تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی
کراتین مو و پروتئین تراپی فواید متمایز متناسب با نیاز های مختلف مو را ارائه می دهند. تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی در این است که، درمان های کراتینه بر صافی بیشتر موها، کاهش موخوره و افزایش درخشندگی تمرکز دارند؛ اما پروتئین تراپی با هدف تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده و بهبود سلامت کلی موها انجام می شود. که در این مقاله به طور کامل این تفاوت را بررسی میکنیم.

 

داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com  خریداری نمائید.

لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

خرید ماسک مو و شامپو از داروخانه مهتاطب در برنامه واتساپ ، تلگرام ، ایتا و روبیکا: 09302007587
شماره تماس: 02165389342

 

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی: انتخاب درمان مناسب برای نیاز های مو

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی مین

کراتین مو و پروتئین تراپی دو روش محبوب برای بهبود سلامت مو هستند؛ اما اهداف متفاوتی دارند. تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی بیشتر در صافی موها است. پروتئین تراپی شامل استفاده از پروتئین های مختلف برای تقویت تار های مو، ترمیم آسیب و جلوگیری از شکستگی ساقه مو است. درمان‌ های پروتئینی برای بازیابی و حفظ یکپارچگی ساختاری مو ضروری هستند و به استحکام و انعطاف ‌پذیری کلی آن کمک می ‌کنند. در حالی که درمان ‌های کراتینه در درجه اول بافت و ضخامت مو را افزایش می ‌دهند و به صافی موها کمک می کنند. در این مطلب از مهتاطب با ما همراه باشید تا با تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی بیشتر آشنا شوید.

کراتین و تاثیر آن بر صافی مو

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی اولی

همانطور که در مقدمه مطلب نیز اشاره شد و حتما می دانید، مهم ترین نقش کراتین، صافی موها است. اما آیا این تنها هدف کراتین است؟ در ادامه به سایر تاثیر های کراتین بر مو خواهیم پرداخت.

  • مو ها براق تر به نظر می رسند.

کراتین نواحی متخلخل در امتداد ساقه مو را پر می ‌کند. این فرآیند، کوتیکول یعنی خارجی ترین لایه مو را صاف می کند؛ درنتیجه نور به طور موثر تری از موها منعکس می شود و ظاهری درخشان تر و سالم تر به مو می دهد.

  • نتایج حاصل از کراتین می توانند مدتی طولانی دوام داشته باشند.

یکی از مزایای کلیدی کراتین طول عمر آن است. بسته به نوع مراقبت از مو، اثرات آن می تواند تا چند ماه ادامه داشته باشد. مراقبت های مناسب، مانند استفاده از شامپو های بدون سولفات، می تواند طول عمر کراتین را افزایش دهد.

  • تلاش کمتری برای داشتن ظاهر مرتب نیاز است.

کراتین با صاف کردن کوتیکول مو و کاهش موخوره مو ها را قابل کنترل تر می کند؛ به این معنی که زمان و تلاش کمتری برای داشتن یک ظاهر مرتب صرف خواهید کرد و باز کردن گره‌ های مو آسان ‌تر می شود. این روش به‌ ویژه برای افرادی که موهای مجعد یا وز دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

  • موها کمتر شکننده خواهند بود.

کراتین با تقویت ساختار ساقه مو باعث تقویت مو می شود. این استحکام به کاهش شکستگی و شکافته شدن انتهای مو کمک می کند و در نتیجه موهای سالم تر و انعطاف پذیر تری خواهید داشت.

آیا پروتئین تراپی هم به اندازه کراتین مو را صاف می کند؟

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی دومی

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی در این است که پروتئین تراپی به اندازه درمان های کراتینه، مو را صاف نمی کند؛ اما خواص درمانی بیشتری نسبت به کراتین دارد.

  • کراتین

در درمان ‌های کراتینه عمدتا از کراتین، پروتئین طبیعی در مو، استفاده می شود و با مواد شیمیایی مانند فرمالدئید یا مشتقات آن ترکیب می‌ شود تا به بهبود موها کمک کنند. هدف اصلی کراتین صاف کردن موها، کاهش موخوره و افزایش درخشندگی است. با افزودن کراتین به ساقه مو، آسیب های ساقه نیز ترمیم می شود و یک سد محافظ بر روی مو تشکیل می شود.
کراتین شامل استفاده از محلول کراتینه روی مو و مهر و موم کردن آن با حرارت یک اتو مو است. این فرآیند موها را صاف می کند و می تواند چندین ماه ادامه داشته باشد.

  • پروتئین تراپی

درمان های پروتئینی مو شامل پروتئین های مختلفی است که با اسید های آمینه، ویتامین ها و روغن ها همراه می شوند. هدف اصلی پروتئین تراپی تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده است. این درمان‌ ها از نقاط ضعیف در ساختار مو حمایت می ‌کنند و سلامت کلی موها را بهبود می‌ بخشند.
درمان های پروتئینی روی موهای تمیز و مرطوب اعمال می شوند و قبل از آبکشی برای مدت مشخصی بر روی موها باقی می مانند.
در حالی که در هر دو روش از پروتئین برای افزایش سلامت مو استفاده می شود، اصل تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی در نحوه اجرای کار است و درمان های پروتئینی بیشتر بر تقویت و ترمیم مو بدون تغییر قابل توجهی در بافت طبیعی آن تمرکز می کنند.

کراتین مو برای چه افرادی مناسب است؟

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی سومی

کراتین مو برای افرادی که به دنبال بازگرداندن نرمی، درخشندگی و حالت پذیری موهای خود هستند مناسب است. چه موهای صاف و چه موهای موج دار و فر داشته باشید، درمان های کراتینه می توانند بافت و ظاهر مو را بهبود ببخشند. این درمان برای موهایی با مشخصات زیر بسیار کاربردی است.

  1. موهای وز یا غیر قابل کنترل

اگر با موهای وز خود درگیر هستید، کراتینه می تواند موهای شما را صاف و قابل کنترل تر کند.

  1. موهای رنگ شده

درمان های کراتینه برای موهای رنگ شده بی خطر هستند و به حفظ شادابی رنگ و در عین حال بهبود سلامت مو کمک می کنند.

  1. موهای آسیب دیده

کسانی که موهایشان در اثر حالت دادن با حرارت، مواد شیمیایی یا عوامل محیطی آسیب دیده است از خواص تقویتی و ترمیم کراتین بهره مند خواهند شد.

  1. افرادی که به دنبال نتایج طولانی مدت هستند

با مراقبت مناسب، ظاهر صاف و سالمی که با درمان های کراتینه به دست می آید می تواند تا 6 ماه دوام داشته باشد. اگر می‌ خواهید موهای صاف ‌تر و سالم‌ تری داشته باشید، بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن یا قرار گرفتن موهایتان در معرض آسیب حرارتی بیش از حد، کراتین می ‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پروتئین تراپی را چه کسانی بهتر است انجام دهند؟

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی چهارمی

پروتئین تراپی برای افرادی که موهایشان مشخصات زیر را دارد مناسب است.

  1. از دست دادن خاصیت ارتجاعی

اگر موهای شما پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود برنگردد یا به راحتی شکسته شود، احتمالا برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی نیاز به تقویت پروتئین دارد.

  1. موی رنگ شده

موهایی که بیش از حد رنگ شده اند متخلخل می شوند و بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. درمان‌ های پروتئینی می ‌توانند رشته‌ های سالم را تقویت و حفظ کنند.

  1. موهای شکننده

ریزش زیاد مو و شکستن موها نشان دهنده کمبود پروتئین است. درمان ‌های پروتئینی می ‌توانند به تقویت و حالت ‌دهی مو برای کاهش شکستگی کمک کنند.

  1. موهای صاف و کم پشت

موهایی که صاف و کم پشت به نظر می رسند، می توانند از درمان های پروتئینی برای افزایش حجم و انعطاف پذیری بیشتر مو بهره ببرند.
اگر مطمئن نیستید که موهایتان به درمان پروتئینی نیاز دارد یا خیر، برای مشاوره شخصی با یک متخصص مشورت کنید و درباره تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی بیشتر تحقیق کنید.

عمر مفید کراتین و پروتئین تراپی چقدر است؟

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی پنجمی

درمان های کراتینه نتایج نیمه دائمی را ارائه می دهند که معمولا بین 2 تا 4 ماه با مراقبت مناسب دوام می آورند. استفاده مجدد منظم می تواند اثرات را تا بیش از شش ماه افزایش دهد. برای بهینه سازی طول عمر درمان های کراتینه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تکرار شستشو

 شستن بیش از حد موها می تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد. توصیه می شود موهای خود را بیش از 2 تا 3 بار در هفته نشویید.

  • محصولات تخصصی مو

برای افزایش عمر لایه کراتین از محصولات بدون سولفات استفاده کنید. محصولاتی که به طور خاص برای موهای تحت درمان با کراتین طراحی شده اند، مانند شامپو و ماسک مو های مخصوص، می توانند به طولانی شدن اثر کمک کنند.

  • رو بالشتی

استفاده از روبالشی های ابریشمی می تواند اصطکاک را کاهش دهد و از شکاف انتهایی و موخوره جلوگیری کند تا موها نرم و سالم بمانند.
اثرات درمان‌ های پروتئینی معمولا در مقایسه با درمان ‌های کراتین کوتاه‌ تر است. بسته به محصول خاص و روتین مراقبت از مو، درمان های پروتئینی معمولا از چند هفته تا یک ماه دوام می آورند. از آنجایی که درمان های پروتئینی بر تقویت و ترمیم مو متمرکز هستند، اثربخشی آن ها به شدت به استفاده مجدد و مداوم برای رفع آسیب ها و حفظ سلامت مو بستگی دارد.

بهترین شامپو و ماسک مو بعد از کراتین مو

تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی ششمی

بهترین شامپو و ماسک مو بعد از کراتین باید معیار های زیر را داشته باشد.

  1. فرمول بدون سولفات: شامپویی را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد تا از پاک شدن کراتین از موهایتان جلوگیری کنید. سولفات ها می توانند مواد کراتین را از بین ببرند و ممکن است طول عمر درمان را کوتاه کنند.
  2. غنی شده با کراتین یا پروتئین: به دنبال محصولاتی باشید که حاوی کراتین یا پروتئین هستند تا به حفظ نتایج درمان کمک کنند و موهایتان را قوی و سالم نگه دارند. این مواد پروتئین از دست رفته در طول سایش روزانه را جبران می کنند.
  3. خواص مرطوب کنندگی و آبرسانی: شامپوها و ماسک هایی را انتخاب کنید که رطوبت عمیق را برای جلوگیری از خشکی مو و موخوره فراهم می کنند. موهای کراتین شده می توانند از تغذیه کافی برای حفظ صافی و درخشندگی خود بهره مند شوند.

با انتخاب یک شامپوی بدون سولفات و یک ماسک موی غنی شده با کراتین یا پروتئین، می توانید به طور موثر نتایج درمان کراتینه خود را حفظ کرده و موهای خود را سالم و شاداب نگه دارید.


خرید شامپو کراتینه بیتروی

شامپو موی کراتینه بیتروی فاقد سولفات ، نمک ، سیلیکون ، پارابن و مواد شیمیایی مضر بوده و حاوی روغن های گیاهی آرگان ، سبوس برنج ، عصاره چای سبز و کراتین هیدرولیز شده می باشد که موجب افزایش دوام موار کراتینه ، تامین رطوبت ، تغذیه و ترمیم مو ، افزایش ماندگاری و حفظ رنگ مو ، جلوگیری از ایجاد خشکی و گره خوردگی ساقه مو و همچنین ایجاد نرمی و لطافت مو می شود.

شامپو موی کراتینه بیتروی

خرید شامپو کراتین کاندید

شامپو کراتینه کاندید ضمن حفظ لایه چربی محافظ مو و پوست سر، آلودگی را به ملایمت پاک می کند. به دلیل غنی بودن از کراتین هیدرولیز شده، عوامل آبرسان و مغذی ضمن از بین بردن وز مو و محافظت در برابر آسیب های حرارتی ناشی از وسایل حالت دهنده مو مثل سشوار و اتو به ترمیم و استحکام موی خشک و کراتینه شده کمک می کند. این شامپو فاقد سولفات، پارابن و الکل می باشد.

شامپو کراتین کاندید

خرید ماسک مو کراتین بیتروی

ماسک موی کراتینه آبکشی بیتروی محصولی مناسب برای استفاده بعد از شستشو موها با شامپو می باشد که باعث نرم شدن و آبرسانی موهای کراتینه، آسیب دیده و رنگ شده وآنها را نرم و لطیف می کند و از خشکی و موخوره و گره خوردن تارهای مو جلوگیری می کند . این ماسک مو همراه با آبکشی می باشد و بعد از استفاده باید موها آبکشی شوند. ترکیبات مفیدی برای موها از جمله کراتین در این ماسک مو وجود دارد که باعث ترمیم و احیای موهای آسیب دیده می شود و همچنین این محصول فاقد سولفات و پارابن بوده و هیچ عوارضی برای موها ندارد و برای کسانی که موهای رنگ شده و کراتینه شده دارند مناسب است و باعث افزایش ماندگاری کراتین و رنگ مو می شود.

ماسک موی کراتین بیتروی

 

خرید ماسک مو آبرسان و مغذی مو ماکادمیا

ماسک موی آبرسان و مغذی آبکشی ماکادامیا ساخت کشور ایتالیا می باشد که موجب هیدراته و آبرسانی به موها ، ایجاد درخشندگی می شود. ماسک مو ماکادامیا فاقد سولفات ، پارابن ، گلوتن و حاوی روغن آرگان جهت بهبود آسیب های وارده به مو و جوانسازی تارهای مو و همچنین تقویت تارهای مو می باشد.

ماسک موی آبرسان و مغذی آبکشی ماکادمیا

جمع بندی
کراتین مو و پروتئین تراپی فواید متمایز متناسب با نیاز های مختلف مو را ارائه می دهند. تفاوت کراتین مو و پروتئین تراپی در این است که، درمان های کراتینه بر صافی بیشتر موها، کاهش موخوره و افزایش درخشندگی تمرکز دارند؛ اما پروتئین تراپی با هدف تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده و بهبود سلامت کلی موها انجام می شود. درمان ‌های کراتینه از کراتین، پروتئین طبیعی موجود در مو، استفاده می‌کنند؛ در حالی که پروتئین تراپی از پروتئین‌ های مختلف کمک می گیرد. درک این تفاوت ‌ها به افراد کمک می ‌کند تا مناسب ‌ترین درمان را برای مشکلات خاص موهای خود انتخاب کنند.