تهدید زباله فضایی ایستگاه بین المللی را به اجرای مانور اضطراری مجبور کرد

یک زباله فضایی در فاصله دو هزار فوتی ایستگاه بین المللی باعث شد تا برای جلوگیری از برخورد احتمالی مانور اضطراری اجرا شود. این مانور برای جلوگیری از برخورد با زباله های فضایی به ایستگاه بین‌المللی برنامه ریزی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قطعه ای از ماهواره قدیمی هواشناسی چینی […]

یک زباله فضایی در فاصله دو هزار فوتی ایستگاه بین المللی باعث شد تا برای جلوگیری از برخورد احتمالی مانور اضطراری اجرا شود. این مانور برای جلوگیری از برخورد با زباله های فضایی به ایستگاه بین‌المللی برنامه ریزی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قطعه ای از ماهواره قدیمی هواشناسی چینی اکنون در فاصله دو هزار فوتی ایستگاه فضایی بین المللی باعث اجرای یک مانور فرار از زباله های فضایی شده است. این مانور با هدف جلوگیری از برخورد با زباله ها به صورت اضطراری و بداهه برنامه ریزی شده است. البته این مانور در آینده برای حفاظت از این ایستگاه به یک روند طبیعی تبدیل می شود.

طبق محاسباتی که انجام شده است احتمالا این زباله فضایی حدود ۶۰۰ متر طول دارد و روز پنجشنبه ۱۱ نوامبر ساعت ۴:۳۰ بامداد به نزدیکترین فاصله از ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد. آژانس فضایی روسیه پس از اعلام این خبر فاصله محاسبه شده را در ابعاد نجومی بسیار کم اعلام کرد. به طوری که ایستگاه فضایی بین المللی باید بیش از این از زباله های فضایی فاصله بگیرد. سخنگوی ناسا اعلام کرد احتمال برخورد این زباله با ایستگاه فضایی بسیار کم است اما باید تمهیداتی برای آینده در نظر گرفت.

این زباله فضایی باقیمانده فضاپیمای Fengyun-1C کشور چین است این ماهواره پیش از این توسط چین در سال ۲۰۰۷ و در یک آزمایش موشک ضد ماهواره منهدم شده بود. به طوری که برخی از این اقدام را از روی عمد خواندند که با انتقاد بسیاری نیز همراه بود. زیرا باعث ایجاد جو نظامی در فضا و همچنین تولید زباله شده بود. کنترل کننده های پرواز در ایستگاه فضایی تلاش خواهند کرد تا با اشتعال موتور خودرو حمل و نقل آن را حرکت دهند. فرایند جابجایی نیز احتمالاً ۶ دقیقه طول خواهد کشید ارتفاع ایستگاه نیز احتمالاً ۱۲۴۰ متر افزایش پیدا خواهد کرد.