بزرگترین خریدار ضایعات ساختمان

بزرگترین خریدار ضایعات ساختمان

بزرگترین خریدار ضایعات ساختمان

 

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره خریدار ضایعات ساختمان در اختیارتان قرار دهیم. صنعت ساختمان سازی جزوء حوزه هایی است که دارای مصالح زیاد و طبیعتا، حجم بالایی، ضایعات می باشد. بی توجهی به ضایعات ساختمان و عدم بازیافت آن ها مشکلات و خطرات زیادی برای انسان ها و محیط زیست به وجود می آورد. در ادامه به ارائه مطالب کاملی در این خصوص می پردازیم و از شما خواهشمندیم تا پایان مقاله  ضایعات بازار ما را همراهی کنید.

مطلب پیشنهادی : بهترین خریدار ضایعات آهن

ضایعات ساختمان چیست؟

در هنگام ساختمان سازی به طور ناخواسته در اثر تخریب و ساخت و ساز، پس مانده هایی به جای می ماند که به آن ضایعات ساختمان می گویند. این پس مانده ها ترکیب ضایعات فلزی و غیر فلزی می باشد مانند مواد عایق، میخ، سیم برق، آجر، بتن، چوب، میلگرد، سنگ ها، آجر ها و موارد دیگر. حتی ضایعاتی که قبل شروع ساختمان سازی تولید می شوند جزوء ضایعات ساختمان سازی محسوب می شود. مانند برداشت تنه درختان، قلوه سنگ ها، ضایعات تولید شده از لایه روبی محل مورد نظر و … . در تمام کشور ها، ضایعات ساختمان ها به عنوان یک عامل خطرناک برای محیط زیست و هدر رفتن منابع طبیعی می باشد. از این رو درصدد هستند که راهی پیدا کنند تا این مشکل را حل کنند.

❤️ نام مجموعه ✅ ضایعات بازار
👨‍💼 مدیریت 👨آقای عادلی
📦 محصول ⭕ خریدار ضایعات ساختمانی
💰 قیمت ☎️️ تماس بگیرید
✔️ مزایا 🙂 بهترین خریدار ضایعات

مطلب پیشنهادی: خریدار ضایعات آهن

طی تحقیقات و بررسی های انجام شده سه راهکار پیدا کردند؛ اولین راهکار این است در حد ممکن ضایعات ساختمانی کمتری تولید کنند و در مصرف آن صرفه جویی کنند، دومین راهکار این است که به بازیافت این ضایعات بپردازند و سومین راهکار این است که تا حد ممکن از ضایعات ساختمان مجدد استفاده کنند. راهکار اول و سوم بستگی به مدیریت ضایعات ساختمانی در کارگاه ها دارد، اما راهکار دوم تحت مدیریت دولتی و شهری است و لازم به بررسی اقتصادی کارخانه بازیافت ضایعات ساختمانی می باشد. بازیافت ضایعات ساختمانی نیاز به هزینه های بالا و قوانین زیست محیطی خاصی دارند.

بررسی انواع ضایعات ساختمانی

ضایعات ساختمانی به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ ضایعات ساختمانی فیزیکی و ضایعات ساختمانی غیر فیزیکی. ضایعات ساختمان فیزیکی شامل مواردی چون بتن، شن، ماسه، چوب، فلز، پلاستیک می باشد و ضایعات ساختمان غیر فیزیکی شامل زمان، هزینه و انرژی می باشد. همچنین ضایعات ساختمانی فیزیکی با توجه به تاثیری که بر روی محیط زیست می گذارند به دو دسته خنثی و فعال تقسیم می شوند. ضایعات ساختمانی فیزیکی خنثی شامل مواردی چون نخاله هایی از جنس خاک، شن، ماسه و ضایعات ساختمانی غیر فیزیکی فعال شامل ضایعات آهنی و شیمیایی می باشد.

در ساختمان سازی، ضایعات ساختمانی از منابع مختلفی تولید می شوند. از جمله این منابع می توان به حمل و نقل نامناسب، انبار کردن نامناسب مصالح، برش اشتباه مصالح، عدم توجه به مقدار مصرفی مصالح در حین کار یا طراحی کار اشاره کرد. تمامی شرکت ها برای دسته بندی ضایعات ساختمانی آن ها را در تعاریف خاصی می آورند. انواع ضایعات ساختمانی را در یک دسته بندی کلی آورده اند، در زیر به آن اشاره کرده ایم؛

 

آجر:‌ ضایعات آجر دارای ملات گچ، چوب و بتن است و در اثر تخریب ساختمان به دست آید. از ضایعات خرد شده آجر به عنوان مواد پر کننده بازیافت استفاده می کنند.

بتن: این نوع ضایعات هنگامی که سازه تخریب می شود و آزمایش های لازم صورت می گیرد تولید می شود. از ضایعات بتن به عنوان سنگ دانه در بستر جاده ها و ترانشه ها استفاده می کنند. ضایعات بتن را خرد می کنند و همراه با مصالح طبیعی و جدید مورد استفاده قرار می دهند.

فلز آهن: یکی از مهم ترین ضایعات ساختمانی ضایعات آهن است که بخاطر ارزش پولی که دارد بسیار پر اهمیت است. ضایعات آهن را می توان چندین بار بازیافت کرد و مجدد از آن ها استفاده نمود. قیمت ضایعات آهن از بقیه ضایعات بیشتر است.

مصالح بنایی: ضایعات مصالح ساختمانی در اثر تخریب ساختمان ها به وجود می آید. در فرآیند بازیافت، ضایعات مصالح ساختمانی را خرد می کنند و به سنگ دانه تبدیل می شوند. این سنگ دانه ها را برای ساخت آجر های رسی سنت و به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند.

فلز غیر آهنی: ضایعاتی چون آلومینیوم، سرب و روی فلز غیر آهنی هستند که در اثر موارد مختلفی تولید می شوند. اغلب تمام این ضایعات بازیافت می شوند.

کاغذ و مقوا: این نوع از ضایعات ساختمانی یک سوم از حجم ضایعات را در بر می گیرد که معمولا در اثر تخریب دیوار هایی که با کاغذ دیواری پوشانده شده است و موارد دیگر تولید می شود. برای تولید محصول جدید این ضایعات را بازیافت و فرآوری می کنند و قابل استفاده می شوند.

پلاستیک: این ضایعات با مواد دیگری مخلوط شده اند. بازیافت این ضایعات کار سخت و پیچیده ای می باشد، زیرا باید آن ها را جدا سازی و مرتب کرد. از پلاستیک های بازیافت شده در ساخت مبلمان، سقف و کف، عایق صدا در و پنجره های پی وی سی، داکت کابل و پنل و … استفاده می کنند.

چوب: در اثر تخریب، ضایعات چوبی بسیاری تولید می شود که از طریق بازیافت در سایر پروژه های ساختمانی مورد استفاده می گیرند.

بهترین خریدار ضایعات ساختمانی کیست؟

در عصر جدید به پسمانده ها و باقی مانده هایی که در اثر تخریب و ساختمان سازی تولید می شوند، ضایعات ساختمانی می گویند. در هر سال در اثر ساختن ساختمان و یا تخریب ساختمان ها مقدار زیادی ضایعات ساختمانی به وجود می آید. برخی از ضایعات ساختمانی دور ریختنی هستند و قابل بازیافت نیستند یعنی به زباله تبدیل شده اند. خریداران ضایعات می توانند ضایعات را خریداری کنند و از طریق بازیافت، آن ها را به مصالح قابل استفاده در ساختمان ها تبدیل کنند. از طریق این عملیات مهم خریداران، هم به سالم سازی محیط زیست کمک می کنند، هم در مصرف مواد اولیه صرفه جویی می نمایند. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت ضایعات بازار اطلاعاتی درباره بهترین خریداران ضایعات ساختمان به دست آورید.

در این سایت می توانید خریدارانی را پیدا کنید که ضایعات مصالح ساختمانی شما را قبل از شروع ساخت و ساز و همچنین در هنگام تخریب ساختمان قدیمی و در حین ساختمان سازی به طور منصفانه با قیمت مناسبی خریداری و جمع آوری کنند. بیشتر ضایعات ساختمان ها را فلزات تشکیل می دهند و چون ضایعات فلز ارزش پولی زیادی دارد در نتیجه نظر خریداران ضایعات زیادی را به خود جلب کرده است. وجود مراکزی که این ضایعات را به بهترین و مفید ترین مواد مصرفی تبدیل کنند بسیار حائز اهمیت است. بهترین خریدار ضایعات ساختمان کسی است که تا جایی که امکان دارد به تفکیک و جداسازی ضایعات بپردازد و ضایعات را برای مصرف مجدد آماده کنند.

بازیافت ضایعات ساختمانی شامل چه مراحلی می باشد؟

بسیاری از ضایعات ساختمان را می توان بازیافت کرد. ضایعات ساختمانی به وسیله اتومبیل های مخصوص تا مراکز بازیافت حمل می شوند. در هنگام بازیافت قلوه سنگ ها و چوب ها را با دستگاه های مخصوص خرد می کنند و مجدد از آن ها استفاده می کنند. بازیافت ضایعات ساختمانی شامل پنج مرحله می باشد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم؛

خرد کردن و پرس کردن ضایعات
جدا سازی و تفکیک ضایعات ساختمانی
بازیافت و تبدیل ضایعات به مواد قابل استفاده
محاسبه میزان ضایعات در قبل و حین تخریب و ساختمان سازی
انتقال ضایعات تفکیک به محل های مخصوص بر اساس نوع ضایعات
مزایا و معایب ضایعات ساختمان

یکی از مهم ترین مزایای ضایعات ساختمانی، بازیافت آن ها و به کارگیری از برخی ضایعات بین مصالح جدید می باشد که این عمل موجب صرفه جویی در هزینه ها و پیشرفت اقتصادی می شود. پیشرفت و رشد در افزایش جمعیت سبب شده استفاده از مصالح ساختمانی برای ساخت  ساختمان ها نیز افزایش پیدا کند و از طریق بازیافت ضایعات ساختمان، در هزینه، مصالح جدید، آب و مصرف انرژی صرفه جویی می شود. در فرآیند بازیافت ضایعات ساختمانی می توانید تغییراتی انجام دهید تا از استحکام بیشتری برخوردار شوند مثلا مصالحی را تولید کنید که در برابر عوامل بیرونی چون سیل، زلزله، فشار، دمای بالا و … مقاوم تر باشند.

برخی از ضایعات ساختمان ها قابل بازیافت و استفاده مجدد نیستند. در حال حاضر اصلی ترین روش برای ازبین بردن این ضایعات، دفن کردن آن ها می باشد. دفن این ضایعات دارای معایبی چون مشکلات زیست محیطی، تولید گاز سمی سولفید اکسیژن که آب، خاک و منابع زیر زمین را آلوده و سمی می کند و سبب می شود که جان انسان ها، حیوانات و گیاهان  به خطر بیافتد. همچنین انجام این امر موجب شیوع بیماری های واگیرداری چون سالک می شود. به طور کلی از معایب دفن ضایعات ساختمان می توان گفت که مشکلات بهداشتی، تاثیرات مخرب زیست محیطی، کمبود محل دفن آن ها، به خطر افتادن جان انسان ها و موارد دیگر اشاره کرد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی خریدار ضایعات ساختمان پرداختیم و دریافتیم صنعت ساختمان سازی جزوء بزرگترین صنعت ها در استفاده از منابع طبیعی به شمار می آید و طبیعتا ضایعات زیادی نیز تولید می کند. این ضایعات قبل از ساخت و ساز و در هنگام ساختن ساختمان ها تولید می شود که توسط خریداران، بازیافت یا دفن می شوند. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله ضایعات بازار همراه ما بودید لطفا نظراتتان را کامنت کنید.

 

 

.