تلاش برای پیدا کردن سومین مفقودی سیل | صدور هشدار زرد هواشناسی برای محدوده کندوان

تلاش برای پیدا کردن سومین مفقودی سیل | صدور هشدار زرد هواشناسی برای محدوده کندوان

در حالی که نیروهای امدادی در تلاش برای ایمن‌سازی مسیر محور کندوان که در سیل ۲۴ خرداد آسیب دیده‌بود، هستند مدیر بحران استان مازندران از صدور هشدار زرد هواشناسی از عصر امروز یکشنبه (۲۷ خرداد) تا عصر پنجشنبه (۳۱ خرداد) در منطقه کندوان خبر می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین حسینعلی محمدی با اعلام این مطلب به همشهری گفت: «دلیل صدور هشدار زرد هواشناسی در این منطقه این است که شهروندان آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند. قبل از بارش سیل آسای ۲۴ خرداد در منطقه کندوان نیز هشدار سطح نارنجی صادر شده بود که خبر از بارش های سیل‌آسا داشت.»
محمدی درباره آخرین فعالیت نیروهای امدادی افزود: «با پیدا شدن ۲ نفر از مفقودان، تلاش برای پیدا شدن نفر سوم بنابر آنچه از ساعات اولیه وقوع سیلاب احتمال داده شد، ادامه دارد.»
مدیر بحران استان مازندران ادامه داد: «بنابر گزارش شاهدان در ساعات نخست وقوع سیلاب ۳ نفر در آلاچیق رستوران دربند در منطقه کندوان، درگیر سیل و مفقود شدند. ۲ نفر صبح امروز یکشنبه (۲۷ خرداد) پیدا و به پزشکی قانونی فرستاده شدند.»
پیکر خانم ۲۲ ساله و پسر ۱۰ ساله در محدوده رستوران دربند جاده کندوان با تلاش امدادگران و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران و همکاری سگ‌های زنده‌یاب و همراهی پیدا شد.
محمدی گفت: «گروه تجسس در تلاش برای پیدا شدن نفر سوم مفقودی که احتمال دارد مادر این خانواده باشد ادامه دارد.»
محمدی علت طولانی شدن عملیات جستجوی مفقودان را شیب محدوده کندوان و حجم زیاد گل و لای ناشی از سیلاب عنوان کرد و افزود: «پاکسازی و ایمن سازی مسیر به دلیل حجم بالای آورده سیل کار سخت و زمانبری است. تا ایمن‌سازی کامل مسیر مسدود است. بازگشایی نیز از سوی پلیس راه مازندران اعلام خواهد شد.»
در این به زیرساخت‌ها و برخی واحدهای تجاری حاشیه جاده خسارت وارد شد. تیم‌های امدادی برای پاکسازی جاده و بازگشایی مسیر رودخانه نیز در تلاش هستند.

بیشتر بخوانید:
آخرین خبرها از سیل کندوان | بازگشایی کامل مسیر «دربند» بعد از ایمن‌سازی