بهترین تمرین‌های ساده و سریع گردن برای گیمرها؛ با چند حرکت جلوی آسیب را بگیرید

بهترین تمرین‌های ساده و سریع گردن برای گیمرها؛ با چند حرکت جلوی آسیب را بگیرید

به نقل از دیجیکالا:

اگر یک چیز مشترک بین بازی کردن و مشاغلی که با پشت میز نشستن‌های طولانی سروکار دارند، وجود داشته باشد، وضعیت نشستن نامناسب است. این عملا تبدیل به یک نوع اپیدمی شده است. بسیاری از ما ساعت‌ها به جلو خم شده، به صفحه‌ای روشن خیره می‌شویم و به ستون فقرات خود فشار زیادی وارد می‌کنیم. این منجر به درد پشت، اختلال در عملکرد ستون فقرات، تحلیل رفتن مفاصل، عدم جذابیت ظاهری و سایر شرایط دردناک می‌شود.

بدون شک استفاده از صندلی مناسب، صحیح نشستن روی صندلی و قوز نکردن باعث می‌شود که از این مشکلات تا حد زیادی دوری کنید، با این حال ورزش کردن نیز بسیار موثر است. طی این مقاله دو تمرین عالی را معرفی می‌کنیم که با آن‌ها می‌توانید گردن خود را تقویت کرده و آن را در حالت مناسب، راحت‌تر نگه دارید.

درد گردن

تمرین اول

شما می‌توانید این تمرین فوق‌العاده ساده را در خانه یا در باشگاه انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چیزی صاف و راحت برای دراز کشیدن پیدا کنید که به شما اجازه دهد سرتان را از لبه‌ی آن آویزان کنید. یک تخت مناسب این کار خواهد بود اما یک نیمکت بدنسازی احتمالا بهترین گزینه خواهد بود. کافی است که به پشت دراز بکشید و در حالی که سر خود را کاملا از لبه خارج کرده‌اید، به آرامی آن را تا جایی که می توانید به عقب پایین بیاورید و سپس به آرامی آن را بالا بیاورید. این کار را تا جایی که می‌توانید (۳۰ تکرار) و طی ۳ ست انجام دهید. اگر می‌توانید سه ست ۳۰ تایی را به راحتی و فقط با وزن سر انجام دهید، می‌توانید یک وزنه‌ی کوچک را به تمرین اضافه کنید.

تمرین دوم

در تمرین دوم ما همان کار قبلی را انجام خواهیم داد، اما این بار گردن خود را برعکس قبل پایین خواهیم آورد. کافی است تا به روی شکم دراز کشیده و در حالی که سر خود را خارج از لبه قرار داده‌اید، به آرامی آن را به حالت آویزان پایین آورده و سپس آن را در راستای بدن خود بالا بیاورید. سعی نکنید سرتان را خیلی به عقب ببرید. تمام تلاش خود را بکنید تا به سه ست ۳۰ تایی برسید.

اضافه کردن وزنه

هنگام تمرین گردن، ضروری است که نکات ایمنی را به خوبی رعایت کرده و بی‌جهت به آن فشار نیاورید. در واقع مهم است که به خاطر داشته باشید که آسیب به گردن می‌تواند تأثیرات بعضا جبران‌ ناپذیری به همراه داشته باشد. با این حال به کمک یک مربی مناسب می‌توانید برای قدرتمندتر ساختن عضلات گردن خود، به مرور از وزنه نیز استفاده کنید. استفاده از یک حوله نیز در زیر وزنه به عنوان محافظی برای پیشانی و یا پشت سر شما پیشنهاد می‌شود.

فواید ورزش گردن

بدون شک تمرین‌های دیگری وجود دارند که عضلات گردن شما را بهبود می‌بخشند که می‌توانید با جست‌و‌جوی بیشتر آن‌ها را فرا گیرید. این تمرین‌ها باعث می‌شوند که حفظ وضعیت بدنی به خصوص سر و گردن، در حین بازی کردن بسیار راحت‌تر و ناخودآگاه شود. از طرفی بزرگتر شدن عضلات گردن به جذابیت ظاهری نیز منجر می‌شود.

منبع: Polygon


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
خرید بازی کنسول

مشاهده همه