بهترین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص پلی‌استیشن وی‌آر

بهترین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص پلی‌استیشن وی‌آر

به نقل از دیجیکالا:

واقعیت مجازی راه را برای تجربهٔ بسیاری از چیزهایی که فقط در ذهن خود می‌توانستید تصور کنید بازکرده است و قدم‌گذاشتن به میدان نبرد و اکشن یکی از بهترین راه‌ها برای غرق‌کردن خود در دنیای خیالات است. بازی‌های پلی‌استیشن وی‌آر زیادی اکنون در دسترس همگان قرار دارند ولی بازی‌های شوتر در صدر این لیست جای می‌گیرند زیرا کنترل‌های حرکتی آنها و محیط‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهند جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

اگر به تجربهٔ یک بازی شوتر واقعیت مجازی بر روی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن خود علاقه‌مندید شما را به مطالعهٔ این لیست دعوت می‌کنیم.

Fracked .20

بازی Fracked

در این ماجراجویی هیجان‌انگیز از nDreams به یک ارتش تک‌نفره تبدیل می‌شوید. گیر افتاده در مقر تحقیقاتی دورافتاده در نزدیکی قلهٔ کوه شما تنها سپر دفاعی میان کابوس‌های میان بعدی و جهان هستید. با اسکی‌کردن، صعود و شیرجه‌زدن راهتان را از میان نیروهای تا دندان مسلح باز کنید. در این بازی سکانس‌های نبرد و اکشن بسیار خوبی وجود دارند از جمله بیس جامپینگ و صعودهای سرگیجه‌آور، طیف متنوعی از سلاح‌ها و راه‌های بسیار برای ازپای‌درآوردن دشمنان.  Fracked قیمت بالایی ندارد و تنها کمپین تک‌نفره دارد ولی این تصمیم سازندگان قابل‌درک است زیرا بخش تک‌نفرهٔ بازی به‌خودی‌خود سرسام‌آور و سریع است.

۱۹. Hitman 3

بازی Hitman 3

اگر از زل‌زدن به پشت سر مأمور ۴۷ خسته شده‌اید یا دلتان می‌خواهد دید بهتری برای تیراندازی با سلاح‌های او داشته باشید، بازی Hitman 3 VR برای شماست. این بازی کامل هیتمن ۳ است با این تفاوت که همه چیز در واقعیت مجازی جریان دارد پس شما می‌توانید به‌صورت اول‌شخص در راهروها حرکت کنید، خودتان را در جمعیت مخفی کنید یا راه جان ویک را پیش گرفته و با سلاح‌هایتان به دل دشمن بزنید. شما می‌توانید از زاویه دیدی متفاوت مأموریت‌های موردعلاقه‌تان را تجربه کنید و ببینید آیا آدم‌کش بهتری از مأمور ۴۷ هستید یا نه. رزولوشن به‌خوبی بر روی کنسول‌ها بهینه‌سازی‌شده و استفاده از کنترلر به‌اندازهٔ کافی آسان است که فراموش‌کردن کارکرد هر دکمه در لحظات ترس و هیجان به‌ندرت رخ می‌دهد.

۱۸. Borderlands 2 VR

بازی Borderlands 2 VR

هدستتان را به سر گذاشته و باری دیگر وارد این لوتر شوتر کلاسیک ساختهٔ Gearbox شوید. Borderlands 2 یکی از بهترین بازی‌های سری است و جهان بازی شما را به دشت‌های مرگبار و قلعه‌ها مخروبهٔ سیارهٔ موردعلاقهٔ بازیکنان، پاندورا می‌برد. سرشار از حیات‌وحش مرگبار، راهزنان روانی و بات‌های جنگجوی بزرگ، اهداف فراوانی برای مشغول نگه‌داشتن ماشهٔ سلاحتان وجود دارد. حال شما می‌توانید دوباره تمامی این لحظات را تجربه کنید ولی این بار در واقعیت مجازی. کلاس‌ها همچنان مانند بازی اصلی Borderlands 2 هستند پس بارگذاری بیلدهای موردعلاقه‌تان یا طراحی بیلدی جدید برای گشت‌وگذار در برهوت‌ها و سربه‌سر گذاشتن ساکنین آنجا به شما بستگی دارد.

۱۷. Gun Club VR

بازی Gun Club VR

برای آن دسته بازیکنانی که شوترهای واقعیت‌گرا را ترجیح می‌دهند بازی Gun Club VR را پیشنهاد می‌کنیم. این بازی سادهٔ واقعیت مجازی شما را در یک میدان تیر قرار می‌دهد که در آنجا می‌توانید با انواع و اقسام سلاح‌ها خودتان را سرگرم کنید. از سلاح‌های کمری تا سلاح‌های اتوماتیک، تفنگ‌های گلنگدنی و حتی مسلسل‌های سنگین در این بازی دیده می‌شود که هر فرد علاقه‌مند به سلاح‌های گرم را خشنود می‌کند. خارج از میدان تیر، مأموریت‌ها، حالت‌ها و چالش‌هایی برای امتحان نیز وجود دارند. علاوه بر این شما می‌توانید هدف خودتان را طراحی کنید اگر می‌خواهید بر روی هدف به خصوصی تمرین کنید.

۱۶. Space Pirate Trainer

بازی Space Pirate Trainer

اکثر علاقه‌مندان به واقعیت مجازی بازی Space Pirate Trainer را تجربه کرده‌اند. Space Pirate Trainer یک بازی کلاسیک اول‌شخص شوتر واقعیت مجازی است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این بازی در جهانی علمی تخیلی قرار دارد و دورنمایی از زمین در آن نیز دیده می‌شود.  هدف بازی ساده است: راهزنان فضایی را از سر راه بردارید. سلاح‌هایی که در اختیار دارید به طور قابل‌توجهی قدرتمند هستند اما همه چیز به هدف‌گیری و جاخالی‌دادن شما بستگی دارد. در مدت‌زمان ناچیزی فضا پر از موشک و گلوله می‌شود پس حواستان را باید جمع کنید و هرگز چشمتان را از نیروهای دشمن برندارید.

۱۵. Raw Data

بازی Raw Data

Raw Data در صدها سال در آینده جریان دارد و اتمسفر علمی تخیلی جذابی دارد. مانند اکثر بازی‌های واقعیت مجازی باید از دست‌هایتان برای کنترل تمامی کارهایی که انجام می‌دهید استفاده کنید خصوصاً هدف‌گیری و تیراندازی با سلاح‌ها که باتوجه‌به ضرب‌آهنگ سریع بازی امری بسیاری سرگرم‌کننده است. داستان Raw Data تا حدی منحصربه‌فرد نیز هست. شما عضوی از یک گروه هکر هستید که یک هدف دارد: دزدیدن اطلاعات از Eden Corp آنتاگونیست اصلی داستان. اگر از مبارزات سریع و روان خوشتان می‌آید این بازی شما را راضی خواهد کرد.

۱۴. Out of Ammo

بازی Out of Ammo

Out Of Ammo شاید منحصربه‌فردترین اول‌شخص شوتری باشد که می‌توانید بر روی پلی‌استیشن وی‌آر بازی کنید. آن چیزی که این بازی را خاص می‌کند این است که یک بازی استراتژیک است در آن شما می‌توانید کنترل واحدهای به‌خصوص را برعهده بگیرد. در میدان نبرد قادر خواهید بود به افرادتان آن‌طور که صلاح می‌بینید دستور دهید. سربازان شما باید در برابر تهاجم دشمنان زنده بمانند که پس از چند نبرد پیاپی به‌مراتب دشوارتر می‌شود.

۱۳. Mortal Blitz

بازی Mortal Blitz

Mortal Blitz یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های اول‌شخص شوتر در دسترس بر روی تمامی پلتفرم‌های واقعیت مجازی است. شما می‌توانید به طور هم‌زمان دو سلاح در دست بگیرید یا به طور واضح‌تر دو سلاح برای هر یک از کنترلرهایتان. با استفاده از این سلاح‌ها شما در نبردهای مجازی خواهید جنگید که کلید اصلی موفقیت در آنها حرکت است. شما حتی می‌توانید از قدرت ذهنی تکان‌دادن اجسام برای تعامل با اشیایی که در جهان بازی پیدا می‌کنید استفاده کنید که لایه‌ای خاص و یگانه را به این بازی اضافه می‌کند. اگر قصد دارید بازی واقعیت مجازی شوتری را امتحان کنید که سلاح‌های دودستی یکی از گزینه‌های موجود هستند بازی Mortal Blitz را به‌خاطر داشته باشید.

۱۲. Blasters of the Universe

بازی Blasters of the Universe

اگر از بازی‌هایی چون Superhot لذت می‌برید بازی ویدئویی Blasters Of The Universe ارزش امتحان‌کردن را دارد زیرا باید از گلوله‌هایی که به سویتان شلیک شده در حال پرواز در هوا جای خالی بدهید تا زنده بمانید. محتویات اصلی که در این بازی تجربه می‌کنید حالت کمپین است که به شما اجازه می‌دهد با پیشروی در بازی آیتم‌های جدید را بازکرده و از آنها استفاده کنید. راه‌های بی‌شماری برای شخصی‌سازی تجهیزات و آیتم‌هایتان وجود دارد که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم پیداکردن روش‌های متفاوت برای شکست‌دادن دشمنانی که در بازی با آن‌ها مواجه می‌شوید بکند.

۱۱. Farpoint

بازی Farpoint

اگر به ماجراجویی در فضا علاقه دارید Farpoint بهترین گزینه برای شماست. در این بازی خود را سقوط کرده در یک سیارهٔ ناشناس می‌یابید که باید سعی کنید از آنجا خودتان را به همکارانتان که مثل شما در این سیاره نیز سقوط کرده‌اند برسانید. در طول راه با موجودات بیگانهٔ مختلف روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید آنها را با استفاده از سلاح‌هایتان بکشید. سلاحتان کلید اصلی نجات‌یافتن از این سیاره است پس توجه داشته باشید که مکانیک‌های شوتر اول‌شخص در Farpoint در  گیم‌پلی آن نقش اساسی دارند.

۱۰. Sniper Elite VR

بازی Sniper Elite VR

Sniper Elite همواره جز آن دسته از بازی‌هایی بوده است که به‌خاطر گان پلی پیشرفته و تمرکز به خصوصش بر روی تک‌تیراندازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. حال شما می‌توانید یک هدست واقعیت مجازی بردارید و قدم به جهان اکشنی بگذارید که بیش از هر چیزی حس و حال تجربهٔ واقعی Sniper Elite را برایتان رقم می‌زند. Sniper Elite VR در ایتالیا در اواسط دههٔ ۱۹۰۰ میلادی جریان دارد ازاین‌رو جهان آن بیشتر از سایر بازی‌هایی که در این لیست قرار گرفته‌اند جلب‌توجه می‌کند. در طول بخش کمپین بازی شما باید ۱۸ مأموریت را تکمیل کنید پس تفنگ تک‌تیراندازی‌تان را برداشته و آمادهٔ ماجراجویی شوید.

۹. The Walking Dead: Saints & Sinners

بازی The Walking Dead: Saints & Sinners

واکینگ دد به یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای دههٔ اخیر تبدیل شده است پس خیلی جای تعجب ندارد که بازی‌های متعددی پیرامون این عنوان ساخته شده‌اند. بااین‌وجود هیچ یک از این بازی‌ها به‌اندازهٔ The Walking Dead: Saints & Sinners فراگیر نیست زیرا به شما اجازه می‌دهد وارد جهان واقعیت مجازی شده که از موی گردن به زامبی‌ها نزدیک‌ترتان می‌کند. شما می‌توانید مأموریت‌های طراحی شده را تکمیل کنید و آیتم‌های جدیدی را با گشت‌وگذار در جهان باز بازی بسازید. زامبی‌ها همان‌طور که در مجموعهٔ تلویزیونی رفتار می‌کردند حرکت می‌کنند پس انتظار دشمنان کندی را داشته باشید که اگر بی‌احتیاطی کنید می‌توانند شما را از پای در بیاورند.

۸. Until Dawn: Rush Of Blood

بازی Until Dawn: Rush Of Blood

Until Dawn: Rush Of Blood یکی از منحصربه‌فردترین بازی‌های ترسناک تاریخ بازی‌های ویدئویی است ازاین‌رو عرضهٔ آن بر روی پلتفرم‌های واقعیت مجازی آرزویی بود که حقیقت پیوست. در Rush Of Blood شما در مسیر یک ترن هوایی حرکت می‌کنید و به دشمنان شلیک می‌کنید اما هیولاهایی ترسناک در تاریکی کمین کرده‌اند. اگر به رفتن به یک شهربازی مجازی علاقه دارید این بازی برای شماست. ترکیب مکانیک‌های شوتر اول‌شخص با ترن هوایی در واقعیت مجازی یکی از بهترین ایده‌هایی است که تاکنون در این عرصه خلق شده است.

۷. Superhot VR

بازی Superhot VR

Superhot VR را می‌توان به دلایل مختلفی خاص قلمداد کرد اما مکانیک اصلی که آن را از سایرین جدا می‌کند قابلیت اسلوموشن آن است. در حین مبارزه با دشمنان، زمان کُند می‌شود که به شما اجازه می‌دهد از مسیر گلوله‌های آنان خارج شوید و با سلاحتان آنها را از پای در بیاورید. تجربهٔ این بازی به‌سان ایفای نقش‌کردن در یک فیلم اکشن است به همین دلیل می‌تواند به‌راحتی به یکی از بهترین تجربه‌های واقعیت مجازی برای شما تبدیل شود.

۶. Arizona Sunshine

بازی Arizona Sunshine

Arizona Sunshine یک بازی زامبی عالی است اما با این تفاوت که موضوعی جدید دارد. شما با ارتش زامبی‌ها در گرند کنیون مبارزه می‌کنید درحالی‌که آفتاب سوزان بر روی شما می‌تابد. ایدهٔ قراردادن زامبی‌ها در یک ژرف‌دره بسیار سرگرم‌کننده است زیرا در اکثر بازی‌های زامبی محور چنین محیط‌هایی کمتر دیده می‌شوند. در این بازی طیف قابل‌قبولی از سلاح‌ها به شما ارائه می‌شود تا راهتان را از میان جمعیت زامبی‌ها باز کنید و بخش کمپین را به اتمام برسانید. شما همچنین می‌توانید با یکی از دوستانتان متحد شده و برای مبارزه با زامبی‌ها تیم تشکیل دهید.

۵. After The Fall

بازی After The Fall

After The Fall اثری دیگر از سازندگان بازی Arizona Sunshine است پس انتظار داشته باشید دوباره به مصاف زامبی‌ها بروید. هرچند این بار به گرند کنیون نخواهید رفت بلکه بازی شما را به محیط‌های یخ‌زدهٔ پر شده از دشمنان نامیرای منجمد شده می‌فرستد. اگر از انجام بازی Arizona Sunshine لذت بردید یا در کل به بازی‌های زامبی محور علاقه دارید این بازی برای شما ساخته شده است. After The Fall دارای بخش چندنفره است پس شما می‌توانید با سه بازیکن دیگر تیم تشکیل دهید و در برابر فوج نامیرایان از خودتان دفاع کنید.

۴. Blood & Truth

بازی Blood & Truth

Blood & Truth یکی از جالب‌ترین داستان‌ها را بر روی پلی‌استیشن وی‌آر دارد و گان پلی آن نیز بسیار سرگرم‌کننده است. در طول کمپین بازی شما از چندین سلاح استفاده می‌کنید و از محیط‌های متنوع گذر می‌کنید و در بعضی جاها سوار اتومبیل نیز می‌شوید. به جز گیم‌پلی و داستانی که به‌خوبی طراحی شده است آنچه که Blood & Truth را برجسته می‌کند تنوع مراحلی است که در طول بخش داستانی بازی شاهد آن هستید. بالارفتن از ساختمان‌ها، تعقیب و گریز پر سرعت با اتومبیل و پریدن به داخل هواپیماهای در حال حرکت از جمله رویدادهای هیجان‌انگیزی است که می‌توانید در این بازی انتظار تجربه‌شان را داشته باشید.

۳. Doom 3: VR Edition

بازی Doom 3: VR Edition

Doom 3: VR Edition تمام چیزهایی که در Doom 3 دوست داشتید را برگزیده و آنها را در هدست واقعیت مجازی به کار می‌گیرد. نبردهای سریع و روان سری دوم ویژگی است که در اکثر بازی‌های واقعیت مجازی دیده نمی‌شود ولی Doom 3 به بازیکنان اجازه می‌دهد این سرعت را به فراگیرترین شکل ممکن تجربه کنند. شما می‌توانید کل بخش داستانی Doom 3 را به‌صورت واقعیت مجازی انجام دهید و از نزدیک یکی از بازی‌هایی را تجربه کنید که این فرنچایز را به آن چیزی که می‌شناسید تبدیل کرده است. علاوه بر این Doom 3: VR Edition شامل بسته‌های الحاقی The Lost Mission و Resurrection Of Evil نیز می‌شود.

۲. Pistol Whip

بازی Pistol Whip

Pistol Whip با دیگر بازی‌های شوتر اول‌شخص فرق دارد ولی بااین‌حال بازی بسیار خوبی است که تجربهٔ آن را به بازیکنان توصیه می‌کنیم. با یک اسلحه در دستتان شما باید به دشمنانی که از مقابلتان رد می‌شوند شلیک کنید درحالی‌که به موسیقی گوش می‌دهید. مانند Beat Saber، این بازی یک بازی ریتمی است. شما می‌توانید آهنگ موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و به دشمنانی که در مقابلتان ظاهر می‌شوند شلیک کنید. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر اول‌شخص و موسیقی هستید، Pistol Whip بازی ای است که از انجام آن هرگز خسته نخواهید شد.

۱. Firewall Zero Hour

بازی Firewall Zero Hour

بازی‌های زیادی بر روی پلی‌استیشن وی‌آر عرضه نشده‌اند که به بازیکنان اجازهٔ تجربهٔ اول‌شخص چندنفره را می‌دهند برای همین بازی Firewall Zero Hour نقش خیلی مهمی را بر روی این هدست ایفا می‌کند. این بازی دارای گیم‌پلی تاکتیکی آنلاین مانند بازی اول‌شخص شوتر Rainbow Six Siege است. شما می‌توانید با دیگر بازیکنان تیم تشکیل داده و به تقابل با بازیکنان تیم دشمن بروید. Firewall Zero Hour یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول‌شخص بر روی پلی‌استیشن وی‌آر است و توصیهٔ ما به‌تمامی بازیکنان و علاقه‌مندان به واقعیت مجازی این است که این بازی را امتحان کنند.

منبع: TheGamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


هدست واقعیت مجازی سونی مدل PlayStation VR2
کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 سری 1216A ظرفیت 825 گیگابایت