بررسی قمر زحل آخرین فرصت برای کشف حیات بیگانه است

محققان می گویند با کمک یک کاوشگر مداری و ارسال آن به قمر زحل برای بررسی توده های بخار آب در آن جا، آخرین فرصت برای کشف حیات بیگانه را در اختیار خواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می گویند بررسی توده های بخار آب که از قمر زحل خارج […]

محققان می گویند با کمک یک کاوشگر مداری و ارسال آن به قمر زحل برای بررسی توده های بخار آب در آن جا، آخرین فرصت برای کشف حیات بیگانه را در اختیار خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان می گویند بررسی توده های بخار آب که از قمر زحل خارج شده است می تواند برای بررسی حیات بیگانه به کار رود. گروه پژوهش دانشگاه آریزونا طی یک ماموریت فرضی تلاش کردند تا وجود موجودات فرازمینی را ترسیم کنند.

در این ماموریت با ارسال یک کاوشگر به دور قمر می توان آن را بررسی کرد. این قمر دارای یک اقیانوس آب شور در زیر پوسته ضخیم یخی است که در نزدیکی قطب جنوب آن قرار دارد. کاوشگر ارسال شده می تواند گاز متان خارج شده از این منطقه را بررسی کند.

به گفته محققان در این قمر سنگ های کف اقیانوس با آب در تعامل قرار داشته و باعث ایجاد پدیده گرمایی می شوند. این پدیده در زمین نیز دیده میشود که باعث آزاد شدن گاز متان بهمراه میکروب های زیر زمین است. به همین دلیل محققان قصد دارند بدانند آیا این قمر نیز در فوران های خود در واقع گازهای تولید شده موجودات دیگر را خارج می کند با خیر.

شبیه سازی انجام شده توسط محققان نشان می دهد که در این قمر چه تعداد میکروارگانیسم ممکن است وجود داشته باشد. در واقع می توان از متان تولید شده نیز استفاده کرد. بررسی ها نشان می دهد تعداد میکروب های موجود در این گاز بسیار کم است. در این پژوهش مشخص شد تنها با ارسال یک کاوشگر می توان از طریق مواد منتشر شده وجود یک زیست کره در اقیانوس این قمر را شناسایی کرد.