تمامی مناطق تهران دارای فضاهای گردشگری جداگانه می‌شوند

تمامی مناطق تهران دارای فضاهای گردشگری جداگانه می‌شوند

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از خانه‌های گردشگری در ۲۲ منطقه تهران خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و مطالعات صورت گرفته در مناطق؛ قرار است برای هر منطقه یک پروژه گردشگری جداگانه تعریف شود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ناظم رضوی گفت: تلاش می‌کنیم تا فضاهای جدید گردشگری تعریف شده برای مناطق بیست و دو گانه شهرداری، حتی المقدور تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به سرانه‌ گردشگری پایتخت افزود: فضاهای جدید به سرانه‌های موجود گردشگری تهران اضافه خواهند شد.

رضوی درباره نحوه فعالیت خانه‌های گردشگری مناطق تهران تاکید کرد: خانه‌های گردشگری در موضوعات مختلفی چون گردشگری، تاریخی، اقلیمی و خانواده و مذهبی می‌تواند فعالیت داشته باشند و به شهروندان خدمات ارایه دهند.

وی افزود: علاوه بر این، فضاهای جدید گردشگری در مناطق می‌تواند محلی مناسب برای اسکان مسافران بصورت کوتاه مدت در اطراف پارک‌ها و زیارتگاه‌های تهران باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه فضاهای گردشگری تعریف شده در مناطق می‌تواند محلی برای برپایی چایخانه‌های حضرت رضا(ع) باشد، یادآور شد: از آنجا که مردم خود رغبتی برای برپایی چایخانه‌ها در ایام و مناسبت‌های مختلف دارند این مکان‌ها می‌تواند محلی مناسب برای خیرین باشد تا بتوانند نذورات و چای خود را از این مکان های گردشگری توزیع کنند.

وی با اشاره به این موضوع که فضاهای گردشگری جدید می‌تواند به عنوان موکب در ایام خاص مذهبی استفاده کرد، افزود: این خانه‌ها شامل موکب ها نمی‌شوند.

رضوی مجموع کل اعتبارات حوزه گردشگری شهر تهران برای سال جاری را ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان و تاکید کرد: اعتبارات مذکور باید برای زیرساخت‌های گردشگری شهر تهران هزینه شود.