تجربه متفاوت گردشگری در ایران فقط با یک بلیت!

تجربه متفاوت گردشگری در ایران فقط با یک بلیت!

قطارهای گردشگری با هدف کشف زیبایی‌های راه‌آهن ایران و توسعه صنعت گردشگری راه‌اندازی شدند و به سرعت به محبوبیت بسیاری دست پیدا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین قطار گردشگری گرمسار، سوادکوه، شیرگاه، گیلان، لرستان و همدان از جمله قطارهای گردشگری پر طرفدار هستند. سفر با قطارهای گردشگری معمولا در قالب تور یک تا چندروزه برگزار می‌شود؛ سفری که در طول آن، گردشگران از یک ایستگاه به راه می‌افتند و پس از بازدید از ایستگاه‌های دیگر مسیر و گاهی توقفی چند ساعته در آن‌ها، در نهایت به همان ایستگاه مبدا برمی‌گردند. قطارهای گردشگری از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کردند.

تجربه متفاوت گردشگری در ایران فقط با یک بلیت!

قطار گرمسار

مسیر این قطار گردشگری بین تهران و گرمسار است و مسافران با جاذبه‌هایی از جمله دورنمای کوه اژدها، ایستگاه بن کوه و تاسیسات قدیمی راه آهن، حوضچه سبز جادویی، معدن نمک، روستای تاریخی پاده آشنا می‌شوند. ایستگاه بن کوه، یکی از دیدنی‌های این سفر است؛ ایستگاه قدیمی و عملیاتی با قطارهای متروکه که فضای خاصی برای عکاسی ایجاد کرده‌است.
گردشگری با این قطار یک روز طول می‌کشد. معمولا قطار ساعت ۶ صبح از تهران حرکت می‌کند وساعت ۱۹ دوباره به ایستگاه راه‌آهن تهران برمی‌گردد.

تجربه متفاوت گردشگری در ایران فقط با یک بلیت!

قطار سواد کوه

قطار گردشگری پر طرفدار بین تهران و سواد کوه در همه فصل‌ها مسافر دارد. این قطار از تهران برای رسیدن به مقصد از مناطق گرمسار، بن کوه، کبوتر دره، سیمین دشت، زرین دشت، مهاباد، فیروزکوه، گدوک، دوگل، ورسک و سرخ آباد عبور می کند و سرانجام به سوادکوه می‌رسد.
پل ورسک و ایستگاه راه‌آهن ورسک، مسیر آبشار ورسک، کلیسای سرخ آباد، پل کلانتری و بازدید از سد لفور از تجربه‌های به یاد ماندنی این سفر است. اولین محلی که قطار گردشگری سوادکوه در آن توقف خواهد داشت منطقه شوراب در نزدیکی شهر زیر آب است. این منطقه معمولا سرشار از مه است، اما اگر خوش شانس باشید و مه نباشد می توانید به راحتی آبشار شورآب را ببینید. البته منطقه پر از مه این منطقه نیز خوراک خوبی برای تهیه عکس های زیبا و خاطره انگیز است. سفر با این قطار گردشگری نیز یک روزه است.

تجربه متفاوت گردشگری در ایران فقط با یک بلیت!

قطار شیرگاه

قطار گردشگری تهران پل سفید یا تهران شیرگاه حدفاصل ایستگاه‌های بنکوه تا سیمین دشت و در گذر از رشته کوه البرز، از میان یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های ژئوتوریسمی، سازند رنگی قم، می‌گذرد. بیشه جنگلی شیرگاه، پایان سفر قطار گردشگری است. برای سفر با این قطار گردشگری نیز باید یک روزه وقت بگذارید. قطار گردشگری شیرگاه جمعه هر هفته ساعت ۷ صبح حرکت می‌کند و تا ساعت ۲۳ به ایستگاه برمی‌گردد.

تجربه متفاوت گردشگری در ایران فقط با یک بلیت!

قطار لرستان

قطار گردشگری اراک تا لرستان حدود ۷۴ کیلومتر از میان رشته‌کوه زاگرس، مرتع‌ها، چمن‌زارها، آبشارها و رودخانه‌های خروشان می‌گذرد.
بهترین زمان سفر با قطار گردشگری لرستان، فصل‌های بهار و پاییز است. مبدأ حرکت این قطار گردشگری، ایستگاه اراک است که مسافران از این نقطه با قطار به درود در لرستان منتقل می ‌شوند و از آن پس گردش مسافران روی خط آهن لرستان آغاز می ‌شود. سفر با این قطار یک روز طول می کشد و در نهایت در ایستگاه اراک به پایان می ‌رسد.

بیشتر بخوانید:
این فرش‌ها قصه می‌گویند + تصاویر فرش گل برجسته هنرمند تبریزی