بهترین بازی‌های پازل و معمایی اندروید؛ ذهن خود را به چالش بکشید

بهترین بازی‌های پازل و معمایی اندروید؛ ذهن خود را به چالش بکشید

به نقل از دیجیکالا:

سبک پازلی (Puzzle) در دنیای گیمینگ سابقه بسیار زیادی دارد و توانسته محبوبیت بسیار خوبی در میان گیمرها پیدا کند. از تتریس (Tetris) گرفته تا بازی‌های دیگر همگی یک چارچوب را دنبال می‌کنند. شما پازل حل می‌کنید تا مراحل را به اتمام رسانده و حس رضایتی پیدا کنید. بازی‌های فکری و معمایی توانسته‌اند شهرت خود را حفظ کنند و همچنان هم کاربران بسیار زیادی دارد و ما هم تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین بازی های فکری اندروید را برایتان معرفی کنیم.

با پیشرفت پلتفرم موبایل بدیهی است که سبک پازلی هم وارد آن شود. نکته جالب اینجاست که سبک پازلی از ابتدا روی پلتفرم موبایل وجود داشت و جایگاه خود را ثبت کرده بود. در اصل به خاطر رابط کاربری خاصی که موبایل دارد، شرکت‌ها توانستند گیم‌پلی بسیار خاصی را طراحی کرده و عناوین جالبی را روی این پلتفرم عرضه کنند.

با گذشت زمان گرافیک و گیم‌پلی این عناوین بهتر شده و حتی برخی به حد عناوین کامپیوتر رسیده‌اند. به طور کلی عناوین پازلی بسیار زیادی در دنیای گیمینگ وجود دارند و انتخاب از میان آن‌ها کار دشواری است. حال در این متن ما قصد داریم تا بهترین بازی های فکری اندروید را به شما معرفی کنیم. عناوینی که با وجود جذابیت ذهن شما را به چالش کشیده و شما را ساعت‌ها درگیر خواهند کرد.

بابا ایز یو (Baba Is You)

شرکت سازنده: Hempuli
سال عرضه: ۲۰۱۹
قسمت: ۷ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید Baba is you

بابا ایز یو از عناوین بسیار جالب پازلی روی موبایل است. این بازی از لحاظ گرافیکی چندان چیزی برای گفتن ندارد ولی شرکت سازنده تمرکز خود را روی خلاقیت در این بازی گذاشته است. به همین دلیل این بازی موارد عجیب بسیار زیادی دارد. شما با جابجایی قطعات مختلف در بازی می‌توانید قواعد آن را تغییر داده و به طور کلی در روند بازی تأثیر بگذارید.

شما باید قوانین بازی را به شکلی تغییر دهید که بتوانید پازل‌ها را حل کنید. نکته جالب اینجاست که هر تغییر شما یک نتیجه خاص داشته و به همین دلیل باید دقت زیادی بکنید. نکته اصلی بازی بابا ایز یو خاص بودن آن است. این بازی در اصل یک عنوان پازلی است اما شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا از عناوین دیگر متمایز باشد.

چشمان آرا (The Eyes of Ara)

شرکت سازنده: ۱۰۰ Stones Interactive
سال عرضه: ۲۰۱۶
قیمت: ۵ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید The eye of Ara

بازی چشمان آرا یکی از عناوین بسیار جالب پازلی است. این بازی شباهت زیادی به عنوان قدیمی میست (Myst) دارد و به همین دلیل توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. نکته اصلی در مورد چشمان آرا این است که این بازی سبک ماجراجویی را نیز با پازل مخلوط کرده تا یک محتوای جالب را ارائه دهد.

بازیکنان در دنیای بازی گشته و باید پازل‌های مختلفی پیدا کنند. در این دنیا رمز و راز بسیاری وجود دارد و داستان آن هم در همین رازها نهفته شده است. این بازی تمرکز زیادی روی گشت و گذار دارد و از طرفی گرافیک بسیار خوبی هم دارد. همین گشت و گذار است که باعث شده چشمان آرا یکی از عناوین پرطرفدار پازلی باشد و به شدت جذاب باشد.

هیتمن گو (Hitman Go)

شرکت سازنده: Square Enix
سال عرضه: ۲۰۱۴
قیمت: ۶ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید Hitman Go

هیتمن یکی از کرکترهای بسیار محبوب در دنیای گیمینگ است. اسکوئر انیکس هم پس از اینکه ساخت عناوین اصلی را بر عهده گرفت به مرور این بازی را پیشرفت داد تا در شماره ۳ به بهترین حالت خود رسید. حال هیتمن در دنیای گیمینگ روی موبایل هم حضور دارد. هیتمن گو یک بازی پازلی بسیار مهیج برای طرفداران مأمور ۴۷ است و داستان جالبی هم دارد.

هدف اصلی شما برنامه ریزی برای قتل افراد مختلف است. با این حال این بازی در سبک نوبتی است. در نتیجه شما باید یک حرکت انجام داده و منتظر نتیجه آن بمانید. شما باید تلاش کنید دشمنان را بدون اینکه شناخته شوید از بین ببرید. گرافیک بازی نیز بسیار خوب است و طراحی خاصی هم دارد. این طراحی باعث شده تا مبارزه با دشمنان مختلف راحت‌تر و در عین حال جذاب باشد.

لاین لایت (LineLight)

شرکت سازنده: My Dog Zorro
سال عرضه: ۲۰۱۷
قیمت: ۲ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید Line light

لاین لایت یک بازی پازلی بسیار زیبا از لحاظ بصری است. در این بازی شما باید یک نور را به سمت مقصد هدایت کنید و به نورهای دیگر برخورد نکنید. بازی برخلاف تصور بسیار گسترده است. در لاین لایت نزدیک به ۲۰۰ مرحله مختلف وجود دارد و برای تنوع شرکت سازنده ۶ جهان مختلف طراحی کرده است.

بازی از لحاظ گرافیکی حرفی برای گفتن ندارد ولی طراحی آن بسیار خاص است. در نتیجه نیازی هم به گرافیک خاصی پیدا نمی‌کند. کنترل‌های بازی هم جالب طراحی شده و کاربر را تا حد زیادی محدود می‌کنند. به همین دلیل لاین لایت یک بازی آسان نیست اما طراحی بسیار جالبی دارد. اگر شما بازی را تا حد خوبی پیش ببرید، متوجه داستان و ماجرای لاین لایت خواهید شد.

لینیا سوپر (Linia Super)

شرکت سازنده: Nexent
سال عرضه: ۲۰۲۳
قیمت: رایگان

بهترین بازی های فکری اندروید Linia Super

بازی لینیا سوپر یکی دیگر از عناوین بسیار ساده پازلی است. این بازی دومین عنوان از مجموعه لینیا بوده و طراحی بسیار ساده‌ای دارد. با این حال این بازی نزدیک به ۲۰۰ مرحله مختلف داشته که همگی هم در زمینه دشواری باهم تفاوت دارند. چارچوب بازی بسیار راحت است ولی به طور کلی نیاز به دقت زیادی دارد.

شما باید با ریتم خط‌های مختلفی بکشید و شکل‌های خاصی بسازید. نکته اینجاست که در میانه مسیر موانع مختلفی وجود دارد که بازیکنان باید از آن‌ها گذر کنند. یکی از نکات بسیار جالب لینیا سوپر این است که برای مراحل هیچ ترتیب خاصی وجود ندارد. پس شما با توجه به آنچه که دوست دارید می‌توانید بازی را به اتمام برسانید.

ماشیناریوم (Machinarium)

شرکت سازنده: Amanita Design
سال عرضه: ۲۰۱۱
قیمت: دموی رایگان / قیمت ۶ دلاری

بهترین بازی های فکری اندروید machinarium

ماشیناریوم یکی از عناوین قدیمی دنیای گیمینگ روی موبایل است. شما در نقش جوزف (Josef) هستید. یک ربات که در تلاش است تا دوست خود را از ربات‌های بد نجات دهد. شما باید پازل‌های بازی را حل کرده و در دنیای آن بگردید تا اسرار مختلفی را کشف کنید. همه این موارد هم در روند داستانی بازی به شما کمک خواهند کرد.

ماشیناریوم یک بازی بسیار دوست داشتنی است. شرکت سازنده در زمان خود جزئیات بسیار زیادی در آن به کار برده و پشتیبانی خوبی هم از آن کرده است. به همین دلیل است که ماشیناریوم چندین سال است همچنان طرفداران خود را دارد. پازل‌های بازی نیز جالب طراحی شده و روند خوبی دارند. محیط خاص آن هم باعث شده کاربران مجذوب دنیای بازی بشوند.

مانیومنت ولی (Monument Valley)

شرکت سازنده: Ustwo
سال عرضه: ۲۰۱۳
قیمت: ۵ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید Monument Valley

بازی‌های مانیومنت ولی جزو محبوب‌ترین عناوین پازلی روی پلتفرم موبایل هستند. این عناوین که دو مورد هم هستند، طرفداران بسیار زیادی داشته و بازی‌های زیادی هم براساس آن‌ها ساخته شد. مانیومنت ولی سبک خاصی از حالت پازلی دارد. به این شکل که شما می‌توانید به طور کامل پازل را تکان داده و با یک پازل سه بعدی روبرو هستید.

در کنار آن شرکت سازنده تلاش کرده تا این بازی به شکلی ساخته شود که بسیار آرام بخش باشد. در نتیجه بازی تا حد خوبی دشوار است ولی عنصر آرام بخش آن بیشتر مشهور است. همینطور اینکه این بازی از لحاظ بصری به شدت زیباست. پازل‌ها نیز به بهترین نحو طراحی شده و همگی به داستان بازی مرتبط هستند و بازی Monument Valley از بهترین بازی های فکری اندروید تمام دوران است.

یک دست دست‌زدن (One Hand Clapping)

شرکت سازنده: Bad Dream Games
سال عرضه: ۲۰۲۰
قیمت: ۱۰ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید one hand clapping

ضرب المثل یک دست صدا ندارد در مورد بازی یک دست دست‌زدن صدق نمی‌کند! این بازی فکری دارای سبک جلبی است. در نگاه اول بازی به شکل پلتفرمر است. در نتیجه شما باید از موانع عبور کنید تا به مقصد خود برسید. نکته جالب بازی در پازل‌های آن است. به این شکل که شما باید از صدای خود برای حل کردن پازل‌ها استفاده کنید.

شما باید با موبایل خود صحبت کنید تا در بازی کارهای مختلف انجام شود. برای مثال شما باید بگویید تا پل ساخته شود یا اینکه موانع حرکت کنند. این گیم‌پلی جذاب به حالتی ساخته شده که شما خلاقیت سازندگان را ببینید. در کنار این موارد بازی یک دست دست‌زدن از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند تا تجربه بازی برای کاربران کنسول راحت باشد.

مدارک لطفاً (Papers, Please)

شرکت سازنده: ۳۹۰۹ LLC
سال عرضه: ۲۰۱۳
قیمت: ۵ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید papers please

بازی مدارک لطفاً یک عنوان شبیه‌سازی و پازلی است. در این بازی شما در نقش یک مأمور مهاجرت هستید و نقش شما این است که مدارک افراد مختلف را بررسی کنید. افراد زیادی مدارک خود را به شما ارائه می‌دهند و در میان آن‌ها یک نفر امکان دارد که تروریست باشد. در نتیجه شما باید تلاش کنید افراد را درست انتخاب کنید.

دنیای بازی بسیار تاریک است و شما به پولی که از کار خود بدست می‌آورید نیاز شدید دارید. نکته اینجاست که در دنیای ظالم بازی اگر شما اشتباه انتخاب کنید و فردی وارد کشور شود که به آن آسیب بزند، شما مقصد هستید. در نتیجه دولت از خانواده شما انتقام خواهد گرفت. بازی مدارک لطفاً گیم‌پلی چندان دشواری ندارد ولی داستان آن به شدت عمیق بوده و طراحی خاصی هم دارد.

گذشته‌ی داخلی (The Past Within)

شرکت سازنده: Rusty Lake
سال عرضه: ۲۰۲۲
قیمت: ۳ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید the past within

بازی گذشته داخلی یک تفاوت مهم با عناوین دیگر لیست دارد. گذشته‌ی داخلی یک عنوان پازلی و همکاری (Co-Op) است. به این شکل که یک بازیکن آینده را کنترل کرده و فرد دیگر مسئول گذشته است. شما باید در مناطق مختلف سرنخ پیدا کنید تا بتوانید پازل‌ها را حل کنید. هر دو بازیکن تجربه خاصی از بازی خواهند داشت. در نتیجه این بازی حداقل ارزش دوبار تجربه را دارد.

بازی گذشته‌ی داخلی طراحی بسیار خاصی دارد. به همین دلیل توانست طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کنید. پازل‌های بازی در عین جذابیت ساده نبوده و شما باید از نهایت دقت خود استفاده کنید. در کنار همه این موارد این بازی از سیستم کراس پلتفرم (Cross Platform) هم پشتیبانی می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید با دستگاه‌های مختلف هم آن را تجربه کنید.

کوادلاین (Quadline)

شرکت سازنده: Ivan Kovalov
سال عرضه: ۲۰۲۲
قیمت: رایگان

بهترین بازی های فکری اندروید quadline

کوادلاین هم یکی دیگر از عناوین مینیمال بسیار جالب در این لیست است. بازیکنان باید تلاش کنند تا عناصر مختلف را در محیط بازی تغییر دهند تا پازل‌های آن را حل کنند. بازی به شما یک شکل داده و شما باید آن را بسازید. هر ضلع در این بازی طراحی خاصی داشته و شما باید با دقت آن‌ها را انتخاب کنید.

هدف اصلی شما این است که شکل‌ها را طراحی کرده و در بازی پیش بروید. در ابتدا بازی بسیار ساده است. با این حال هرچه بیشتر در آن پیش بروید بازی هم سخت‌تر می‌شود. به طور کلی کوادلاین ۱۷۵ مرحله مختلف دارد. همینطور اینکه شما محدودیت زمانی در مراحل نداشته و می‌توانید به راحتی روی هر پازل فکر کنید.

مجموعه اتاق (The Room Series)

شرکت سازنده: Fireproof Games
سال عرضه: از ۲۰۱۱
قیمت: از ۱ تا ۵ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید the room

مجموعه اتاق را می‌توان از قدیمی‌ترین و بهترین مجموعه‌های پازلی موبایل دانست. بازی‌های اتاق به شدت فکری بوده و از طرفی طراحی بسیار زیبایی دارند. دو بازی اول عناوین پازلی ساده بودند که روند خطی داشتند. به این شکل که شما تعدادی پازل را حل کرده، متوجه داستان شده و در انتها بازی به اتمام می‌رسید. دو بازی آخر این مجموعه یعنی ۳ و ۴ به این شکل نیستند.

شرکت سازنده تلاش کرده تا این عناوین را عمیق‌تر کند و در نتیجه خط داستانی آن‌ها را گسترده‌تر کرده است. دو بازی آخر دارای چندین انتهای مختلف هستند و کرکترهای متنوعی هم دارند. در نتیجه شما با عناوین کامل‌تری روبرو هستید. به طور کلی بازی‌های اتاق جزو عناوینی هستند که اگر به سبک پازلی علاقه دارید باید آن‌ها را تجربه کنید. مخصوصاً اینکه شرکت سازنده به بهترین نحو از رابط کاربری صفحه نمایش استفاده کرده است.

کمپ اسلی‌اوی: فری ۲ اسلی (Slayaway Camp: Free 2 Slay)

شرکت سازنده: Blue Wizard
سال عرضه: ۲۰۲۰
قیمت: رایگان

بهترین بازی های فکری اندروید Vodobanka

بازی فری ۲ اسلی یک عنوان ترسناک و پازلی است. شما در نقشه صورت جمجمه‌ای (Skull Face) هستید. فردی که قصد دارد تمام دشمنان خود را از بین برده و در اصل شخصیت بد داستان است. کار شما هم همین است. باید تلاش کنید افراد مختلف را از بین ببرید و در بازی پیش بروید. فری ۲ اسلی دارای چندین مرحله مختلف است و یک عنوان بزرگ است.

برخلاف تصور بازی فری ۲ اسلی چندان هم ترسناک نیست. شرکت سازنده با استفاده از طراحی خاص خود به صور کامل عنصر ترسناک را از بین برده ولی با این حال هیجان خاصلی در بازی وجود دارد. فری ۲ اسلی دارای چندین حالت مختلف و بازی‌های کوچک است. به همین دلیل این عنوان می‌تواند به راحتی شما را چندین ساعت درگیر کند.

ودوبانکا (Vodobanka)

شرکت سازنده: Yiotro
سال عرضه: ۲۰۱۵
قیمت: رایگان

بهترین بازی های فکری اندروید vodobanka

ودوبانکا یکی از عناوین پازلی بسیار خاص روی پلتفرم اندروید است. بازیکنان در نقش یک تیم SWAT هستند. این افراد باید تلاش کنند تا دشمنان را با حل کردن پازل‌های مختلف از بین ببرند. همانطور که از تیم SWAT انتظار می‌رود بازیکنان باید افراد دیگر را نجات داده و مراحل را به پایان برسانند.

بازی ودوبانکا دارای چندین مرحله و پازل مختلف است. شرکت سازنده نیز از این بازی پشتیبانی خوبی کرد و به شدت آن را گسترش داد. بازی از لحاظ گرافیکی چندان پیشرفته نیست ولی طراحی بسیار جذابی دارد. پال‌ها نیز با دقت طراحی شده تا شما را به چالش بکشد. بازی ودوبانکا یک نسخه پریمیوم هم دارد که این نسخه ۲ دلار قیمت دارد.

زنگه (Zenge)

شرکت سازنده: Hamster On Coke Games
سال عرضه: ۲۰۱۶
قیمت: ۱ دلار

بهترین بازی های فکری اندروید zenge

زنگه یک بازی آرامش بخش و پازلی بسیار زیبا است که گرافیک ساده‌ای هم دارد. با این حال شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا زنگه از لحاظ مکانیک و گیم‌پلی قوی باشد. هدف اصلی شما این است که با استفاده از علم ژئومتری هر پازل را حل کنید. سپس از پازل یک بخشی از داستان بازی را به شما نشان خواهد داد.

بازی چندان دشوار نیست. به دلیل اینکه شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا زنگه یک عنوان آرامش‌بخش باشد. همین موضوع باعث شده تا بازی زنگه هیچ مورد محدود کننده‌ای نداشته باشد. شما نه با زمان روبرو هستید و نه آهنگ هیجانی خاصی در بازی وجود دارد. بلکه تنها چیزی که وجود دارد یک پازل بسیار ساده ولی جذاب است.

منبع: Androidauthority

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
دیجی‌کلاب