بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو
پروتئین تراپی روشی است که با استفاده از مواد مغذی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا آمینواسید های ابریشم، به تقویت و احیای موها پرداخته می شود. استفاده از روش پروتئین تراپی برای موها می تواند مزایای بسیار زیادی از جمله محافظت از مو در برابر آسیب، تقویت و احیای مو، افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو و همچنین افزایش درخشش و صافی مو به همراه داشته باشد. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد پروتئین تراپی و بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو که می توانید استفاده کنید توضیح خواهیم داد.
داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com  خریداری نمائید.

لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید.

خرید ماسک مو و شامپو از داروخانه مهتاطب در برنامه واتساپ ، تلگرام ، ایتا و روبیکا: 09302007587
شماره تماس: 02165389342

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو مین

موهای ما، همواره در معرض آسیب‌ های خواسته و ناخواسته مختلفی مانند رنگ کردن، استفاده از ابزار های حرارتی، اشعه UV و عوامل محیطی قرار دارند. این آسیب‌ ها می ‌توانند باعث خشکی، شکنندگی، موخوره و ریزش مو شوند. خوشبختانه، راه‌ هایی برای احیا و تقویت مو های آسیب ‌دیده وجود دارد. یکی از این روش ‌ها، پروتئین تراپی مو است. پروتئین تراپی، فرآیندی است که به تزریق پروتئین ‌ها به ساقه مو کمک می ‌کند تا ساختار مو را از داخل تقویت کند. ما در این مقاله درمورد بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو توضیح خواهیم داد.

انواع پروتئین تراپی

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو اولی

برای پروتئین تراپی مو به غیر از روش تخصصی روش های مختلف دیگری نیز وجود دارد. در ادامه ما به برخی از روش های رایج اشاره خواهیم کرد.

  • ماسک مو

یکی از راه های پروتئین تراپی مو، استفاده از ماسک موهای حاوی پروتئین است. ماسک موهای حاوی پروتئین معمولا باید هفته ای یک بار به اندازه یک چهارم موها استفاده شوند. ماسک مو باید حداقل پنج دقیقه روی مو بماند و سپس آب کشیده شود. استفاده از ماسک مو بیشتر برای موهای وز و خشک مناسب است و باعث رطوبت و درخشندگی مو خواهد شد.

  • پروتئین و روغن های طبیعی

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو شامپو های مناسب هستند. برای پروتئین تراپی به روش پروتئین و روغن های گیاهی و طبیعی شما باید ابتدا به مقدار زیاد شامپو به موها بمالید. سپس اجازه دهید که 3 تا 5 دقیقه روی موها بماند، سپس خوب آبکشی کنید. بعد از آبکشی اجازه دهید روغن و پروتئین طبیعی روی موها شما بماند تا موها را اصلاح و نرم کند. این روش برای موهای مجعد انتخاب بسیار خوبی است.

اما بهترین روش پروتئین تراپی موها، انجام این کار زیر نظر متخصص و با استفاده از مواد حرفه ای است.

تاثیرات پروتئین تراپی بر روی مو

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو دومی
  • محافظت از مو در برابر آسیب: مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا آمینواسید های ابریشم به طور مستقیم به فولیکول مو متصل می شوند و لایه کوتیکول را سخت می ‌کنند. این کار باعث ایجاد یک سد محافظ در اطراف فولیکول می ‌گردد که از آسیب‌ های بعدی جلوگیری می‌ کند.
  • تقویت مو: پروتئین بلوک اصلی ساختمان مو است. بنابراین، جایگزین کردن پروتئین از دست رفته یا آسیب ‌دیده در فولیکول مو، به تقویت کل ساقه‌ مو کمک می ‌کند. همچنین استفاده از بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو می تواند به سلامت هر چه بهتر مو نیز بینجامد.
  • بهبود خاصیت ارتجاعی: مو هایی که فاقد پروتئین کافی هستند، اغلب قبل از شکستن، بیشتر از حد معمول کشیده می ‌شوند. پروتئین تراپی به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی مو کمک می ‌کند تا به طور طبیعی کشیده شود و سپس به حالت اولیه بازگردد.
  • کاهش شکستگی و موخوره: با بهبود استحکام و خاصیت ارتجاعی مو، پروتئین تراپی به کاهش شکستگی و موخوره کمک می ‌کند. این امر می ‌تواند نشانه هایی از رشد مو ایجاد کند؛ زیرا پروتئین تراپی از ضعیف شدن و شکنندگی مو جلوگیری می ‌کند و مو های قوی ‌تر کمتر دچار شکستگی می ‌شوند.
  • بهبود ظاهر کلی مو: پروتئین ‌ها بر تراکم، خاصیت ارتجاعی و استحکام مو تأثیر می ‌گذارند. علاوه بر این، آن ‌ها به کاهش شکستگی و موخوره کمک می ‌کنند و به مو اجازه می‌ دهند تا به قطر مطلوب خود برسد که در نهایت منجر به ظاهری پرپشت ‌تر، بهتر و سالم ‌تر برای مو می‌ شود.

چرا باید پروتئین تراپی انجام دهیم؟

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو سومی

درمورد این که چرا به پروتئین تراپی و بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو نیاز داریم، باید بگوییم که آلودگی ‌های محیطی می ‌توانند به مرور زمان باعث آسیب به مو شوند. درمان ‌های پروتئینه مو سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا آمینواسید های ابریشم هستند.
این ترکیبات با اتصال به پوست سر و تقویت کوتیکول مو، به استحکام ساقه مو و در نتیجه رشد بهتر آن کمک می ‌کنند. همچنین آمینواسید ها با ایجاد یک سد محافظ بین کوتیکول و آلودگی‌ ها، از مو در برابر آسیب ‌های بیشتر محافظت می‌ کنند.
از دست رفتن خاصیت ارتجاعی یکی از دلایل اصلی شکستگی مو است. مو های کم پروتئین، استحکام لازم برای کشش را نداشته و در نتیجه دچار شکستگی می ‌شوند. پروتئین تراپی به بازیابی و بازگرداندن خاصیت ارتجاعی مو کمک می ‌کند تا بتوانند به طور طبیعی کشیده شوند و سپس به حالت اولیه بازگردند.
پروتئین همچنین به تقویت مو کمک می‌ کند. کمبود پروتئین در مو می ‌تواند به فولیکول ‌ها آسیب بزند و منجر به ریزش مو گردد. کراتین موجود در پروتئین تراپی به بازسازی پروتئین از دست رفته و ترمیم آسیب ‌های مو می ‌پردازد. این روش با پر کردن شکاف ‌های کوتیکول و ترمیم کوتیکول آسیب ‌دیده، به سلامت بلند مدت مو کمک می ‌کند.
درمان پروتئینه مو با بهبود استحکام و خاصیت ارتجاعی، از شکستگی و موخوره جلوگیری می ‌کند. کراتین موجود در این روش، رطوبت رسانی و آبرسانی لازم برای مو را فراهم و از خشکی و وز شدن آن جلوگیری می ‌کند.
در نهایت، پروتئین تراپی با تأثیر گذاری بر تراکم، خاصیت ارتجاعی و ساختار کلی مو، به افزایش حجم، زیبایی و سلامت ظاهری مو با جبران مواد مغذی از دست رفته کمک می ‌کند.

برند های معتبر برای پروتئین تراپی کدام اند؟

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو چهارمی

در کنار استفاده از بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو نیاز است که شما از برند های معتبری نیز برای پروتئین تراپی موهای خود استفاده کنید. برند های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که محصولات پروتئین تراپی مو را تولید می کنند. به همین دلیل به جای نام بردن برند ها، بهترین کار این است که با ویژگی های یک محصول پروتئین تراپی خوب آشنا شوید. بخشی از ویژگی های یک محصول پروتئین تراپی خوب عبارت اند از:

  • گیاهی بودن

محصولی که برای پروتئین تراپی موها عرضه می شود باید گیاهی باشد. برای مثال محصولاتی که حاوی آمینه کراتین، گلیسیرین و روغن کرچک طبیعی هستند، اسید آمینه و پروتئین بیشتری در خود دارند. چنین محصولاتی می توانند پروتئین را به موها تزریق و آن ها را هیدراته نگه دارند.

  • سازگاری با انواع آب

یکی دیگر از ویژگی های یک محصول خوب برای پروتئین تراپی، سازگاری با انواع آب است. برای مثال محصولی که انتخاب می کنید، نباید مشکلی با آب های در معرض کلر و یا آب سخت داشته باشد. همچنین محصول پروتئین تراپی باید با انواع دمای آب سازگار باشد.

  • کراتین

برندی که برای پروتئین تراپی موهای خود انتخاب می کنید، باید در محصولات خود کراتین داشته باشد. کراتین در کنار پروتئین به محافظت بیشتر از موها نیز کمک خواهد کرد. کراتین همچنین به درخشش و سلامت موها نیز کمک شایانی می کند. به همین دلیل می توانیم بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو را محصولاتی بدانیم که در خود حاوی مقدار زیادی کراتین هستند.

بهترین شامپو برای بعد از پروتئین تراپی

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو پنجمی

شامپو هایی که بعد از پروتئین تراپی برای شستشو موهای خود انتخاب می کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. بهترین شامپو هایی که می توانید بعد از پروتئین تراپی انتخاب کنید عبارت اند از:

  • شامپو های ترمیم کننده بدون سولفات با اسید سیتریک

بهترین شامپو ها برای موهای پروتئین تراپی شده شامپو هایی هستند که فاقد سولفات باشند و بتوانند موها را ترمیم کنند. همچنین داشتن اسید سیتریک در شامپو نیز کمک می کند تا مواد مغذی به داخل تار موها نفوذ کند و پیوند های ضعیف مو را بدون از بین بردن رطوبت آن ها تامین کند.

  • شامپو های براق کننده با pH متعادل

شامپو هایی که تحت عنوان براق کننده به فروش می رسند، معمولا pH متعادلی ندارند. به همین دلیل اگر از این نوع شامپو ها استفاده می کنید، حتما باید دقت داشته باشید که pH متعادلی داشته باشند. این شامپو ها معمولا حاوی روغن آرگان هستند و با تغذیه موها آن ها را درخشان و حالت پذیر نگه می دارند.

شامپو کراتین کاندید

شامپو کراتینه کاندید ضمن حفظ لایه چربی محافظ مو و پوست سر، آلودگی را به ملایمت پاک می کند. به دلیل غنی بودن از کراتین هیدرولیز شده، عوامل آبرسان و مغذی ضمن از بین بردن وز مو و محافظت در برابر آسیب های حرارتی ناشی از وسایل حالت دهنده مو مثل سشوار و اتو به ترمیم و استحکام موی خشک و کراتینه شده کمک می کند. این شامپو فاقد سولفات، پارابن و الکل می باشد.

شامپو کراتین کاندید

شامپو کراتین بیتروی

شامپو موی کراتینه بیتروی فاقد سولفات ، نمک ، سیلیکون ، پارابن و مواد شیمیایی مضر بوده و حاوی روغن های گیاهی آرگان ، سبوس برنج ، عصاره چای سبز و کراتین هیدرولیز شده می باشد که موجب افزایش دوام موار کراتینه ، تامین رطوبت ، تغذیه و ترمیم مو ، افزایش ماندگاری و حفظ رنگ مو ، جلوگیری از ایجاد خشکی و گره خوردگی ساقه مو و همچنین ایجاد نرمی و لطافت مو می شود.

شامپو کراتین بیتروی


ماسک موی مناسب برای مو پروتئین شده

بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو ششمی

شما می توانید بعد از پروتئین تراپی از انواع ماسک مو که برای سلامت مو تولید شده استفاده کنید؛ اما بهترین ماسک ها، ماسک هایی هستند که دارای روغن نارگیل باشند. ماسک مو های حاوی روغن نارگیل به دلیل تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش و موخوره انتخابی فوق العاده برای تمامی موها به ویژه موهای پروتئین شده محسوب می شود.

ماسک موی کراتین بیتروی

ماسک موی کراتینه آبکشی بیتروی محصولی مناسب برای استفاده بعد از شستشو موها با شامپو می باشد که باعث نرم شدن و آبرسانی موهای کراتینه، آسیب دیده و رنگ شده وآنها را نرم و لطیف می کند و از خشکی و موخوره و گره خوردن تارهای مو جلوگیری می کند . این ماسک مو همراه با آبکشی می باشد و بعد از استفاده باید موها آبکشی شوند. ترکیبات مفیدی برای موها از جمله کراتین در این ماسک مو وجود دارد که باعث ترمیم و احیای موهای آسیب دیده می شود و همچنین این محصول فاقد سولفات و پارابن بوده و هیچ عوارضی برای موها ندارد و برای کسانی که موهای رنگ شده و کراتینه شده دارند مناسب است و باعث افزایش ماندگاری کراتین و رنگ مو می شود.

ماسک موی کراتین بیتروی

ماسک موی موهای رنگ شده و آسیب دیده آلفرد

ماسک موی موهای رنگ شده و آسیب دیده آلفرد حاوی ترکیباتی از قبیل کراتین، آرگان، کلاژن و جینسینگ بوده که به بازسازی موهای آسیب دیده ناشی از رنگ مو و سشوار کشیدن کمک می کند.

ماسک موی موهای رنگ شده و آسیب دیده آبکشی آلفرد

جمع بندی
پروتئین تراپی روشی است که با استفاده از مواد مغذی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا آمینواسید های ابریشم، به تقویت و احیای موها پرداخته می شود. استفاده از روش پروتئین تراپی برای موها می تواند مزایای بسیار زیادی از جمله محافظت از مو در برابر آسیب، تقویت و احیای مو، افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو و همچنین افزایش درخشش و صافی مو به همراه داشته باشد. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد پروتئین تراپی و بهترین محصولات بعد از پروتئین تراپی مو که می توانید استفاده کنید توضیح دادیم.