جیمز وب تصویری از یک گره کهکشانی در میان ماده تاریک ثبت کرد

تصویر اخیر جیمز وب یک توده متراکم اسرار آمیز را نشان می دهد که به گفته دانشمندان احتمالا گره ای از کهکشان است که دو هاله ماده تاریک اطراف آن قرار گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمال دارد جیمز وب توانسته دو هاله از ماده تاریک را در منطقه ای […]

تصویر اخیر جیمز وب یک توده متراکم اسرار آمیز را نشان می دهد که به گفته دانشمندان احتمالا گره ای از کهکشان است که دو هاله ماده تاریک اطراف آن قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، احتمال دارد جیمز وب توانسته دو هاله از ماده تاریک را در منطقه ای شامل گره ای از کهکشان ها ثبت کند. این گره از کهکشان ها دارای یک هسته فعال هستند که به دلیل شکل گیری بسیار درخشان است. این هسته عمری معادل ۱۱.۵ میلیارد سال دارد.

در تصویر جیمز وب سه کهکشان وجود دارد که به سرعت در حال گردش به دور یکدیگر هستند. این فرائند تنها در حالتی اتفاق می افتاد که حرم سنگینی نیز وجود داشته باشد. به گفته ستاره شناسان این حرم سنگین دو هاله از ماده تاریک است که در حال ادغام هستند. با وجودی که ماده تاریک هنوز بطور مستقیم شناسایی نشده است، اما مطالعه محققان دانشگاه هایدلبرگ آلمان نشان می دهد در حال حاضر جیمز وب هسته مرکزی متراکم یک ماده تاریک را بررسی می کند. این اکتشاف نیز تنها توسط وب و توانایی های آن ممکن میشود.

به گفته محققان این منطقه دارای گره کهکشانی یعنی متراکم ترین منطقه مربوط به شکل گیری کهکشان هاست. بطوری که در این منطقه دو هاله عظیم در حال ادغام ماده تاریک وجود دارد. تصاویر اراسلب جیمز وب دومین داده این تلسکوپ در یک روز محسوب میشود. این تلسکوپ پیش از این تصاویری از ستون های آفرینش ثبت کرده بود که همان گاز و غبار بین ستاره ای محسوب میشود.