برگزاری جشن‌های فراگیر در آغاز سال تحصیلی

برگزاری جشن‌های فراگیر در آغاز سال تحصیلی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: خدمات شهرداری ها در مهرماه و در چند حوزه از جمله تمهیدات حمل و نقل و ترافیک و آماده سازی مدارس و اطراف مدارس و زیباسازی محیطی و همچنین کمک به تجهیز و بهسازی آنها شروع شده است. امسال سعی داریم جشن های فراگیر را هم طراحی و اجرا کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین نشست مشترک برنامه‌ریزی رسانه‌ای و طراحی پویش برگزاری جشن‌های فراگیر به مناسبت آغاز سال تحصیلی با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از مدیران شبکه های سیما و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای کشور در این نشست اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید نیازمند طراحی و برنامه ریزی فرهنگی و رسانه ای است تا از این طریق شور و نشاط بیشتری به دانش آموزان منتقل شود و دانش آموزان با روحیه‌ای مضاعف و در فضایی شاد در کلاس های خود حاضر شوند.

محمد امین توکلی زاده افزود: از جمله اقداماتی که می‌تواند در مسیر ایجاد شور و نشاط آغاز سال تحصیلی موثر باشد برگزاری همین جلسات مشترک فرهنگی و رسانه ای است که کمک موثری در هم افزایی بین دستگاه ها و نهادها خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: رسالت رسانه ملی ایجاد شور و نشاط و همدلی است که با عنایت به تقارن جشن های هفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و جشن های ویژه آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی برای ایجاد یک حرکت خانوادگی و ملی فراهم شده است.

فصل بازگشایی مدارس

در ادامه این نشست، معاون سیمای سازمان صدا و سیما ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک اظهار کرد: ما در سازمان صدا و سیما به‌ویژه در معاونت سیما هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر همواره به دنبال تولید ویژه‌برنامه ها و آیتم های مختلف جهت حفظ شور و نشاط دانش آموزان و خانواده های آنها در فصل بازگشایی مدارس هستیم و خوشبختانه امسال توفیق حاصل شد تا با برگزاری یک نشست مشترک به یک طراحی جامع و متحد و محوری دست پیدا کنیم.

محسن برمهانی افزود: برای جشن آغاز سال تحصیلی دانش آموزان در سراسر کشور از ظرفیت های شبکه های مختلف سیما استفاده خواهیم کرد و امیدواریم امسال با تنوع‌بخشی به تولیدات و برنامه ها بتوانیم بیش از گذشته شور و نشاط را به خانواده ایرانی منتقل کنیم و البته در نمایش این شور و نشاط ایجاد شده در سراسر کشور در قاب سیما هم موثر ظاهر شویم.

حجت‌الاسلام پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از هم افزایی شکل گرفته بین مجموعه های شهرداری و سیمای جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموز ایرانی همواره خود را در مسیر آینده سازی برای خود و کشور می داند و از این رو بسیاری از دانش آموزان حتی در ایام تعطیلات تابستان برای اوغات فراغت خود برنامه ریزی می کنند و دست از تلاش برای کسب مهارت و دانش برنمی‌دارند. تاکید وزیر آموزش و پرورش برای ایجاد فضای همدلی و وفاق در این فرصت برای جامعه ایران با همراهی معلمان، دانش‌آ موزان و خانواده ها است.

وی افزود: برنامه ریزی فرهنگی و رسانه ای برای بازگشایی مدارس در سراسر کشور یکی از مهمترین اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و از چند روز قبل از فصل بازگشایی مدارس می بایست نسبت به ایجاد فضای شور و نشاط آغاز سال تحصیلی از بستر صدا و سیما و دیگر ظرفیت های میدانی از جمله ظرفیت‌های شهرداری‌ها بهره لازم را ببریم و امروز با برگزاری این نشست مشترک امید داریم تا به این مهم دست پیدا کنیم.