بهترین بردگیم‌های هری پاتر

بهترین بردگیم‌های هری پاتر

به نقل از دیجیکالا:

بهترین بردگیم‌های هری پاتر

بهترین بردگیم های هری پاتر

بسیاری از طرفداران هری پاتر فکر می‌کنند که وقتی خواندن کتاب‌ها و تماشای فیلم‌ها را به اتمام رساندند، دنیای جادوگری هری پاتر و جادوی آن هم برای آن‌ها تمام می‌شود. با این حال، اگر شما از طرفدارهای جدی این فرنچایز هستید، می‌توانید به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی ساخته‌شده بر اساس این جهان فانتزی بپردازید. با این حال، اگر از آن مرحله هم فراتر رفته‌اید و از طرفداران پروپاقرص و سرسخت سری هری پاتر هستید و کتاب‌ها، بازی‌های ویدئویی و فیلم‌های سینمایی برای شما کافی نیستند و به جادوی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به سراغ یکی از بازی‌های رومیزی (بردگیم) که براساس این فرنچایز منتشر شده است، بروید. به همین خاطر، در این مطلب به معرفی بعضی از بردگیم‌هایی که بر اساس هری پاتر ساخته‌ شده‌اند، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های هری پاتر تاریخ؛ لذت قدم گذاشتن در دنیای جادویی هاگوارتز

تاکنون تعداد قابل‌توجهی بردگیم بر اساس هری پاتر ساخته شده و هر یک از آن‌ها بسیار منحصر‌به‌فرد و بسیار سرگرم‌کنند‌ه‌ هستند. در ادامه ۲۰ بردگیم برتر ساخته‌شده بر اساس هری پاتر را معرفی خواهیم کرد.

۲۰. Clue: Harry Potter Edition

بردگیم Clue Harry Potter

بازی سرنخ (Clue) یکی از بردگیم‌های قدیمی و بسیار معروف است که احتمالاً بسیاری از شما آن را بشناسید. سرنخ: نسخه‌ی هری پاتر (Clue: Harry Potter Edition) به این دلیل در لیست بهترین بازی‌های هری پاتر قرار می گیرد که از این فرنچایز در بازی سرنخ به‌خوبی استفاده می‌کند. در واقع هیچ چیز خاصی وجود ندارد، فقط شخصیت‌ها و دنیاهای هری پاتر در بازی سرنخ گنجانده شده‌اند اما اگر می‌خواهید این اثر کلاسیک را بازی کنید، برای طرفداران هری پاتر قطعاً تجربه‌ی آن در این قالب هیجان‌انگیز خواهد بود.

سرنخ معمایی را در مقابل شما قرار می‌دهد که دوست دارید بارها و بارها آن را حل کنید! بردگیم سرنخ با یک پیچ و تاب مدرن بازگشته است و شما باید دریابید که چه کسی مسئول قتل میزبان در عمارت میلیونرها است. شما با توجه به جزئیاتی که در اختیار دارید و جزئیاتی که در جریان بازی به دست می‌آورید، باید مشخص کنید که قتل توسط چه کسی، در کجا و با چه وسیله‌ای انجام شده است. چیزی که می‌دانید را یادداشت کنید و اتهام خود را مطرح کنید اگر در مورد مکان، سلاح و مظنون درست می‌گویید، برنده خواهد یود. بازی برای ۲ تا ۶ بازیکن طراحی شده است و حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

۱۹. Trivial Pursuit Harry Potter

بردگیم Trivial Pursuit Harry Potter

Trivial Pursuit در فهرست بهترین بردگیم‌های هری پاتر قرار می‌گیرد زیرا اگر می خواهید یک بازی بی اهمیت هری پاتر داشته باشید، چرا آن را با نمادین‌ترین نام در تجارت انجام ندهید. اگر به دنبال یک بازی هستید که واقعاً دانش واقعی شما را در این فرنچایز محک بزند، این گزینه برای شما مناسب است.

با این بازی، دانش نهایی خود را درباره‌ی هری پاتر آزمایش کنید! طرفداران هری پاتر می‌توانند دانش خود را از ۸ فیلم هری پاتر با بازی رومیزی Trivial Pursuit: World of Harry Potter Ultimate Edition آزمایش کنند. در حالی که به سؤالات پاسخ می‌دهید و در این نسخه کلکسیونی مهره‌ی مخصوص هر کدام از گروه‌های مدرسه هاگوارتز را با پاسخ به سؤال‌ها حرکت دهید. این بازی شامل ۱۸۰۰ سؤال برای به چالش کشیدن طرفدار پروپاقرص هری پاتر است و برای ۲ تا ۸ بازیکن طراحی شده است و هر دور بازی حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۸. Time’s Up!: Harry Potter

بردگیم Times Up Harry Potter

بازی رومیزی Time’s Up!: Harry Potter از این جنبه حائز اهمیت است که جهان جادویی هری پاتر را با حدس‌زدن‌های خنده‌دار و دیوانه‌وار Time’s Up ترکیب می‌کند. این عنوان به شما امکان می‌دهد به گونه‌ای در مورد شخصیت‌های مورد‌علاقه‌ی خود فکر کنید که هرگز تصور نمی‌کردید.

بازی Time’s Up  یک بازی رومیزی مهمانی مبتنی بر کلمات و معما است. قبل از شروع بازی، هر بازیکن به چند کارت با شخصیت های داستانی معروف نگاه می‌کند و تعدادی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. کارت‌های هر بازیکن به بر زده می‌شود تا یک دسته‌ی کارت تشکیل شود و این دسته از کارت‌های شخصیت‌های معروف برای هر یک از سه دور بازی استفاده می‌شود. در هر دور، اعضای تیم به نوبت سعی می‌کنند تا آنجا که ممکن است، هم تیمی‌هایشان را در ۳۰ ثانیه حدس بزنند. این بازی برای ۴ تا ۱۸ بازیکن طراحی شده و هر بازی حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۷. Harry Potter Tri-Wizard Tournament – Capture The Cup Game

بردگیم Harry Potter Triwizard Tournament

بازی رومیزی Harry Potter Tri-Wizard Tournament – Capture The Cup Game را در رتبه‌های آخر این فهرست قرار دادیم زیرا اگرچه این بازی المان‌‌های کاملی را مرتبط با فرنچایز هری پاتر دریافت می‌کند، اما در نهایت می‌توان آن را یک نسخه‌ از بازی بچه‌گانه‌ی Trouble با تِم متفاوت خطاب کرد که البته کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد اما چیز جدید زیادی ندارد.

ماگل‌ها و جادوگران به‌طور یکسان توسط این بازی جادویی مسحور خواهند شد! در حالی که در اطراف هزارتوی Triwizard مسابقه می‌دهید تا جام Triwizard را به دست آورید، بازی دارای ویژگی Pop ‘N’ Race است که سرعت و اکشن جذابی را به همراه دارد! مراقب باشید – فضاهایی که نیاز به انجام اکشن دارند، باعث می‌شوند که کارتی بکشید که می‌تواند به شما کمک کند یا آسیب برساند. اولین بازیکنی که همه مهره‌های خود را به خانه می‌برد، برنده و قهرمان هزارتوی Triwizard است. این بازی برای ۲ تا ۴ بازیکن طراحی شده و هر بازی تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۶. Harry Potter Trading Card Game

بردگیم Harry Potter Trading Card Game

بردگیم Harry Potter Trading Card Game به دلیل عمق محتوا در فهرست بهترین بازی‌های رومیزی هری پاتر قرار می گیرد. در حالی که تولید آن دیگر متوقف شده است، برای استفاده درست از فرنچایز مستحق شناخته‌شدن است. این بازی بسیار عمیق است و نیاز به درایت و جاه‌طلبی زیادی دارد. این بازی توسط یکی از سازندگان  بازی رومیزی معروف Magic the Gathering ساخته شده است.

در این بازی هرکدام از بازیکنان یک دسته‌ی کارت ۶۰ تایی در مقابل خود دارند که شامل کارت‌های طلسم‌های جادویی مختلف، موجودات، آیتم‌ها و کارت‌های درس است و هر بازیکن یک کارت‌ شخصیت‌ جادوگر یا ساحره هم در اختیار دارد. آسیب‌رساندن به شخصیت‌ها به‌سادگی با دور انداختن کارت‌ها است و هر بازیکنی که زودتر دسته‌ی کارت‌هایش تمام می‌شود، شکست می‌خورد.. آسیب‌رساندن با کارت طلسم‌ها یا موجودات انجام می‌شود. بازی برای ۲ بازیکن طراحی شده است و معمولاً هرکدام از دورهای آن حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۵. Harry Potter: Magical Beasts Board Game

بردگیم Harry Potter Magical Beasts

بازی Harry Potter: Magical Beasts Board در فهرست بهترین بازی‌های رومیزی هری پاتر در این رتبه‌های بالاتر قرار گرفته زیرا به‌خصوص با توجه به تم هری پاتر بازی خوبی است اما بازی‌های بهتری نسبت به آن هم وجود دارد با این بازی شما سرنخ‌هایی برای ردیابی موجودات داخل و خارج هاگوارتز جمع‌آوری خواهید کرد.

هدف بازیکنان در بازی به دست آوردن چهار کارت است که مربوط به یک جانور باشد. در هر نوبت، بازیکنی تاس می‌اندازد که تعداد فضاهایی را که بازیکن می‌تواند با آن حرکت ‌کند، نشان می‌دهد. وقتی بازیکنی روی کاشی قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده یک نوع کارت (رنگ، اندازه، مکان یا طبقه‌بندی M.O.M) است، باید یک کارت از دسته‌ی کارت‌ها بگیرد. سپس کارت رو‌به‌پایین قرار می‌گیرد. اگر کارت دیگری از آن نوع تهیه کنید، کارت جدید را روی کارت دیگر قرار می‌دهید. این بازی برای ۲ تا ۴ بازیکن طراحی شده و حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۴. Harry Potter Whomping Willow Game

بردگیم Harry Potter Whomping WIllow

بازی Harry Potter Whomping Willow در لیست بهترین بردگیم‌های هری پاتر قرار می‌گیرد زیرا این عنوان برداشت جالبی را از تعامل با یکی از جنبه‌های کلیدی این فرنچایز ارائه می‌کند. این یک بازی کودکانه است اما به اندازه کافی جذابیت دارد که بازیکنان همه سنین، به‌خصوص طرفداران هری پاتر، باید از آن لذت ببرند.

چمدان‌های هری پاتر و رون ویزلی را از شاخه‌های درخت بید کتک‌زن (Whomping Willow) با استفاده از ماشین پرنده خود بازگردانید. در حالت Time Trial، هر بازیکن به صورت انفرادی برای استفاده از ماشین‌های پرنده خود برای برداشتن چمدان‌ها از درخت و مسابقه با ساعت و زمان داخلی بازی رقابت می‌کند. هر تعداد بازیکن می‌توانند در این حالت شرکت کنند. در حالت Collection، بازیکنان به طور همزمان بازی می‌کنند و در حالت Free-For-All، بازیکنان رقبا را به چالش می‌کشند تا بیشترین تعداد چمدان را از درخت جمع‌آوری کنند.

۱۳. Talisman: Harry Potter

بردگیم Talisman Harry Potter

بازی Talisman: Harry Potter را در این فهرست قرار دادیم زیرا این بازی رومیزی توانسته گیم‌پلی آشنای بازی ماجراجویی فانتزی Talisman را با شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی کتاب‌های هری پاتر ترکیب کند. این هم یکی دیگر از بازی‌های لایسنس‌ محور است اما فقط یک پوسته از هری پاتر را به آن بازی اضافه نکرده است، بلکه مکانیک‌های موجود در این بازی به شیوه‌ای بسیار رضایت‌بخش پیاده‌سازی شده است.

لرد ولدمورت منتظر شایسته‌ترین جادوگران و ساحره‌ها برای نمایش سرنوشت‌ساز شجاعت یا اطاعت در بردگیم Talisman: Harry Potter است. نقش‌های جسورانه اعضای محفل ققنوس یا مرگ‌خواران را در یک نبرد به عهده بگیرید تا به خود لرد تاریکی دسترسی پیدا کنید. با او ملاقات کنید و یکی از یادگاران مرگ را به عنوان یک مرگ‌خوار وظیفه‌شناس به او تقدیم کنید یا از آن برای شکست‌دادن او یکبار برای همیشه استفاده کنید. این بردگیم برای ۲ تا ۶ بازیکن طراحی شده و هر بازی آن تقریباً ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۲. Golden Snitch: Snitch Snatcher – The Quidditch Game

بردگیم Golden Snitch Snitch Snatcher

Golden Snitch: Snitch Snatcher – The Quidditch Game در فهرست بهترین بازی های رومیزی هری پاتر قرار می گیرد زیرا عنوانی است که شما را وارد دنیای کوئیدیچ می‌کند. در این بازی المان‌ها و مکانیک‌هایی نظیر پرتاب تاس، حرکت شبکه‌ای و مکانیک Take That وجود دارد که باعث می‌شود این بازی در به تصویر کشیدن کوئیدیچ کار خوبی را انجام ‌دهد.

آیا شما اولین کسی هستید که گلدن اسنیچ یا همان گوی زرین را می‌گیرید؟ در این بازی شاهد نبرد گریفیندور در مقابل اسلیترین در یک بازی کوئیدیچ سریع هستیم. با تاکتیک‌های معتبر کوییدیچ بر تیم حریف مانور دهید. از طلسم‌ها و معجون‌ها برای گیج‌کردن و گول‌زدن حریف خود استفاده کنید. هر دست بازی یک نبرد استراتژی و جادویی را برای شما به همراه دارد اما هدف ساده است. اولین کسی باشید که گلدن اسنیچ را می‌گیرید. این بازی که برای ۲ بازیکن طراحی شده، حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱۱. Harry Potter: A Year at Hogwarts

بردگیم Harry Potter A Year at Hogwarts

بردگیم Harry Potter: A Year at Hogwarts را در فهرست بهترین بازی‌های رومیزی هری پاتر و در این رتبه قرار دادیم زیرا این بازی به شما امکان می‌دهد که دانش‌آموز مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز شوید. در این بازی شما به‌تازگی نامه‌ی خود را برای ورود به معروف‌ترین مدرسه جادوگری یعنی هاگوارتز به مدیریت بزرگترین جادوگر تمام دوران آلبوس دامبلدور دریافت کرده‌اید. این بازی یک سفر شگفت‌انگیز به آن جهان است.

به عنوان شخصیت مورد علاقه خود بازی کنید و کل این حماسه را در Harry Potter: A Year at Hogwarts دوباره زنده کنید. سه حالت مختلف بازی به شما این امکان را می‌دهد که بهترین تجربه گیم‌پلی ممکن را با توجه به سن بازیکنان، مدت‌زمان موردنظر برای بازی و قسمت‌های مورد علاقه خود از داستان هری پاتر انتخاب کنید. با دانش‌آموزانی از گریفیندور، ریونکلاو، هافلپاف و اسلیترین رقابت کنید و بیشترین امتیاز را  برای کسب جام بزرگ سالیانه که به بهترین گروه داده می‌شود، به دست آورید و مأموریت‌هایی را در هاگوارتز و اطراف آن انجام دهید. شما می‌توانید این بازی را به تنهایی، در قالب تیمی یا غیر تیمی بازی کنید. این بردگیم برای ۱ تا ۸ بازیکن ساخته شده است و مدت‌ِزمان آن می‌تواند ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.

۱۰. Harry Potter: Spellcasters

بردگیم Harry Potter Spellcasters

بردگیم Harry Potter: Spellcasters به این فهرست راه پیدا کرده است زیرا شما را بیش از همه وارد دنیای جادوگری هری پاتر می‌کند و شما را به این تلاش وادار می‌کند که به اجرای طلسم‌های جادویی متفاوت بپردازید. از بین تمام بازی‌های رومیزی هری پاتر، این اثری است که در واقع شما را مجبور می‌کند که برای اجرای طلسم‌های جادویی چوب دستی خود را تکان دهید.

Spellcasters یک بازی کارتی کلمه‌ای و معمایی با یک جنبه‌ی جادویی است. دو دسته کارت طلسم‌ها و کارت‌های حدس‌زدن وجود دارند که همدیگر را منعکس می‌کنند. فرد طلسم‌کننده کارتی را می‌کشد و آن را از دید پنهان نگه می‌دارد. با استفاده از عصا، طلسم کشیده شده روی کارت را دنبال و اجرا می‌کند. وقتی بازیکن درست حدس بزند، فرد طلسم‌کننده کارت طلسم خود را نگه می دارد. اولین کسی که به کارت حدس‌زدن به‌درستی اشاره می‌کند، آن کارت را برنده می‌شود و طلسم‌کننده بعدی می‌شود. هر طلسم یک چالش خاص در پشتش دارد که طلسم‌کننده‌ی جدید باید در حالی که در حال تمرین جادوی خود است، آن را هم تحمل کند. هر کسی که بیشترین تعداد کارت را جمع‌آوری کند (کارت های طلسم و کارت حدس‌ِزدن با هم) برنده است. این بازی برای ۳ تا ۸ بازیکن طراحی شده است و هرکدام از دورها ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشند.

۹. Fantastic Beasts: Perilous Pursuit

بردگیم Fantastic Beasts

بازی رومیزی Fantastic Beasts: Perilous Pursuit یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ی جذاب تاسی در قالب بازی‌های شانس‌ خود را امتحان کنید، ارائه می‌دهد. این بازی که بر اساس بازی Rollers ساخته شده است، با تمامی داستان‌های هیجان‌انگیزی که در آن قرار گرفته، خود را به سطح جدیدتر و جذاب‌تری برده است.

در بردگیم Fantastic Beasts: Perilous Pursuit، بازیکنان نقش شخصیت‌های مختلفی نظیر نیوت، تینا، جیکوب و کوئینی را در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز بازی می‌کنند و سعی می‌کنند تمام جانوران را قبل از جلب توجه جامعه غیر جادویی به چمدان نیوت برگردانند. برای انجام این کار، آن‌ها باید مجموعه‌هایی از تاس‌ها را جمع‌آوری کنند تا اقداماتی انجام دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از یکدیگر محافظت کنند، کارت بکشند و مهم‌تر از همه، جانوران را قبل از وقوع ویرانی به چمدان خود برگردانند. این بازی رومیزی برای ۲ تا ۴ بازیکن طراحی شده و هر دور بازی ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

۸. Munchkin Harry Potter Deluxe

بردگیم Munchkin Harry Potter

Munchkin Harry Potter Deluxe را در فهرست بهترین بازی‌های رومیزی هری پاتر قرار داده‌ایم زیرا ترکیب داستان و شخصیت‌های عالی هری پاتر با بازی معروف مانچکین تصور بسیار هیجان‌انگیزی است. بردگیم Munchkin Harry Potter Deluxe جادوگران و ساحره‌های هاگوارتز را در دنیای بازی مانچکین قرار می‌دهد، با بازیکنانی که باید طبق معمول وارد سیاه‌چال‌ها شوند، گنج‌ها را بگیرند و سطح خود را بالاتر ببرند.

مانچکین یکی از آن بردگیم‌های بسیار معروف کارتی است که در رابطه با ماجراجویی در سیاه‌چال‌ها هم است که البته فاقد آن چیزهایی است که در بازی‌های نقش‌آفرینی می‌بینیم. شما و دوستانتان برای کشتن هیولا و گرفتن وسایل جادویی رقابت می‌کنید. این بازی که برای ۳ تا ۶ بازیکن طراحی شده، حدود ۶۰ تا  ۱۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

۷. Codenames: Harry Potter

بردگیم Codenames Harry Potter

کدنیمز یکی دیگر از بردگیم‌های شناخته‌شده و پرطرفداری است که نسخه‌ای از آن بر اساس فرنچایز هری پاتر ساخته شده است. این بازی کار بسیار خوبی را در انتقال داستان و شخصیت‌ها و مضمون فرنچایز هری پاتر به فضای بازی کدنیمز دونفره انجام می‌دهد. این یکی از نمونه‌های درخشان بازی‌های لایسنس‌دار است و توانسته به شکل کاملاً مناسبی خود را با بازی اصلی تطابق بدهد.

بیشتر بخوانید: معرفی بردگیم: Codenames: Pictures

این یک بازی همکاری مشترک واقعاً سرگرم‌کننده است و یادگیری آن آسان است و می‌تواند تجربه‌ی استنتاجی جالبی برای تمامی طرفداران هری پاتر رقم بزند. بازیکنان به هم تیمی های خود کمک می کنند تا مأموران مخفی را پیدا کنند که در میان شبکه‌ای از ارجاعات هری پاتر پنهان شده‌اند. تنها از سرنخ‌های یک کلمه‌ای برای راهنمایی بازیکن مقابل می‌توانید استفاده کنید تا او بتواند درست حدس بزند و در غیر اینصورت مرگ‌خواران مخفی برنده خواهند شد. این بازی کوآپ چالش بزرگی برای طرفداران هری پاتر در تمام سنین ایجاد می‌کند. با چند بازیکن در هر تیم کار کنید تا شانس شما برای پیدا کردن تمام مأموران مخفی افزایش یابد. این بازی برای دو نفر، حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

۶. Harry Potter: House Cup Competition

بردگیم Harry Potter House Cup

بازی رومیزی Harry Potter: House Cup Competition در این لیست قرار گرفته زیرا به‌صورت هوشمندانه‌ای مضامین مربوط به هری پاتر را در یک بازی جای‌گذاری نیرو (worker placement) پیاده‌سازی کرده است. در اینجا باید دانش‌آموزان را برای تکمیل چالش‌ها بفرستید و از دانش استفاده کنید تا بتوانید برنده جام گروه‌های هاگوارتز در این بازی استراتژی شوید.

به سال دیگری در مدرسه جادوگری هاگوارتز خوش آمدید. در این بازی درخشان‌ترین دانش‌آموزان به رقابت می‌پردازند. در بردگیم Harry Potter: House Cup Competition از دانش‌های کسب‌شده و جادوی‌هایی فراگرفته برای یادگیری درس‌ها و تکمیل چالش‌ها استفاده کنید. بازیکنان شخصیت‌های نمادینی مانند هری پاتر، سدریک دیگوری، چو چانگ و دراکو مالفوی را برای افزایش مهارت‌های خود روی صفحه بازی می‌فرستند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را برای گروه خود در هاگوارتز کسب کند برنده‌ی بازی نامیده می شود!

۵. Funkoverse Strategy Game Harry Potter

بردگیم Funkoverse Strategy Harry Potter

بین تمامی بازی‌های مختلف استراتژی Funkoverse که ساخته شده است، این بازی جادو و شخصیت‌های فوق‌العاده‌‌ی هری پاتر را به این جهان آورده و آن را به‌خوبی با سیستم Funkoverse تطبیق داده است. این به شما اجازه می‌دهد که شخصیت‌ محبوب خود را انتخاب کنید و با او به سراع سناریوهای هیجان‌انگیزی بروید.

از توانایی‌های منحصر‌به‌فرد شخصیت‌های خود برای کسب امتیاز و رسیدن به پیروزی استفاده کنید! در هر نوبت، یکی از شخصیت‌های خود را انتخاب می‌کنید و دو عمل را انجام می‌دهید. هر شخصیت به اقدامات اساسی مانند حرکت و چالش ها و همچنین چندین توانایی منحصر‌به‌فرد دسترسی دارد که ممکن است فقط با خرج کردن نشانه‌های توانایی قابل‌انجام باشد. هر شخصیت در Funkoverse منحصربه‌فرد است، بنابراین بازیکنان تشویق می‌شوند ترکیب‌های مختلفی از شخصیت‌ها و آیتم‌ها را امتحان کنند تا هم‌افزایی مورد علاقه‌شان و استراتژی‌های قدرتمند خود را برای هر چهار سناریو بازی کشف کنند. بردگیم Funkoverse Strategy Game Harry Potter برای ۲ تا ۴ بازیکن طراحی شده است و هر دور بازی می‌تواند بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد.

۴. Harry Potter Miniatures Adventure Game

بردگیم Harry Potter Miniature Board Game

بازی Harry Potter Miniatures Adventure Game به فهرست بهترین بردگیم‌های هری پاتر راه پیدا کرده است زیرا بهترین راه برای غوطه‌ور شدن در جهان نوشته‌شده توسط جی. کی رولینگ توسط یک بازی رومیزی است که از محیط و شخصیت‌های مینیاتوری است که شما را بیشتر با جهان هری پاتر درگیر می‌کند. تمام شخصیت‌ها و محیط‌های مورد‌علاقه‌ی شما در دسترستان هستند.

در طول روند بازی، بازیکنان باید در بسیاری از مکان‌های نمادین و معروف دنیای جادوگری هری پاتر مانند هاگوارتز، تالار اسرار و جنگل ممنوعه که شامل تصویرگری زیبایی در صفحه‌ی بازی هستند، از حریفان خود پیشی بگیرند. بازیکنان باید این محیط‌ها را کشف کنند و چالش‌ها و مأموریت‌ها را پشت سر بگذارند تا بتوانند پیروزی خود را تضمین کنند. این بازی رومیزی برای ۲ تا ۶ بازیکن طراحی شده است و می‌تواند حدود ۳۰ تا ۹۰ طول بکشد.

۳. Harry Potter: Death Eaters Rising

بردگیم Harry Potter Death Eaters Rising

بازی Harry Potter: Death Eaters Rising را در فهرست بهترین بازی‌های رومیزی هری پاتر قرار دادیم زیرا این بازی قادر است  دشواری‌ها و خطرات ماجراجویی هری پاتر، رون ویزلی و هرماینی گرینجر در جریان سال پنجم آن‌ها در دانشگاه هاگواترز را به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها در تلاش هستند که همه را متقاعد کند که ولدمورت بازگشته است. اگر به دنبال بردگیمی هستید که در آن بتوانید با نیروهای شرور جهان جادویی هری پاتر نبرد کنید، این گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

لرد ولدمورت و مرگ‌خواران او تهدیدی فزاینده برای هاگوارتز و جامعه جادوگران هستند و می‌خواهند همه را وادار ‌کنند تا در مقابل قدرت آن‌ها تسلیم شوند. در این بازی همکاری مشترک، بازیکنان باید جادوگران و ساحره‌ها را از ارتش دامبلدور، محفل ققنوس و مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز احضار کنند تا در برابر مرگ خواران شرور تلافی کنند و از دنیای جادوگران در برابر فساد ارباب تاریکی برای همیشه محافظت کنند. این بازی برای ۲ تا ۴ بازیکن ساخته شده است و هر دور ۶۰ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

۲. Harry Potter: Hogwarts Battle

بردگیم Harry Potter Hogwarts Battle

بازی  Harry Potter: Hogwarts Battleیا به فارسی «هری پاتر نبرد هاگوارتز» یکی از معروف‌ترین و بهترین بازی‌هایی است که بر اساس هری پاتر ساخته‌‌شده است و با شایستگی در این رتبه قرار گرفته است. این یک بازی کوآپ با مکانیک اصلی Deck-Building است که به دو تا چهار دانش‌آموز هاگوارتز اجازه می‌دهد تا با شکست دادن جادوگران شرور و تثبیت نیروهای دفاعی خود، ایمنی مدرسه را تضمین کنند. این بازی واقعاً جادوی فیلم‌ها را در یک بازی رومیزی فوق‌العاده ارائه می‌کند.

در این بازی، بازیکنان نقش یک دانش‌آموز هاگوارتز را بر‌عهده می‌گیرند که شامل شخصیت‌های هری، رون، هرماینی یا نویل است و هرکدام از شخصیت‌ها کارت‌های شخصی خود را دارند که برای به دست آوردن منابع مورداستفاده قرار می‌گیرند. با به دست آوردن نفوذ، بازیکنان کارت های بیشتری را در قالب شخصیت‌های نمادین، طلسم‌ها و آیتم‌های جادویی به دسته‌ی کارت‌های خود اضافه می‌کنند. دیگر کارت‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهند سلامتی خود را بازیابی کنند یا با تبهکاران مبارزه کنند و از کسب قدرت آن‌ها جلوگیری کنند. جادوگران شرور با حملات و جادوهای تاریک خود سعی می‌کنند که بازیکنان را عقب بیندازند. تنها با کار کردن با یکدیگر، بازیکنان می‌توانند تمام جادوگران شرور را شکست دهند و قلعه‌ی هاگوارتز را از شر نیروهای شرور ایمن کنند. این بازی همکاری مشترک برای ۲ تا ۴ بازیکن طراحی شده است و بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

۱. Harry Potter: Hogwarts Battle – Defence Against the Dark Arts

بردگیم Harry Potter Hogwarts Battle Defence Against Dark Arts

بازی  Harry Potter: Hogwarts Battle – Defence Against the Dark Arts  یا به فارسی «هری پاتر: نبرد هاگوارتز – دفاع در برابر هنرهای تاریک» در لیست بهترین بازی‌های رومیزی هری پاتر رتبه اول را به خود اختصاص داده است زیرا توانسته بر سبک نبردهای جادویی که این فرنچایز و بازی قبلی (Harry Potter: Hogwarts Battle) را معروف کرده، تسلط پیدا کند و آن را به اوج خود برساند. این بازی سه سال بعد از Harry Potter: Hogwarts Battle منتشر شد و توانست تجربه‌ای عالی را به طرفداران هری پاتر ارائه کند. این بازی مستقل کارهای بزرگی را انجام داده است تا حتی خود را نسبت به بازی پیشین متمایز و بهتر کند. این دو بازی متفاوت هستند. این بردگیم یک اثر رقابتی است، در حالی که بازی قبلی یک بازی همکاری مشترک Versus به حساب می‌آید. انتخاب میان رتبه‌ی اول و دوم این فهرست بسیار سخت است اما به نظر ما این بردگیم شایسته‌ی رتبه‌ی اول است.

در این بازی که ریتم سریعی دارد، بازیکنان به نوبت کارت بازی می‌کنند و اقداماتی انجام می‌دهند و کارت‌های جدیدی را برای ساختن یک دسته‌ی کارت قدرتمندتر برای بهبود مهارت‌های دفاعی خود در مقابل حریف انجام می‌دهند. با افزایش قابل توجه فعالیت جادوهای تاریک، مدیر مدرسه، آلبوس دامبلدور، آموزش عملی دفاع در برابر جادوها و هنرهای تاریک را مجاز دانسته است تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان برای دفاع از خود آماده هستند. تحت نظارت معلمان هاگوارتز، دانش‌آموزان طلسم‌های مختلف را فرا می‌گیرند، از آیتم‌ها استفاده می‌کنند و متحدانی را به دست می‌آورند تا مخالفان خود را مبهوت کنند و از خود در برابر نیروهای شیطانی محافظت کنند. در این بازی باید حریف خود را سه بار بیهوش کنید یا به عبارت دیگر شکست دهید تا برنده شوید. این عنوان برای ۲ بازیکن طراحی شده است و هر دور بازی می‌تواند بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد.

منبع: boardgamehalv


بازی فکری مدل کارآگاهان فراطبیعی
بازی فکری مانترا مدل جادوی کهن
بازی فکری مدل گریم ماسکرید