ترامپ کسی که او را «احمق» و «هیتلر آمریکایی» خوانده بود، به معاونت خود برگزید | ونس را بهتر بشناسید

ترامپ کسی که او را «احمق» و «هیتلر آمریکایی» خوانده بود، به معاونت خود برگزید | ونس را بهتر بشناسید

جی دی ونس در حالی دوشنبه به عنوان معاون اول ترامپ در دولت آینده انتخاب شد که در گذشته مواضع بسیار تندی علیه او گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از نجات از تیراندازی در پنسیلوانیا، جیمز دیوید ونس، سناتور آمریکایی از ایالت اوهایو را به عنوان معاون اول دولت آینده خود معرفی کرد.

به گزارش رویترز، ونس که از جمله سناتورهای جمهوری‌خواه محبوب آمریکا محسوب می‌شود، پیش از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ و پس از آن از منتقدان وی بوده و او را «احمق» و «هیتلر آمریکایی» خطاب کرده بود.

وی در پیامی در سال ۲۰۱۶ در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود: «ترامپ مردمی که من به آن‌ها اهمیت می‌دهم را می‌ترساند. مهاجران، مسلمانان و… خدا از ما انتظار بیشتری دارد.»

به گزارش گاردین، ونس علاوه بر این، ترامپ را فردی مخالف زنان، حامی نازیسم و دیوانه خطاب کرده بود.

با این وجود وی به منظور جلب حمایت ترامپ در انتخابات مجلس سنای آمریکا در سال ۲۰۲۲، از مواضع قبلی خود فاصله گرفت و حمایت خود را از او اعلام کرد. در نتیجه تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای ونس، وی توانست به عنوان سناتور ایالت اوهایو انتخاب شود و اکنون نیز (در صورت پیروزی ترامپ) به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا شناخته خواهد شد.