تاثیر سرم های شبه بوتاکس در درمان چروک چیست؟

تاثیر سرم های شبه بوتاکس در درمان چروک چیست؟
بوتاکس که نام تجاری سم بوتولینوم نوع A است، یکی از روش های بسیار محبوب جوان سازی پوست است. این سم با فلج موقتی عضلات، چین و چروک های صورت را از بین می برد و ظاهری جوان به فرد می دهد. اما با وجود محبوبیت بسیار زیاد بوتاکس، این روش به هیچ عنوان عاری از عوارض نیست. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم درمورد عوارض و جایگزین آن صحبت کنیم. در ادامه درمورد این که تاثیر سرم های شبه بوتاکس در درمان چروک چیست توضیح خواهیم داد.

 

​داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com خریداری نمائید.

🌟لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

خرید سرم شبه بوتاکس از داروخانه مهتاطب از طریق برنامه واتساپ ، تلگرام ، ایتا و روبیکا: 09302007587
خرید تلفنی: 02165389342

عوارض بوتاکس برای پوست

عوارض بوتاکس بر روی پوست

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) می ‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. شدت و نوع عوارض جانبی بسته به ناحیه‌ تحت درمان متفاوت است. خوشبختانه اکثر این مشکلات خفیف بوده و طی یک یا دو روز برطرف می‌ شوند. برخی از عوارض جانبی احتمالی بوتاکس عبارت اند از:

  • درد، تورم، قرمزی یا کبودی در محل تزریق
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • سردرد
  • درد گردن
  • ناراحتی معده (سوء هاضمه)
  • افتادگی موقت پلک (پتوز)
  • سوزش یا قرمزی چشم

کسانی که دارای علائم زیر هستند، برای جلوگیری از بروز عوارض جدی و همچنین ایمنی نباید از بوتاکس استفاده کنند:

  • بارداری و شیردهی: به دلیل اینکه تاثیر بوتاکس بر روی جنین یا نوزاد شیرخوار به طور کامل شناخته نشده، تزریق آن در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.
  • بیماری ‌های عصبی- عضلانی: در صورت ابتلا به بیماری ‌های مربوط به ضعف عضلانی یا اختلال در عملکرد آن‌ ها، تزریق بوتاکس می‌ تواند این مشکلات را تشدید کند.
  • افتادگی پلک (پتوز): بوتاکس با فلج کردن موقتی عضلات کار می ‌کند. در صورتی که به طور طبیعی دچار افتادگی پلک هستید، تزریق بوتاکس می ‌تواند این عارضه را بدتر کند.
  • ضعف عضلات صورت: تزریق بوتاکس برای افرادی که به طور مادرزاد یا اکتسابی دچار ضعف عضلانی در صورت هستند، مناسب نیست.

 

سرعت اثر شبه بوتاکس بر روی پوست

تاثیرات سرم شبه بواکس بر روی پوست

برای این که بدانید تاثیر سرم های شبه بوتاکس در درمان چروک چیست، باید درمورد این که این شبه بوتاکس ها تا چه حدی سریع عمل می کنند توضیح دهیم.

در حالی که اطلاعات منتشر شده در مورد شبه بوتاکس عمدتا بر کارایی آن تمرکز دارد، معمولا به سرعت اثرگذاری آن اشاره نمی شود. اما به طور معمول، بیماران پس از دو تا چهار روز شاهد بهبودی خواهند بود. حداکثر نتایج شبه بوتاکس را می توان تنها طی یک هفته پس از درمان مشاهده کرد. با این حال این مدت زمان ممکن است برای افراد مختلف متغیر باشد و به عوامل متعددی بستگی دارد؛ از جمله:

  • سن
  • جنسیت
  • میزان مصرف
  • نوع شبه بوتاکس استفاده شده
  • خاصیت ارتجاعی پوست

سرم شبه بوتاکس معمولا بین یک تا سه روز پس از درمان شروع به اثرگذاری اولیه می کند. این مدت زمان تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد؛ از جمله:

  • ناحیه تحت درمان
  • حجم مصرف سرم
  • فعالیت فیزیکی شما بعد از درمان

همه ما دوست داریم که ظاهری جوان و شاداب داشته باشیم. اما در این مورد نباید عجله کنید. زیرا درمورد این که تاثیر سرم های شبه بوتاکس در درمان چروک چیست باید گفت که شبه بوتاکس ها حداقل به پنج روز زمان نیاز دارند تا اولین نشانه های اثر گذاری خود را نشان دهند. بعد از آن تا دو روز بعد یعنی حداکثر یک هفته تمامی نتایج شبه بوتاکس قابل مشاهده خواهد بود.
البته باز هم اشاره می کنیم که مدت زمان لازم برای اثر گذاری شبه بوتاکس در هر فردی بسته به شرایط جسمی متفاوت است. در هر صورت اگر از یک متخصص حرفه ای کمک گرفته باشید، می توانید بابت اثر گذاری مثبت شبه بوتاکس اطمینان حاصل کنید؛ فقط باید کمی صبور باشید.

مزایا و فواید شبه بوتاکس ها برای پوست

سرم شبه بوتاکس برای درمان چروک

با افزایش سن، خطوط و چین و چروک های ظریفی روی صورت پدیدار می شوند؛ شبه بوتاکس راه حلی برای مقابله با این نشانه های پیری پوست است. این روش با مصرف موضعی سرم های پوستی حاوی شبه بوتاکس، به رفع این خطوط کمک می کند.
در حالی که شبه بوتاکس را می توان تقریبا در هر ناحیه ای از صورت استفاده کرد، اما برای ایجاد تغییرات ظریف یا از بین بردن خطوط ریز، کاربرد بهتری دارد. به عنوان مثال ممکن است شبه بوتاکس را برای کاهش خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم زنان توصیه کنیم. این ناحیه بسیار حساس است و نتایج ظریف حاصل از شبه بوتاکس در آن بسیار موثر است.
بسیاری از افراد، به مصرف پیشگیرانه شبه بوتاکس روی آورده اند. این روش می تواند به آبرسانی مجدد پوست و مقابله با آسیب های ناشی از نور خورشید کمک کند. شبه بوتاکس روشی مناسب برای جوانسازی پوست بدون ایجاد عوارض جانبی شدید فیلر یا بوتاکس سنتی است.
شبه بوتاکس یک روش درمانی سریع و غیر تهاجمی است که نتایج خیره کننده ای به دنبال دارد. بزرگسالان در هر سنی می توانند از مزایای شبه بوتاکس بهره مند شوند.
در افراد مسن تر، شبه بوتاکس می تواند خطوط و چین و چروک های متوسط تا شدید اطراف پیشانی و چشم را صاف کند، در حالی که در بیماران جوان تر، از ایجاد یا عمیق شدن چین و چروک ها پیشگیری می کند.
برخی از مهم ترین مزایای شبه بوتاکس عبارت اند از:

  • شکل گیری خطوط لبخند: خطوط لبخند به خوبی به شبه بوتاکس پاسخ می دهند و باعث کاهش قابل توجه این خطوط می شود.
  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک: استفاده از شبه بوتاکس در مراحل اولیه روند پیری، نه تنها چروک های موجود را درمان می کند، بلکه می تواند از ایجاد چین و چروک های جدید نیز پیشگیری نماید. ترکیب مصرف منظم شبه بوتاکس با استفاده از ضد آفتاب، داشتن سبک زندگی سالم و روتین مناسب مراقبت از پوست، می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت پوست شما داشته باشد.
  • خطوط پیشانی و یا خطوط اخم: چین و چروک های پیشانی به صورت خطوط افقی یا خطوط اخم نمایان می شوند. شبه بوتاکس می تواند به رفع چین و چروک هایی که هنگام حرکت دادن صورت ایجاد می شوند، کمک کند.
  • خطوط ریز اطراف لب (خطوط سیگاری): بسیاری از خانم ها با این مشکل مواجه هستند، حتی اگر سابقه مصرف سیگار نداشته باشند. این خطوط عمودی در بالای لب، ناشی از جمع شدن مکرر لب ها در طول سال ها (حالت طبیعی یا به دلیل سیگار کشیدن) ایجاد می شوند. شبه بوتاکس با کاهش انقباضات عضلانی اطراف دهان که باعث ایجاد خطوط سیگاری می شوند، در رفع این مشکل موثر است.
  • شدت خفیف تا متوسط چین و چروک ها: شبه بوتاکس در رفع چین و چروک های سطحی و غیر عمیق موثرتر است و می تواند از پیشرفت و تشدید آن ها جلوگیری کند.

 

بهترین شبه بوتاکس های ایرانی و خارجی

محصولات شبه بوتاکس

شاید با شنیدن نام «شبه بوتاکس» اولین تصویری که به ذهن شما خطور کند، رفع چین و چروک باشد؛ این تصور کاملا درست است. مصرف شبه بوتاکس به دلیل کارایی و ایمنی بالا، یکی از محبوب ‌ترین روش ‌های جوانسازی پوست به شمار می رود.
همانطور که می دانید، علت اصلی ایجاد چین و چروک، حرکت بیش از حد عضلات و انقباض پوست است. این انقباضات مکرر در طول زمان ردپایی از خود به جا می گذارند که به صورت چین و چروک نمایان می شوند. تا این جا نیز درمورد این که تاثیر سرم های شبه بوتاکس در درمان چروک چیست توضیح دادیم و گفتیم که شبه بوتاکس می تواند جای این چین و چروک ها را درمان کند. حال 2 تا از بهترین شبه بوتاکس های ایرانی و خارجی را در این قسمت معرفی می کنیم.

1)معرفی سرم ضد چروک و شبه بوتاکس اریکه فرانسه

این سرم شبه بوتاکس یک محصول ساخت کشور فرانسه است که با حجم 30 میل تولید می شود. این سرم به دلیل خاصیت ضد اسپاسم خود و تحریک کلاژن سازی، می تواند در زمان کوتاهی چروک های پوستی صورت را کاهش دهد. ترکیبات این محصول محرک ساخت کلاژن و الاستین هستند و به سرعت به بازسازی پوست آسیب دیده می پردازند و در نهایت مانند بوتاکس پوست را سفت و بدون چروک جلوه می دهند. این سرم تاثیری شبیه به بوتاکس دارند و باعث می شوند پوست صورت پر تر و شاداب تر به نظر برسد.
سرم شبه بوتاکس اریکه

 

2)معرفی سرم لیفت کننده و شبه بوتاکس فریدن فرانسه

سرم لیفت کننده و شبه بوتاکس فریدن یک محصول با فرمولاسیون فرانسوی و با کیفیت با هدف سفت کردن و لیفت پوست می باشد. برای انواع پوست مناسب است. وجود ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید، بتایین، تتراپپتاید 26 و آلانتوئین به سفت شدن و لیفتینگ پوست بسیار کمک می کنند.
این سرم مخصوص افرادی است که از تزریق بوتاکس خسته شده اند و با مصرف این سرم می توانند تا حد زیادی اثرات مشابه بوتاکس را داشته باشند. به همین دلیل به این دسته سرم های لیفتینگ سرم شبه بوتاکس می گویند.

سرم لیفتینگ فریدن

 

3)معرفی سرم شبه بوتاکس تینولا ایران

سرم تینو لیفت تینولا در ظروف شیشه ای و قطره چکان در حجم 30 میلی لیتر در ایران تولید و در داروخانه های معتبر به فروش میرسد. سرم تینو لیفت دارای خاصیت ضد چروک و سفت کننده پوست می باشد که اثران مشابه بوتاکس دارد. یک سرم شبه بوتاکس میتواند حرکت های پوست مانند اخم کردن و ایجاد خط روی پیشانی و بین ابروها و همچنین انقباض سایر قسمتهای پوستی مثل خط خنده و اندوه را کاهش می دهد و در نتیجه مانع ایجاد چروک و عمیق شدن آنها میشود. از طرفی ترکیبات ضد چروک و کلاژن ساز قوی مانند کلاژن هیدرولیز شده و عصاره هسته انگور با عملکرد آنتی اکسیدانی خود باعث از بین رفتن چروکهای پوستی و در نتیجه صاف و یک دست شدن سطح پوست می شوند.

سرم تینو لیفت تینولا

 

4)معرفی سرم ضد چروک و سفت کننده پوست اکسپرتیج آردن ایران

سرم ضد چروک و سفت کننده پوست آکسپرتیج آردن مناسب استفاده برای صورت ، گردن ، دکلته و خط خنده و اخم می باشد . این سرم با قابلیت نفوذ بالا و جذب سریع باعث ریلکس سازی ماهیچه های صورت و کاهش عمق چین و چروک ها می شود .این محصول همچنین باعث استحکام و سفتی پوست و رفع لک های تیره ناشی از افزایش سن هم می شود.

سرم ضد چروک اکسپرتیج آردن

 

ترکیبات سفت کننده پوست

درمان چروک صورت

در صورتی که قصد دارید نتایج شبه بوتاکس را سریع تر مشاهده کنید، می توانید کار هایی را انجام دهید که باعث سفت شدن عضلات بدن شوند. برخی از این موارد عبارت اند از:

  • استفاده از ویتامین E، امگا 3 و 6 و روغن ماهی
  • استفاده از مکمل های کلاژن همزمان با مصرف شبه بوتاکس
  • ورزش کردن به صورت مداوم

 

جمع بندی

شبه بوتاکس، به رفع خطوط و چین و چروک‌ های ظریف صورت کمک می ‌کند. این روش به دلیل ظرافت و نتایج طبیعی، در میان افراد به محبوبیت بالایی دست یافته است. برخلاف بوتاکس، شبه بوتاکس با فلج کامل عضلات صورت عمل نمی‌کند، بلکه با کاهش موقت انقباض عضلات، ظاهری شاداب و جوان‌ تر به فرد می ‌بخشد. این روش به ویژه برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک در سنین پایین و یا رفع خطوط ظریف اطراف چشم و لب کاربرد دارد.