، باید هر ۴ هدف را از بین ببرید. در کل شما به ۱۸ منطقه مختلف خواهید رفت. نکته اینجاست که در این مدت شما نباید بمیرید.

به دلیل اینکه این بازی در سبک روگ لایک است، شما قطعاً می‌میرید. زمانی که این اتفاق بیافتد شما به ابتدای بازی بازخواهید گشت. هدف‌ها نیز تغییر خواهند کرد و شرایط بازی متفاوت خواهد بود. شما همه چیز خود را نیز از دست خواهید داد. به جز منطقه امن (Safehouse).

Hitman 3

منطقه امن یا خانه‌ی مأمور ۴۷ یک محل بسیار کاربردی و جالب است. زمانی که شما حالت فریلنسر را بیشتر تجربه کنید، اتاق‌های بیشتری را باز خواهید کرد. در کنار آن‌ها موارد دیگر مثل وسایل تزئینی نیز باز خواهید کرد. شما می‌توانید سلاح‌های مختلف را در این خانه جمع کرده و ابزار مختلف را در آن قرار دهید. برخلاف هر چیز دیگر در این حالت، خانه امن تغییری نخواهد کرد. به همین دلیل شما می‌توانید با پیشرفت در بازی، این مکان را بهتر کنید.

برخلاف بازی اصلی، شما در این حالت دیگر شاهد International Contract Agency نیستید. به همین دلیل باید اطلاعات اهداف را خودتان بررسی کنید. همینطور اینکه تمامی کارهای خانه امن نیز با خود مأمور ۴۷ است. البته دایانا برنوود (Diana Burnwood) همچنان در بازی حاضر بوده و به شما در بازی کمک خواهد کرد. یکی از نکات جالب این حالت این است که شما خودتان انتخاب می‌کنید که به کدام هدف حمله کنید و ترتیب خاصی در بازی وجود ندارد.

با اتمام هر مرحله و مأموریت شما یک ارز خاص به نام مرسز (Merces) بدست می‌آورید. شما می‌توانید از این ارز برای خرید موارد مختلف در مراحل متفاوت استفاده کنید.

مأموریت‌های جانبی مختلف

در حالت فریلنسر بازی هیتمن شما مأموریت‌های جانبی زیادی هستید تا تنوع بازی بیشتر شود. از طرفی بازی نیز خسته کننده نبوده و جذاب بشود. مراحل جانبی بازی می‌توانند در قالب کشتن یک هدف غیر اصلی یا انجام کارهای مختلف باشد. در اصل شما با انجام این کارها در بازی قوی‌تر شده و زودتر به انتهای آن نزدیک خواهید شد.

اینکه شما چه سبکی برای مبارزه انتخاب می‌کنید به طور کامل به سلیقه خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید با هیتمن به شکل یک بازی سوم شخص شوتر برخورد کرده و همه را به گلوله ببندید. با این حال سبک اصلی هیتمن به این شکل است که شما باید با اطلاع کامل از وضعیت و شرایط به کشتن افراد بپردازید. به همین دلیل شلیک بی منطق باعث پیشرفت شما نخواهد شد.

حالت فریلنسر هیتمن

نکته مهم اینجاست که مراحل به هم مرتبط هستند. به همین دلیل اگر شما در یک مرحله با سروصدا پیشروی کرده باشید، دشمنان در مراحل بعدی آگاه‌تر شده و راحت‌تر شما را شناسایی خواهند کرد. همینطور اینکه در هر مرحله امکان دارد یک رویداد جدید اتفاق بیافتد. به همین دلیل شما باید از این اتفاقات به نفع خود استفاده کرده و کاراکتر خود را قوی‌تر بکنید.

به طور کلی حالت فریلنسر ترکیبی از دشواری و امکان پذیر بودن است. این حالت به طرفداران قدیمی اجازه خواهد داد تا بازی مورد علاقه خود را دوباره تجربه کنند. از طرفی آن را سخت‌تر هم می‌کند. از طرفی فریلنسر به طور کلی روند بازی را تغییر داده و آن را به سمت یک عنوان روگ لایک می‌برد. چیزی که با بازی اصلی تفاوت زیادی دارد.

حالت فریلنسر در ابتدا برای بازیکنان جدید مناسب نیست. با این حال با گذشت زمان اگر تجربه این افراد بیشتر شود، می‌توانند از این حالت نیز لذت ببرند. یکی از نکات جالب این حالت استفاده از مناطق مختلف هر ۳ بازی هیتمن است که آن را برای طرفداران بسیار جذاب می‌کند.

منبع: Polygon.com


بازی Hitman 3 مخصوص PS4

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ