برپایی نمایشگاه «ایران ما» در تهران

برپایی نمایشگاه «ایران ما» در تهران

صنایع‌دستی ایران یکی از شاخص‌ترین صنایع هنری است که ریشه‌های عمیقی در فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد. صنایع‌دستی ایران از تنوع بسیار گسترده‌ای برخوردار است و با فاصله زیاد با سایر صنعت‌های‌دستی در دنیا حرف اول را می‌زند.

در این میان زنان ایرانی همواره نقش مهم و تأثیرگذاری در شکوفایی و انتقال هنرهای دستی داشته‌اند. ۷۵ تا ۸۰ درصد از افراد شاغل در بخش صنایع‌دستی زنان هستند و بیش از نیمی از محصولات این حوزه حاصل دسترنج آنان است. ظرافت روحی و سلیقه زنان ایرانی به‌عنوان تولیدکنندگان صنایع‌دستی در این آثار مشاهده می‌شود.

اگر بخواهیم هنر دست این زنان هنرمند را ببینیم، لازم نیست شهر به شهر و استان به استان سفر کنیم، چرا که نمایشگاهی از هنر دستان ۵۲ زن هنرمند حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌مدت ۸ روز در گالری کوشک باغ هنر به معرض نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید:

تکنیک‌های به نمایش گذاشته شده از این هنرمندان در نمایشگاه «ایران ما»، شامل چهل‌تکه‌دوزی، تصویرسازی، کلاژ، رنگ‌آمیزی و رنگرزی پارچه، معرق پارچه و مطلسه‌دوزی است. همزمان با برگزاری این نمایشگاه ۳ کارگاه با عنوان «باغچه مادر بزرگ» در روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، «بشقاب آلمانی» در روز پنجشنبه ۲۳ آذر و «جاده مستان» در روز ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود.

نمایش گروهی ایران ما با مشارکت معاونت صنایع‌دستی استان تهران و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از ۲۱ تا ۲۸ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در کوشک باغ هنر واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق) خروجی کتابخانه ملی برپاست و صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۱ افتتاح می‌شود تا به‌مدت یک هفته شاهد آثار متنوعی از هنر دست زنان سرزمینمان در گوشه‌ای از پایتخت باشیم.