بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی؛ تیر 1402

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی؛ تیر 1402

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چیست؟ اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید، ما در اینجا راهنمایی برای شما آماده کرده‌ایم. فرقی نمی‌کند که در حوزه معماری فعالیت می‌کنید یا تدوین‌گر هستید، در این مقاله قصد داریم بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی کدام است؟

شاید با خود فکر کنید که چون کار گرافیکی می‌کنید، باید GPU یا همان پردازشگر گرافیکی سیستم‌تان قوی باشد؛ اما باید بهتان بگویم که شما برای انجام کار‌های گرافیکی تنها به یک گرافیک قدرتمند نیاز ندارید. برای انتخاب بهترین لپ تاپ برای کار‌های گرافیکی باید ویژگی‌های مختلفی را بررسی کنید. شما علاوه بر پردازشگر گرافیکی، نیاز به یک پردازنده قوی و حافظه رم بالا دارید؛ حتی داشتن حافظه SSD به شما کمک زیادی می‌کند.

پس از سخت‌افزار در کار‌های گرافیکی نمایشگر لپ‌تاپ هم دارای اهمیت بالایی است. وضوح و کیفیت بالا، نمایش دقیق رنگ‌ها و اندازه نمایشگر از ویژگی‌های بهترین لپ تاپ برای کار‌های گرافیکی هستند. همچنین علاوه بر این موارد شما بر اساس استفاده شخصی و سلیقه‌تان می‌توانید از لپ‌تاپ‌های گیمینگ، اسلیم یا ورک استیشن استفاده کنید.

در ادامه چند لپ‌تاپ برای کار‌های گرافیکی به شما معرفی کردیم.

جدول مقایسه بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی

مک‌بوک پرو ۲۰۲۳ مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ Zenbook Pro Duo 15 Raider GE78HX 13VH ROG Strix Scar 17 XPS 17 Aero 17 Legion 5 Pro
CPU M2 Pro M1 Intel core i۷ ۱۲۷۰۰H Core i۹ ۱۳۹۵۰HX Core i۹ ۱۲۹۰۰H Core i۷ ۱۱۸۰۰H Core i۷ 11800H Intel core i۷ ۱۲۷۰۰H
GPU اپل اپل GeForce RTX ۳۰۶۰ GeForce RTX ۴۰۸۰ GeForce RTX ۳۰۸۰ GeForce RTX ۳۰۵۰ GeForce RTX ۳۰۷۰ GeForce RTX ۳۰۷۰
حافظه رم ۱۶ گیگ ۸ گیگ ۱۶ گیگ ۳۲ گیگ ۳۲ گیگ ۱۶ گیگ ۳۲ گیگ ۳۲ گیگ
حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت SSD ۲۵۶ گیگابایت SSD ۱ ترابایت SSD ۲ ترابایت SSD ۱ ترابایت SSD ۱ ترابایت SSD ۱ ترابایت SSD ۱ ترابایت SSD
نمایشگر لیکوئید رتینا ۱۲۰ هرتزی لیکوئید رتینا ۱۲۰ هرتزی Oled با رزولوشن ۴K پنل IPS با رزولوشن QHD+ پنل IPS با رزولوشن QHD IPS با رزولوشن UHD پنل IPS با رزولوشن ۴K پنل IPS با رزولوشن QHD
قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان حدود ۴۵ میلیون تومان حدود ۱۰۰ میلیون تومان حدود ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۱۵۰ میلیون تومان حدود ۷۵ میلیون تومان حدود ۶۵ میلیون تومان حدود ۸۰ میلیون تومان

معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

لپ‌تاپ اپل مدل MacBook Pro ۱۴-inch ۲۰۲۳

اولین لپ‌تاپی که قصد معرفی آن را داریم، از برند افسانه‌ای اپل است. این محصول اپل یک سیستم قدرتمند و همه‌کاره است که گزینه مناسبی برای طراحان است. مک بوک پرو جدید قدرت گرفته از چیپ جدید اپل یعنی M۲ pro است که از لحاظ CPU ۱۸ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ همچنین GPU آن ۳۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی‌ست. این دستگاه از یک صفحه نمایش لیکوئید رتینا ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که آن را به یک دستگاه محبوب برای ادیت و طراحی تبدیل می‌کند.

لپ‌تاپ اپل مدل MacBook Pro ۱۴-inch ۲۰۲۳

از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به عمر باتری بالای آن اشاره کرد؛ همچنین نمایشگر با کیفیت آن هم از نکاتی هستند که برای طراحان مزیت محسوب می‌شود. داشتن سیستم عامل مک یکی دیگر از دلایلی‌ست که می‌تواند این دستگاه را برای طراحان جذاب کند؛ زیرا سادگی و دسترسی پذیر بودن مک برای طراحی گرافیک تقریبا برای تمامی متخصصان واضح است.

لپ‌تاپ اپل مدل MacBook Air

خب قرار نیست ما برند اپل را رها کنیم. دومین لپ‌تاپ مناسب برای طراحی گرافیک و دیزاینر‌ها از سری‌های ایر مک بوک است. آخرین مدل معرفی شده سری ایر، مدل ۲۰۲۲ است؛ اما اگر می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید می‌توانید مدل ۲۰۲۰ این دستگاه را تهیه کنید. خوشبختانه اپل همچنان این دستگاه پشتیبانی خواهد کرد و نیازی نیست نگران قدیمی بودن این دستگاه باشید. در بطن این دستگاه یک چیپ اپل M۱ وجود دارد که یک CPU هشت هسته‌ای محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ اپل مدل MacBook Air

همچنین این دستگاه از یک GPU هشت هسته‌ای هم بهره می‌برد که کار را برای خلق آثار هنری و انیمیشن‌های ۳D راحت می‌کند. رم این دستگاه ظرفیت ۸ گیگ دارد و عملکرد بی‌نقض و پرسرعتی را ارائه می‌دهد. بهترین موضوع درباره این سیستم صفحه نمایش آن است که به اندازه مک‌بوک‌های پرو کیفیت دارد؛ اما با رزولوشن کمتر.

مک بوک‌های سری ایر دارای فن نیستند. این موضوع باعث شده علاوه‌بر بی‌سر و صدا بودن عمر باتری بیشتری نیز داشته باشند؛ همچنین نداشتن فن به بهبود طراحی سبک و جمع‌و‌جور کمک کرده است. تمامی این امکانات با چیزی حدود نصف قیمت مک‌بوک‌‌های پرو قابل تهیه است.

لپ‌تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo ۱۵

لپ‌تاپ ایسوس Pro Duo برای افرادی می‌خواهند همیشه بیشترین بازدهی را داشته باشند، گزینه‌ای عالی است. بزرگترین ویژگی این لپ‌تاپ داشتن دو نمایشگر است که کار را برای طراحان سریع‌تر می‌کند. علاوه بر این شما با این ویژگی می‌توانید به تمامی ابزار‌ها و شورتکات‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید!

هر دو نمایشگر این دستگاه رزولوشن ۴K دارند. نمایشگر اصلی ۱۵.۶ اینچ و نمایشگر ثانویه ۱۴ اینچی هستند. این نمایشگر علاوه بر کیفیت و وضوح بالایی که دارند، از قلم هم پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت‌های زیادی به طراحان می‌دهد.

لپ‌تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo ۱۵

وقتی که صحبت از عملکرد به میان می‌آید این دستگاه چیپ اینتل I۷ نسل ۱۲ خود را به رخ می‌کشد! البته باید از گرافیک NVIDIA GeForce RTX ۳۰۶۰ و رم ۱۶ گیگ این دستگاه هم غافل نشد، امکاناتی که این دستگاه را به یک لپ‌تاپ تمام عیار برای دیزاینر‌ها و گرافیست‌ها تبدیل می‌کند.

همان‌طور که حدس می‌زنید این لپ‌تاپ قیمت بالایی دارد و به‌دلیل داشتن دو نمایشگر عمر باتری کمی هم دارد؛ اما به‌هر حال هر سودی می‌تواند هزینه‌ای داشته باشد. در نهایت بر اساس شرایط خود باید تصمیم بگیرید که از کدام لپ‌تاپ استفاده کنید.

لپ‌تاپ ام اس آی مدل Raider GE۷۸HX ۱۳VH

مطالب مرتبط

غول اینجاست! تا به اینجا لپ‌تاپ‌های سبک و ظریف را به شما معرفی کردیم؛ اما اکنون قصد داریم سبک متفاوت‌تری از لپ‌تاپ‌های قبلی معرفی کنیم. لپ‌تاپ ام اس آی مدل Raider GE۷۸HX ۱۳VH به معنای واقعی یک غول است. این محصول دارای یک نمایشگر ۱۷ اینچی با رزولوشن QHD و نرخ نو سازی ۲۴۰ هرتزی است. ام اس آی در بخش سخت‌افزار هم تمام قدرت خود را به کار گرفته است.

لپ‌تاپ ام اس آی مدل Raider GE۷۸HX ۱۳VH

در این دستگاه یکی از قوی‌ترین CPUهای حال حاضر جهان استفاده شده است. چیپ استفاده شده از شرکت اینتل و مدل Core i۹ ۱۳۹۵۰HX است که دارای ۲۴ هسته و ۳۲ رشته را در خود جای داده. در بخش پردازنده گرافیکی یک کارت انویدیا GeForce RTX ۴۰۸۰ را داریم که فرقی نمی‌کند با آن یک انیمیشن ۳D طراحی کنید یا یک ویدیو ۸K ادیت کنید؛ زیرا در هر صورت کم نمی‌آورد!

اگر به بازی‌های ویدیویی هم علاقه‌مند باشید، این دستگاه خوراک گیم است؛ زیرا علاوه بر پردازش قوی دارای ۲ ترابایت حافظه SSD و ۳۲ گیگابایت رم DDR۵ است. همان‌طور که حدس زدید این غول نیاز به یک باتری قدرتمند هم دارد. باتری این دستگاه ۹۹ وات ساعت ظرفیت دارد.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar ۱۷ G۷۳۳ZS-LL۰۰۹W

اگر لپ‌تاپ در سبک لپ‌تاپ قبلی می‌خواهید اما بودجه کمی داریم، ایسوس مدل ROG Strix Scar ۱۷ G۷۳۳ZS-LL۰۰۹W اینجاست. این لپ‌تاپ هم یک دستگاه گیمینگ است که قیمت بسیار کمتری نسبت به غول ام اس آی دارد. این لپ‌تاپ از CPU اینتل Core i۹ نسل دوازدهم بهره می‌برد که دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Strix Scar ۱۷ G۷۳۳ZS-LL۰۰۹W

شاید CPU این دستگاه قدیمی باشد اما همچنان بهترین عملکرد را به شما می‌دهد. در بخش گرافیک این لپ‌تاپ یک کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX ۳۰۸۰ را در خود جای داده است. ظرفیت این کارت گرافیک ۸ گیگابایت است که می‌توان گفت از پس بیشتر کار‌های گرافیکی و بازی‌های سنگین بر می‌آید. سخت‌افزار این لپ‌تاپ را حافظه رم ۳۲ گیگابایتی و یک SDD ۱ ترابایتی تکمیل می‌کنند.

در بخش نمایشگر هم برند ایسوس عملکرد خوبی داشته است. در این دستگاه یک پنل IPS با رزولوشن QHD وجود دارد. این نمایشگر نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی دارد و می‌تواند تا ۳۰۰ نیت به شما روشنایی دهد.

لپ‌تاپ دل مدل XPS ۱۷

یک نمایشگر بزرگ می‌تواند در جزئیات کمک زیادی به طراحان کند. اگر می‌خواهید یک نمایشگر بزرگ در اختیار داشته باشید و در عین حال از یک لپ‌تاپ سبک و ظریف استفاده کنید لپ‌تاپ دل مدل XPS ۱۷ برای شماست. این لپ‌تاپ سبک طراحی ظریفی دارد و از یک پنل IPS با رزولوشن UHD بهره می‌برد. وضوح بالا و رنگ دقیق نمایشگر این لپ‌تاپ را متمایز می‌کند.

لپ‌تاپ دل مدل XPS ۱۷

در بطن این لپ‌تاپ یک قلب تپنده با نسل دوازده وجود دارد. این قلب تپنده از سری i۷ برند اینتل است و عملکرد بالایی را به شما ارائه می‌دهد. البته باید این نکته را بازگو کنم که این دستگاه با سبک طراحی سبک و ظریف، دارای عملکرد قدرتمندی است. در بخش گرافیک هم شما با یک کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX ۳۰۵۰ graphics طرف هستید که قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد؛ همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه رم این دستگاه به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ها را به آسانی و به‌ سرعت اجرا کنید.

لپ‌تاپ گیگابایت مدل Aero ۱۷

این لپ‌تاپ غول برند گیگابایت محسوب می‌شود. Areo ۱۷ از دسته دستگاه‌های گیمینگ است و یک نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی دارد. متاسفانه نرخ نوسازی این لپ‌تاپ ۶۰ هرتز است؛ اما از لحاظ کیفیت و وضوح می‌توان به آن اعتماد کرد. رزولوشن این دستگاه ۴K است و به‌ خوبی رنگ‌ها را نمایش می‌دهد. این لپ‌تاپ از لحاظ سخت‌افزاری غنی است، هرچند که CPU آن قدیمی محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ گیگابایت مدل Aero ۱۷

پردازشگر این لپ‌تاپ اینتل Core i۷-۱۱۸۰۰H است که دارای هشت هسته و ۱۶ رشته‌ست. پردازنده گرافیکی دستگاه هم از برند انویدیا و مدل GeForce RTX۳۰۷۰ است که کار را برای طراحی و اجرای بازی‌های سنگین راحت می‌کند. شما می‌توانید به راحتی بازی‌های سنگین و پروژه‌های سنگین گرافیکی را با این لپ‌تاپ اجرا کنید. همچنین حافظه SSD ۱ ترابایتی لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های زیادی در لپ‌تاپ خود نگهداری کنید. رم Areo ۱۷ هم دارای ۳۲ گیگ حافظه است که در اجرای برنامه‌ها به شما کمک زیادی می‌کند.

لپ‌تاپ لنوو مدل Legion ۵ Pro نسخه ۳۰۷۰

آخرین لپ‌تاپی که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم، از پرفروش‌ترین برند لپ‌تاپ جهان است. سری‌های Legion لنوو در بین دستگاه‌های گیمینگ و مناسب گرافیک معروف هستند. در اینجا ما Legion ۵ pro نسخه۳۰۷۰ را داریم که از یک پردازشگر اینتل سری i۷ نسل دوازده بهره می‌برد. همچنین دارای یک پردازشگر گرافیکی GeForce RTX ۳۰۷۰ از برند انویدیا است.

لپ‌تاپ لنوو مدل Legion ۵ Pro نسخه ۳۰۷۰

حافظه رم این دستگاه ۳۲ گیگ است و SSD ۱ ترابایتی فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از مشخصات بخش سخت‌افزار معلوم است که ما با عملکرد بالایی سر و کار داریم. در بخش نمایشگر هم برند لنوو چیزی کم نگذاشته است. ما با یک نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD طرف هستیم. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی دارد و همین موضوع این دستگاه را از گیگابایت Areo ۱۷ محبوب‌تر می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله ویژگی‌های بهترین لپ تاپ برای کار‌های گرافیکی را به شما معرفی کردیم. سپس چند مورد از بهترین لپتاپ‌ها با شما به اشتراک گذاشتیم؛ همچنین تلاش کردیم به‌طور دقیق این لپ‌تاپ‌ها را بررسی کنیم. در نهایت علاوه بر تمامی موارد گفته شده، در انتخاب یک لپ‌تاپ برای کار‌های گرافیکی، سلیقه و نوع استفاده شما هم بسیار مهم است. امیدواریم مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما ترجیح می‌دهید چه لپ‌تاپی را انتخاب کنید؟ در بخش نظرات به ما بگویید.